obey-robots.txt
03 December 2016, 14:39
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

niet thuisgeven van online

WMaasland
Ik wil graag een klacht plaatsen over online, de dienst en de klantenservice.

Ik heb ruim 2 en een half jaar internet en bellen van online. Ik huur het huawei modem.

Regelmatig komt het voor dat er even geen internet verbinding is, helaas gaat dit ook op voor het bellen.
We kunnen gemiddeld ongeveer 2 keer per dag precies 15 minuten niet bellen of gebeld worden.
Deze willekeurige periodes staan exact in het log van het modem opgeslagen.
Verder komt het voor tijdens bellen of direct tijdens het opnemen dat de andere partij ons niet hoort.

Het bel en internet probleem lijkt niet direct verband met elkaar te hebben, kwa tijdstippen en aantal onderbrekingen dan.
Tijdens de internetonderbrekingen is het thuisnetwerk en het modem gewoon te benaderen, de lampjes groen.
Het modem is goed aan gesloten. het is ook prima te zien vanaf online.

Dit kan allemaal gebeuren, maar dan moet het wel opgelost worden.
Online geeft niet thuis, ondanks dat ze, ook op klachtenkompas, ijskoud zeggen dat ze met mij contact opnemen.
Dit ik een keiharde leugen. er is op geen enkele manier contact opgenomen tot dusver. Al weken niet!

Op mijn log bestanden waar tijden en tijdsduur instaan, alsmede diverse ping logbestanden word niet ingegaan.
het is voor mij 100% zeker, en ook aantoonbaar, dat de fout bij online ligt.

Het is jammer dat een communicatie dienstverlenend bedrijf zo slecht, lees niet, communiceert.

Over enkele maanden loopt het contract en de ellende af. Ik hoop dat andere lering trekken uit de op dit forum besproken problemen, en vooral
de manier waarop online er mee omgaat.

Laat je niet ompraten het een en ander opnieuw te bedraden als iets altijd gewerkt heeft, koop geen ander modem, bel niet met de helpdesk, ze kunnen toch niet helpen.
mail je problemen en bid voor een oplossing als je er aan vast zit.

Begin er niet aan!

zo, ik moest het even kwijt na weer een dag met bel en internet storingen.

groet.
 
JTvD
Hier is hun rechtstreekse mailadres i.p.v. via de website.
Dan kun je bestanden e.d meesturen
ksonb1@online.nl
 
dutch flash
Wat jij allemaal beschrijf is niet leuk.

Ik heb daar in tegen nergens last van.
Heb al jaren internet van hun (wanadoo, orange, tmobile) maar altijd goed internet, telefonie.
3 keer helpdesk gebeld in al die jaren, en altijd goed geholpen.

Heb wel een eigen modem inmiddels (meer mogelijk heden).

Een tevreden online gebruiker.(nee heb geen aandelen in online Grin )
 
Tiger
Ik dacht dat dit een forum was om verbindingsproblemen op te lossen voor leden en geen klachtenbureau over Online.
Al eerder heb ik hier kenbaar gemaakt dat leden belangeloos aan anderen ondersteuning geven om hun verbindingsproblemen proberen op te lossen waar voor hun veel tijd gaat in zitten geef daarom ook duidelijke info en volg hun raad op zodat gericht gewerkt kan worden naar een oplossing.
Heb je echt een probleem met je provider in dit geval Online onderbouw dan goed je probleem en stel je provider dan schriftelijk in gebreke maar zorg wel dat je alles zwart op wit hebt vastliggen en verlang ook schriftelijke info terug.

Zelf heb vanaf 2006 bij Wanadoo tot nu bij Online geen problemen gehad met internet, een keer het Huawei modem stuk gehad en het nieuwe modem gewoon aangesloten en daarna weer probleemloos internet en telefonie zonder iets in te stellen ik ben dus een tevreden gebruiker en dat mag ook kenbaar zijn.
 
WMaasland
Sorry voor de klaagzang maar ik moest het even kwijt.
Ik heb alle gegevens gemaild aan online, ook moet ik zeggen dat ik eerst 1 jaar een ander modem heb gehad zonder problemen.
Ik heb een leuke aanbieding gehad voor 2 jaar met een huawei modem.
Er was geen reden om weg te gaan bij online.

Ik ben hier op het forum keurig te woord gestaan en waardeer dit erg, ik heb alle tips op het forum zoveel mogelijk toegepast.
ben 3 avonden in de weer geweest een ander modem aan het bellen te krijgen. ook dit is door de informatie op deze site gelukt.
Daarna was het beter maar zeker niet goed.

