obey-robots.txt
11 December 2016, 08:57
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wisselende snelheden

Oxen
Hallo,

De laatste tijd loop ik tegen iets vreemds aan..
Begin deze week heb ik een nieuw modem (Huawei) ontvangen omdat ik met mijn vorige Speedtouch modem last had van sterk wisselende snelheden en wegvallen van het signaal. Het modem startte dan opnieuw op en werkte daarna weer gewoon.
De herstarts zijn met het nieuwe modem verholpen.
Waar ik nog wel last van heb is dat nadat ik de computer 's nachts uit heb gehad de snelheid van het modem een stuk lager is dan hij hoort.
Normaal haal ik 16 MB, na opstarten 's morgen 12.
Even modem herstarten en ik zit de hele dag weer op 16.
Worden er 's nachts soms vanuit Online dingen veranderd of iemand een idee wat er verder aan de hand kan zijn?
Ik heb het modem met een LAN kabel op de computer aangesloten en WLAN staat aan voor m'n android telefoon.
Alvast hertelijk dank

I R Baboon
Zet je intrainwaardes maar eens hier op het forum: Status -> WAN -> tab xDSL
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Oxen
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 03:40:45

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1020
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 15285
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 9.2
Downstream SNR (dCool 8.6
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.9
Upstream CRC fouten 73
Downstream CRC fouten 28818
Upstream FEC errors 795201
Downstream FEC errors 823106

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dCool 12.9
Downstream demping (dCool 25

I R Baboon
Dit moet je in de gaten houden: Verbonden gedurende 03:40:45

Als je modem de verbinding verliest, gaat deze teller weer op nul.
Daarmee kan je zien of je een klapperlijn hebt.

Aan zich geen slechte intrainwaardes, wel een behoorlijk aantal foutjes op de lijn.
Hoe heb je het modem aangesloten aan de telefoonlijn?

mRcan
IR Baboon,

Dat van @Oxen
CRC & FEC fouten heb ik ook!
Heb ook dat terwijl mijn modem (HG655D) bij de israpunt van KPN.
aangesloten is. En ik gebruik wel nog 1 draadloze modem die bij de TV achter zit. Maar als die ik eruit haal heb ik als nog zelfde resultaat.
Maar opzich heb ik niet zo probleem. Ben al 3 maanden contractvrij vanaf maart'13 Maar zie nu overal prijzen extreem hoog.

Ben wel tevreden met dit bedrag.

Oxen
Dank je. Weet nu een beetje waar ik op moet letten. Al zeggen dingen als dempingsfactor niet zo veel of wat een acceptabele hoeveelheid fouten is.
Het modem is rechtstreeks met een 4-polige KPN stekker aangesloten op de contactdoos van KPN.

mRcan
Hetzelfde bij mij is die ook bij de KPN wandcontactdoos aangesloten. En daar naast zit mijn pc.
En heb 1 pc in me kamer rest zijn aangesloten op wifi van 1 & 2 o.a. die verbonden zijn 3telefoons 1 PS3 1 SmartTV + laptop van mijn broer.

Oxen
Zojuist een spontane herstart van het modem en terug met veel lagere downloadsnelheid. Zie hieronder en let op het verschil in downloadsnelheid.
Nou moe....

I R Baboon
Fouten zijn altijd relatief.

Bijvoorbeeld: Als alleen het modem online is en je doet verder niets met je verbinding (telefoneren, surfen of mailen) en er worden heel veel fouten geteld, is dat ernstiger dan als je de hele tijd bezig was te downloaden.
Fouten kunnen pas optreden als er ook data over de lijn gaat. De hoeveelheid fouten moet je in relatie zien tot de hoeveelheid data die verstuurd is.

Daarbij moet je FEC en CRC fouten uit elkaar halen.
FEC fouten worden automatisch hersteld door het modem. Bij CRC fouten moeten de pakketjes data opnieuw verstuurd worden. Dat belast je xDSL lijn veel meer.
Disconnects zijn eigenlijk de overtreffende trap van fouten. Dan kan één kant (modem of centrale) de lijn niet meer
actief houden en dan moet de intrainprocedure weer opnieuw gedaan worden.
Modems houden dat vaak heel goed bij en zullen lager intrainen dan eerst.
Het hoogste gebod bij elke xDSL lijn is altijd stabiliteit en niet hoogste snelheid.
Daarom zie zo vaak lagere snelheden verschijnen dan men eerst had.

Wat kan je zelf eraan verbeteren?

Sowieso altijd je modem direct op het ISRA (hoofdaansluitpunt) aansluiten.
Gebruik altijd daarvoor de kabeltjes uit het installatiepakket. Ze moeten zo kort mogelijk zijn.
Er zijn wel alternatieven mogelijk, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Zorg verder ervoor dat er geen aftakking voor of na het ISRA punt zitten in de telefoonlijn. Naar de slaapkamer bv.
Die zijn funest voor xDSL verbindingen.
Splitters alleen inzetten als je ook gebruik maakt van line-sharing. Dus xDSL in combinatie met een analoge telefoonlijn.
Bij appartementen in flatgebouwen komt vaak voor dat je echte ISRA punt in een gezamenlijke meterkast zit.
Dan zal je dat moeten nalopen of daar het probleem zit van je verbinding.

Als extra is het raadzaam om je alle aansluitpunten van je ISRA en modem goed na te kijken.
Kroonsteentjes en andere knutselverbindingen zijn uit den boze.
Strip de draadjes desnoods opnieuw om schone contactpunten te krijgen.

Als dat alles niets brengt of is niet van toepassing op je eigen situatie thuis, blijft alleen de weg over via de technische dienst van je provider. Die gaan je lijn beoordelen en als dat nodig zal KPN worden ingeschakeld.

Oxen
Dat was een heel uitgebreid antwoord, waarvoor hartelijk dank.
Ik blijf 't vreemd vinden dat een aansluiting die al jaren goed werkt ineens problemen gaat geven op 2 opeenvolgende modems.
Omdat ik bij een vriendin merk een WLAN verbinding ook niet altijd probleemloos werkt gebruik ik het liefst een LAN-kabel, maar dan heb ik wel een verlengsnoertje nodig.
Zal alle aansluitpunten nog eens nalopen en zo nodig de helpdesk bellen.

Groet,
Oxen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wisselende snelheden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
HG655d hoge ping, lage snelheden Snelheid 20 28 juli 2014, 00:30
Online snelheden!!! Eigen modem configuratie en problemen 4 01 juni 2014, 14:28
Piek en dal snelheden op gegeven momenten Huawei configuratie en problemen 10 15 januari 2014, 00:11
Zeer sterk wisselende internet snelheid Snelheid 10 30 oktober 2011, 14:01
Verbing valt weg en verschillende snelheden Helpdesk 30 19 juni 2009, 17:25
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:30:58
| vdbits06:42:09
| Wanabo09:39:46
| Carlovanlent11:28:22
| Matthy Alblas13:44:56
| ronald schuit14:13:04
| famcai14:47:07
| cdb19:26:20
| peukevreugd21:52:21
| johan32421:53:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.