obey-robots.txt
11 December 2016, 08:54
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen betalingsregeling!!!

creugers
Ik ben geconfronteerd met een telefonierekening van meer dan € 500,--. Hoe dat is een raadsel, maar volgens Orange zou er vanaf mijn aansluiting gebeld zijn naar 0906-nummers. Ook heel vreemd, want deze heb ik geblokkeerd. Tenminste... dat dacht ik! Bij nadere controle bleek deze blokkade uitgezet te zijn door iemand anders. Wellicht een of de andere malloot die mij computer heeft gekraakt o.i.d.

Nu wil ik deze rekening best betalen, want ik ben zelf verantwoordelijk voor hetgeen er met mijn aansluiting gebeurd. Alleen kan ik dit bedrag niet in één keer betalen. En hier wringt hem nou de schoen. Orange wil pertiminent hebben dat dit bedrag in één keer betaald wordt, en ik kan het niet. Ik heb geen 500 euro, want ik moet zien rond te komen van een ww-uitkering en als ik wel in een keer zou betalen, dan kan ik mijn huur e.d. niet meer betalen.

Probleem 2 is dat ik niet zonder internet kan, want vanuit de ww ben ik bezig een eigen internet onderneming op te zetten. Subsidies etc krijg ik helaas niet, want ik val net buiten een van die leuke regelingen voor startende ondernemers. Maar geen internet betekent geen omzet, en ook lange tijd geen geld om de factuur te betalen. Kan ik van Orange eisen dat ze de adsl-lijn vrijmaken zodra ze afsluiten? Of is het einde oeffening voor mijn onderneming? Hoe dan ook ga ik Orange aansprakelijk stellen als ze me afsluiten, en geen mogelijkheid beiden naar een andere provider over te stappen en genoegen nemen met een betalingsregeling.

Richard
Bijzonder vervelende situatie waar je in zit.
Ik heb ooit eens begrepen dat als er zo'n "plotseling hoge" rekeningen komen bij KPN, dat KPN dan ook moet aangeven dat het inderdaad vanaf jouw nummer gebeld is geworden en zijn er regelingen mogelijk.
Ik zou eens gratis juridisch advies proberen in te winnen want volgens mij zijn daar ook al rechtelijke uitspraken over gedaan, indien dat zo is zou je dat misschien als jurisprudentie voor Orange kunnen gebruiken, zeker als aantoonbaar is (lijkt me eenvoudig aan de hand van oudere rekeningen) dat er normaliter nooit naar die nummers gebeld is geworden.

Dat wellicht een vreemde je blokkering weer heeft opgeheven (usernaam en wachtwoord van Orange voor nodig) maakt nog niet dat diegene ook via jouw Livebox zou kunnen bellen.
Ik zou in elk geval z.s.m. juridisch advies inwinnen.

Greetings, Richard.

creugers
Richard schreef:
Bijzonder vervelende situatie waar je in zit.
Ik heb ooit eens begrepen dat als er zo'n "plotseling hoge" rekeningen komen bij KPN, dat KPN dan ook moet aangeven dat het inderdaad vanaf jouw nummer gebeld is geworden en zijn er regelingen mogelijk.
Ik zou eens gratis juridisch advies proberen in te winnen want volgens mij zijn daar ook al rechtelijke uitspraken over gedaan, indien dat zo is zou je dat misschien als jurisprudentie voor Orange kunnen gebruiken, zeker als aantoonbaar is (lijkt me eenvoudig aan de hand van oudere rekeningen) dat er normaliter nooit naar die nummers gebeld is geworden.

Dat wellicht een vreemde je blokkering weer heeft opgeheven (usernaam en wachtwoord van Orange voor nodig) maakt nog niet dat diegene ook via jouw Livebox zou kunnen bellen.
Ik zou in elk geval z.s.m. juridisch advies inwinnen.
Ik zal dit ook zeer zeker doen. Echter ik vindt het schandalig dat Orange eist dat het bedrag in één keer betaald moet worden, en niets van een betalingsregeling wil weten. Vandaag heb ik nog gebeld met Orange, tegen € 0,45 per minuut, wat ik ook al schandalig vindt. dat je zo'n duur nummer moet bellen om vervolgens te horen dat men geen betalingsregelingen treft, en doodleuk vertelt dat het bedrag in een keer betaald moet worden want anders dreigt afsluiting. Op deze onsportieve manier jaagt men de mensen alleen nog maar richting schuldsanering want zaken zoals huur, gas water en licht zouden op deze manier weleens in het gedrang kunnen komen.

pinnhead31
bij kpn word er gebeld als de telefoon rekening veel hoger word dan normaal.
op die manier kan je dit sooort dingen een beetje beperken.

denk dat orange hier ook maar mee moet gaan beginnen dan

creugers
pinnhead31 schreef:
bij kpn word er gebeld als de telefoon rekening veel hoger word dan normaal.
op die manier kan je dit sooort dingen een beetje beperken.

denk dat orange hier ook maar mee moet gaan beginnen dan
Men heeft mij ook gebeld. Ik zat toen op het werk, want men belde mij mobiel, nadat ze eerst geprobeerd hadden me op mijn (inmiddels opgeheven) Orange nummer te bellen. Intussen heb ik telefonie van mijn abonnement gehaald, omdat ik het gewoonweg niet langer vertrouw dat er nog een keer zal kunnen gebeuren. Intussen heb ik wel aangifte gedaan bij de politie wegens computervredebreuk (zo heet dat als iemand anders zonder toestemming andermans computer binnendringt met het oogmerk misbruik ermee te maken). Orange schermt de Livebox uiteraard af met de mededeling dat het onmogelijk is om van buitenaf toegang te krijgen tot het telefoniegedeelte, en dus gesprekken te voeren via de Livebox. Echter ik betwijfel deze lezing, want naar mijn gevoel is het wel mogelijk door middel van inbraak in een computer van iemand anders weldegelijk schade aanrichten.