Het frustrerende is dat online gewoon zegt, we gaan het oplossen, we nemen contact op, etc. en het dan gewoon niet doen.
Ik heb op de mails antwoord gehad als, bedankt voor de informatie, we komen er op terug.
Wel ook even op klachtenkompas doen alsof er iets met mijn klacht gedaan word. dit kan dus echt niet!

Ik denk dat het probleem is dat ik in een buitengebied woon en het gewoon niet de moeite loont er iets aan te doen.
Zeg dit dan en ontbind het contract, kunnen we allebei verder.

groet.
 
Lutz
WMaasland schreef:

Regelmatig komt het voor dat er even geen internet verbinding is, helaas gaat dit ook op voor het bellen.
We kunnen gemiddeld ongeveer 2 keer per dag precies 15 minuten niet bellen of gebeld worden.
Deze willekeurige periodes staan exact in het log van het modem opgeslagen.


Ik zie in de logfiles van mijn Fritz!Box dat Online om de 12 uren het IP adres vernieuwd. Dat betreft je openbare IP adres en dat kan je zelf niet veranderen. Terwijl het IP adres vernieuwd wordt blijft mijn DSL synchornisatie vast. Ik ben niet zo goed thuis in het Huawei modem, maar stuur eens je intrainwaarden door en wij kijken erna.

Haal voor de gein eens de stekker uit de contactdoos van je Huawei modem, wacht een paar minuten, en plaats hem weer terug. Hoe lang duurt het totdat je weer kan internetten? Is dat veel sneller dan 15 minuten, of veel langzamer, of ongeveer gelijjk?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
WMaasland
Hallo Lutz,

Hierbij wat info.

De tijd na een herstart die nodig is om weer te kunnen internetten en bellen is 1 minuut en 4 secondes.
Ik heb een jpg meegestuurd en ook direct uit het log wat info.

De voice notice meldingen zijn telkens precies 15 minuten.
Een eventuele beller wordt doorgeschakeld naar online voicemail met een melding , "dit nummer is niet in gebruik, spreek in etc."
We kunnen dan niet bellen en niet gebeld worden. het internet werkt dan "gewoon"
We hebben ook het idee dat het met drukte op de lijn te maken heeft, vroeg in de morgen b.v. geen tot weinig internet problemen.
Het internet probleem doet zich voor met wifi en via een lan kabel.
We hebben een fritz 7340 geprobeerd en ook div. andere telefoontoestellen, vast en dect.

LOG..
Manufacturer:Huawei Technologies Co., Ltd.
Product Style:HG655d
SN:21530316667S23000622
Hardware Version:VER.A
Software Version:V100R001C02B050

2014-02-16 09:28:19 User Notice web 1 User admin login from 192.168.1.20 successfully.
2014-02-16 09:28:12 Voice Notice voice 0 16.02.2014 08:28:12 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> suc. (V00216.02.2014)

2000-01-01 01:00:48 Deamon Notice cwmp 1 User connect to ACS successfully 1 BOOT informed.
2000-01-01 01:00:44 Deamon Notice cms 1 WAN connection[IP:85.1**.**.**,DNS server:194.134.5.55,194.134.5.5] WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 connected.
2000-01-01 01:00:44 Deamon Notice cms 1 WAN connection WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 connected.
2000-01-01 01:00:38 User Informational cms 1 DSL activate succeedLine standard:ADSL2+, Channel type:Interleaved,Upstream rate:1029,Downstream rate:8003,Upstream MaxRate:1149,Downstream MaxRate:14632,Upstream SNR :97,Downstream SNR :65,UpstreamAttenuation:160,DownstreamAttenuation:330,UpstreamPower:123,DownstreamPower:195
2000-01-01 01:00:17 User Informational cms 1 Power ON
2000-01-01 01:00:17 Security Notice cms 1 System up
2000-01-01 01:00:13 User Notice cms 1 DhcpServerRestart =======> kill -TERM ipcheck
2000-01-01 01:00:12 User Notice cms 1 DhcpServerStartDft dhcps start go to====>
2000-01-01 01:00:09 User Informational cms 1 WiFi interface wl0.3 down
2000-01-01 01:00:09 User Informational cms 1 WiFi interface wl0.2 down
2000-01-01 01:00:09 User Informational cms 1 WiFi interface wl0.1 down
2000-01-01 01:00:09 User Informational cms 1 WiFi interface wl0 up
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2014-02-16 04:10:32 Deamon Notice cwmp 1 PERIODIC informed.

