obey-robots.txt
06 December 2016, 20:48
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

modem snelheid

mdk77
Hallo

Ik heb sinds een maand een 50 mbps abonnement bij online
Hiervoor had ik 20mbps,en nooit geen problemen ermee gehad

Bij mijn modem komt 40 mbps binnen dat schijnt normaal te zijn een beetje verlies
maar bij mijn computer komt er maar 4mbps binnen
Na contact te hebben gehad met de klantenservice kwamen zij tot de conclusie dat het aan mijn computer lag
Nogmaals met mn vorige abonement had ik nooit problemen
Maar goed ik heb een nieuwe ethernetkaart gekocht en nieuwe kabels in de hoop dat het zou helpen,maar niet dus
Weer gebeld,en toen was het waarschijnlijk mijn modem
Ik heb dus een nieuwe gehad,maar helaas nog steeds hetzelfde
na weer bellen werd mij aangeraden om computerhulp van Guidion te proberen
die zouden dan wat veranderen in mijn computermodem
na bijna 20 minuten aan de telefoon a 80 cent per minuut,kwamen zij tot de conclusie dat er met mijn computer niks aan de hand is(alles werkt goed)
Ik word door online van het kastje naar de muur gestuurd al een maand,terwijl het vanaf dag 1 al niet goed werkt
Heeft iemand een idee wat het kan wezen...ik ben door mn opties heen
En ik denk dat ik van online ook niks hoef te verwachten want er komt immers 40mbps binnen op mn modem...maar niet naar mijn computer
de upload is wel normaal maar de download zoals ik al schreef maar 4mbps
Ik hoop dat iemand me kan helpen

CnC
Als het nieuwe modem hetzelfde probleem geeft dan licht het dus niet aan Online maar is het iets bij jou thuis en kan Online er vrij weinig aan doen.

Kun je de intrainwaardes van je modem hier plakken dan kunnen we kijken of het modem in ieder geval de snelheid krijgt die het zou moeten krijgen. Kun je daarnaast op speedtest.net of bbned.nl een bekabelde test doen dan hebben we een ijksnelheid. Gebruik niet speedtest.nl! Die maakt gebruik van andere eenheden en een, naar mijn idee, slechte meetwijze.

En kijk eens of er nog verschil is tussen de verschillende LAN-poorten achterop het modem.

mdk77
Ik begrijp waarom u denkt dat het aan mij ligt
Maar hoe verklaart u dan dat het al vanaf dag 1 niet goed is en met mn vorige abonnement niks geen problemen
Op bbned is het de ene dag 3,9 mbps en soms 4,9
ik heb geprobeert hier een afbeelding te plaatsen maar dat word geweigerd

Ik heb tevens hulp op afstand gehad van guidion,die zeiden dat er niks mis was met mijn comp en dat het aan online moet liggen

ik ben al lid van online vanaf de tijd dat het wanadoo was en echt nooit geen last

CnC
Ik begrijp dat u denkt dat het aan Online ligt, maar neemt u van mij aan dat ze géén enkel invloed hebben op de doorvoersnelheid van het modem. De enige verklaring zou kunnen zijn dat u toevallig een modem had met een fabricagefout, maar 2 maal zo'n modem is statistisch onmogelijk. Overigens als dit probleem vaker voor zou komen met dat modem dan had u hier veel meer meldingen over gelezen.

Op Guidion moet u zich net zo min blind staren, hetzelfde geldt overigens voor KPN monteurs, Online helpdeksmedewerkers en elke andere techneut. Techneuten geven namelijk niet graag toe dat ze het probleem niet kunnen oplossen en wijzen graag de andere kant op.

Heeft u al andere LAN-poorten geprobeerd? Overigens is het heel makkelijk om vast te stellen of het aan het (2e nieuwe) modem ligt of aan uw pc. Test het op een compleet ander apparaat. Bij voorkeur ook bekabeld, maar zelfs als u het draadloos test kan het al veel zeggen.

mdk77
Ik heb alles al geprobeert
verschillende poorten op het modem(met kabel)
nieuwe kabels + ethernet kaart
hulp op afstand ..de hele reutemeteut Smile

maar niks helpt
ben eigenlijk ten einde raad ik betaal voor 50mbps en heb er nog geen eens 4

hiervoor 20 en niks geen last, ik snap er niks van

Het kan volgens mij ook niet aan mijn computer liggen
Want heb dus een nieuwe kaart en zowel draadloos als bekabelt is het precies hetzelfde

als ik op bbned de postcodecheck doe krijg ik deze 2

Dienst

Omschrijving

Snelheid (max.)

ADSL

KPN ATM DSL

8Mb/1Mb

SDSL

KPN ATM DSL

2.3Mb/2.3Mb

ik zie geen vdsl2 staan zal dat het probleem kunnen zijn?

CnC
Kun je even kopiëren en plakken wat er in je modem staat bij Status -> WAN -> xDSL?

Welke afstand staat er bij bbned? Kan me niet voorstellen dat het daaraan zou liggen anders zou Online niet eens het hogere abbo kunnen afsluiten voor je, maar toch.

En heb je het al geprobeerd op andere computers? Of als je er zo 123 niet eentje bij de hand hebt kun je misschien een speedtest doen met een smartphone/tablet?

De helpdesk kan niets met 1 computer met dit verschijnsel, maar als je meerdere apparaten hebt (3 of meer) dan kunnen misschien verder kijken. Ik kan me alsnog niet voorstellen wat ze dan zouden kunnen doen, maar wellicht ben jij die ene op 10000000 die 2 defecte modems achter elkaar heeft ontvangen.

mdk77
Verbindingsstatus Help

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 08:02:55

Lijnstatus Help

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3080
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 40018
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 22.2
Downstream SNR (dCool 6.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 6.6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.6
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0

Lijn Demping Status Help

Upstream demping (dCool 0
Downstream demping (dCool 0
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D0 D1 D2
Lijn Demping(dCool 5.0 31.0 N/A N/A 15.1 39.5 N/A

CnC
Dat ziet er prima uit idd, nu de rest nog van mijn vragen.

Edit: Je afstand is meer dan goed (ver onder de km) dus daar ligt het ook niet aan, snap alleen niet waarom het zo geheimzinnig per pb moest, niemand kan aan je afstand uitlezen waar je woont aangezien elke buurt zijn eigen wijkcentrale heeft en het niet hemelsbreed maar de lengte van de kabel is dus er is ook geen diameter te berekenen.

mdk77
ik deed het via pm omdat ik het vergeten was erbij te zetten...niks geheimzinnig aan

maar kom hier ook niet veel verder mee zie ik
ik wacht de klantenservice wel af in iedergeval bedankt

CnC
Of je test het gewoon even met een andere computer? Blijven ontkennen dat het aan de computer ligt helpt je niet de oplossing te vinden. Je computer uitsluiten door het op een andere te testen wel.Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 5 06 december 2016, 09:44
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:43:02
| Lutz00:50:12
| mRcan02:14:30
| dutch flash02:30:55
| Memooh03:03:50
| Wanabo04:39:30
| Ano06:05:50
| dutch106:56:29
| Tiger07:36:48
| earlgrey7207:47:17
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?