Wout
Lees dit onderwerp eens door en vind het maar vreemd. Al brainstormend bedenk ik dat misschien een 'dialer' verantwoordelijk is je hoge rekening. Maar bij mijn weten werkt zo'n dialer alleen op telefoonmodems, terwijl je met de LB direct op het netwerk zit.

Heb je toevallig ook een telefoonaansluiting op je telefoonmodem zitten als die aanwezig is in je pc?

Dat zou iets kunnen verklaren. Bovendien als dat aantoonbaar gemaakt kan worden door ...

a- het aantreffen van een dialer
b- belgedrag is karakeristiek voor een dialer (dit soort nummers zijn naar ik aanneem wel bekend)

... dan treft jou geen blaam.

Sterkte met je strijd!

creugers
Wout schreef:
Lees dit onderwerp eens door en vind het maar vreemd. Al brainstormend bedenk ik dat misschien een 'dialer' verantwoordelijk is je hoge rekening. Maar bij mijn weten werkt zo'n dialer alleen op telefoonmodems, terwijl je met de LB direct op het netwerk zit.

Heb je toevallig ook een telefoonaansluiting op je telefoonmodem zitten als die aanwezig is in je pc?

Dat zou iets kunnen verklaren. Bovendien als dat aantoonbaar gemaakt kan worden door ...

a- het aantreffen van een dialer
b- belgedrag is karakeristiek voor een dialer (dit soort nummers zijn naar ik aanneem wel bekend)

... dan treft jou geen blaam.

Sterkte met je strijd!
Er zat inderdaad een analoog modem in de pc. En dat zal ook wel de boosdoener zijn geweest. Maar daar gaat me nu niet om. Waar het me om gaat is dat Orange geen betalingsregeling wil treffen, en gewoon eist dat het bedrag in één keer wordt betaald, En dit kan ik niet. Als ze graag klanten willen houden, dan zou ik als ik Orange was een coulantere houding gaan aannemen, en een regeling treffen. Maar inmiddels heb ik al een abonnement bij een andere provider besteld, inclusief een tweede telefoonlijn. Want persoonlijk vrees ik dat Orange erop uit is om mensen financieël uit te kleden.

Wout
Kijk eens of deze website je verder kan helpen. Ze claimen allerlei succesverhalen. Maar willen niet naar opbouwende kritiek luisteren!

Wie weet.
http://www.boycot.nu

Neo
Quote::

Kan ik van Orange eisen dat ze de adsl-lijn vrijmaken zodra ze afsluiten? Of is het einde oeffening voor mijn onderneming? Hoe dan ook ga ik Orange aansprakelijk stellen als ze me afsluiten, en geen mogelijkheid beiden naar een andere provider over te stappen en genoegen nemen met een betalingsregeling.

=================================================

Ik zou als eerste zorgen dat je niet afgesloten word. Dan is je ADSL lijn misschien wel vrij, maar krijg je er nog een dikke afrekening bij terwijl je geen gebruik hebt gemaakt van de internetverbinding van Orange.

Tevens is Orange geen zakelijke provider, dus kosten die voortkomen uit het niet kunnen gebruiken van de internetverbinding voor zakelijke doeleinden kunnen niet worden verhaald op Orange.

Aansprakelijk stellen heeft dus geen zin.

Waarom neem je zowieso een 2e ADSL abonnement erbij. Nu heb je dubbele kosten en kom je op jaarbasis op hetzelfde bedrag uit, als de telefoonrekening die je nu hebt gekregen en daarbij evt. ook nog de kosten van KPN voor de nieuwe lijn ( ik weet niet of je dit hebt aangevraagd of niet ).

Ik begrijp best dat het moeilijk is om rond te komen van de WW. Dit heb ik ook bijna een jaar moeten doen, maar als ik iets kapot had of iets nieuws moest halen wat een hoop geld kostte, had ik dat ook klaar liggen. Wink

Duss... Maar in ieder geval succes met deze situatie
Gewijzigd door Neo op 02 februari 2007, 00:05

Neo
..
Gewijzigd door Neo op 02 februari 2007, 00:05

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen betalingsregeling!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen 4 16 mei 2016, 12:41
Geen DSL verbinding Storing 13 29 april 2016, 17:26
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:28:02
| vdbits06:39:13
| Wanabo09:36:50
| Carlovanlent11:25:26
| Matthy Alblas13:42:00
| ronald schuit14:10:08
| famcai14:44:11
| cdb19:23:24
| peukevreugd21:49:25
| johan32421:50:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.