2014-02-15 21:41:25 Voice Notice voice 0 15.02.2014 20:41:25 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> suc. (V00215.02.2014)
2014-02-15 21:26:25 Voice Notice voice 0 15.02.2014 20:26:25 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> failed with code 408. (V00315.02.2014)

2014-02-15 12:44:45 Deamon Notice cwmp 1 PERIODIC informed.
2014-02-15 04:08:44 Deamon Notice cwmp 1 PERIODIC informed

2014-02-15 01:46:03 Voice Notice voice 0 15.02.2014 00:46:03 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> suc. (V00215.02.2014)
2014-02-15 01:31:02 Voice Notice voice 0 15.02.2014 00:31:02 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> failed with code 408. (V00315.02.2014)

2014-02-14 16:44:58 Deamon Notice cwmp 1 PERIODIC informed.

2014-02-14 11:10:28 Voice Notice voice 0 14.02.2014 10:10:28 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> suc. (V00214.02.2014)
2014-02-14 10:55:28 Voice Notice voice 0 14.02.2014 09:55:28 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> failed with code 408. (V00314.02.2014)

2014-02-13 20:09:31 Deamon Notice cwmp 1 PERIODIC informed.

2014-02-13 09:55:26 Voice Notice voice 0 13.02.2014 08:55:26 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> suc. (V00213.02.2014)
2014-02-13 09:40:26 Voice Notice voice 0 13.02.2014 08:40:26 SipID<+314********> register to <129.192.112.52> failed with code 408. (V00313.02.2014)

groet.

WMaasland voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Zo te zien heb je de laatste firmware al op je modem zitten en je intrainwaarden komen overeen met je afstand van de wijkcentrale. Op het moment, waar jullie niet kunnen bellen, werkt dan bedraad internet nog steeds?

Ik heb het vermoeden, dat de tijdelijke storing misschien alleen VoIP betreft en niet alles.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
WMaasland
hallo Lutz,

Het bellen en internet probleem lijkt los van elkaar te staan, en beide problemen zijn aanwezig.
Dus af en toe 15 minuten niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden en bij aanvang of tijdens gesprek kan de andere partij ons niet horen.

Internet gaat soms om enkele secondes (vaak) en dan weer (zelden) enkele minuten uitval.
Zowel wifi als bedraad.
Wel is altijd het modem te benaderen en blijven de lampjes groen.

bij een ping test heb ik veel packet loss, vooral bij de euro.net servers (hops)

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.1.1 - 0 | 60 | 60 | 0 | 1 | 14 | 1 |
| 194.134.5.64 - 0 | 60 | 60 | 17 | 25 | 75 | 19 |
| po2.dr1-asd7.nl.euro.net - 0 | 60 | 60 | 17 | 19 | 36 | 18 |
| ae6.cr1-asd8.nl.euro.net - 13| 41 | 36 | 18 | 20 | 37 | 19 |
| 10GE1-2.dr1-asd6.nl.euro.net - 2 | 57 | 56 | 17 | 19 | 32 | 19 |
| 194.134.181.2 - 0 | 60 | 60 | 18 | 19 | 32 | 21 |
| 195.96.100.4 - 93 | 13 | 1 | 25 | 25 | 25 | 25 |
| www.online.nl - 2 | 57 | 56 | 17 | 19 | 29 | 20 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
 
JTvD
Tiger schreef:
Ik dacht dat dit een forum was om verbindingsproblemen op te lossen voor leden en geen klachtenbureau over Online.

Hier wil ik, JTvD, graag ff op reageren:
Hmm misschien eens goed dat ze bij Online eindelijk dit forum eens gaan lezen..
Mogelijk zien ze dan in waar ze mee bezig zijn i.p.v. klakkeloos van een scherm een antwoord op te lezen..
Veel, echt veel Online leden hebben het zelfde probleem met de huawai modem.
En gek genoeg bijna allemaal de zelfde problemen.
Ik heb zelf al meerdere malen een link gestuurd van dit forum naar Online en heb wel het vermoeden dat ze kijken maar er niets mee doen.
Het lidmaatschapsgeld komt toch wel binnen..
En, jammer genoeg, zijn er elke keer weer mensen die lid worden en na problemen (die er zeker komen) dan pas dit forum ontdekken.

Veel leden hebben een contract afgesloten voor een bepaalde tijd.. en ik weet nu al dat ze walgen bij het zien van de Online reclame op tv.
Puur omdat Online totaal niets aan de klachten doet van laten resetten en instellingen veranderen waarvan ze zelf ook weten dat het niets uithaalt..

Tja en als de klantenservice van Online ondeskundig is.. dan blijft er dit forum over..
En inderdaad dan word het een soort klaag muur.. PC
Gewijzigd door JTvD op 16 februari 2014, 15:50
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'niet thuisgeven van online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:43:54
| Tiger03:05:15
| dutch flash04:09:03
| Roroko04:19:33
| Wanabo04:28:25
| Lutz08:15:49
| Ronsworld15:12:38
| ronald schuit15:18:39
| okkie_199417:14:32
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?