obey-robots.txt
02 December 2016, 18:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Externe SMTP Server niet te bereiken

PaSav
Hallo,

Ik heb een .mac account, hiermee kan ik dus overal mail versturten want ik meld me bij deze server via mijn account. Bij alle providfers waar ik nu geweest ben geen enkel probleem. Maar ik heb nu orange ADSL Family en ik krijg dus geen verbinding meer met mijn SMTP server.
Van de helpdesk krijg ik te horen : verwijder je account en begin opnieuw opf installeer je mail programma opnieuw .. Sorrry hoor maar dat vind ik geen antwoord. Alsm ik mijn laptop schakel naar het internet van mijn buurman krijg ik zonder een verandering van mijn machine in eens wel toegang tot mijn SMTP server extern ...
Wat gaat er fout en wat kan ik er aan doen ... ?

Alvast bedankt,
Patrick
Ik gebruik de LB, en gebruik MacOS X Tiger, En FireWall en Virusprogramma's zijn niet actief ..
Gewijzigd door PaSav op 26 februari 2007, 19:04

mesa57
Bij sommige (of veel) mensen staat poort 25 dicht.

PaSav
mesa57 schreef:
Bij sommige (of veel) mensen staat poort 25 dicht.

JA oke om geen eigen mail server te gebruiken Maar dit is gewoon een abo .. Die mogen ze niet blokken ...

mesa57
Als poort 25 dicht staat kun je alleen naar smtp.orange.nl bedoel ik.
Maar ik kan b.v. ook geen mail sturen naar smtp.hccnet.nl terwijl ik wel hcclid ben en een mail account daar heb.
Bij mij staat poort 25 wel open, maar hccnet weigert de verbinding omdat ik via orange bij hun aankom. Relaying noemen ze dat. Praktisch iedere provider sluit dat af wegens spam regels.

Oplossing is om bij je .mac account gewoon smtp.orange.nl als uitgaande mailserver te zetten. Tik 'voor deze server is verificatie vereist' aan en vul bij instellingen je orange account en wachtwoord in.

Je mail wordt gewoon onder je .mac account verstuurd. Inkomende mail (pop3) ontvang je nog gewoon van de .mac POP3 server en dus niet op je orange account.

PaSav
mesa57 schreef:
Als poort 25 dicht staat kun je alleen naar smtp.orange.nl bedoel ik.
Maar ik kan b.v. ook geen mail sturen naar smtp.hccnet.nl terwijl ik wel hcclid ben en een mail account daar heb.
Bij mij staat poort 25 wel open, maar hccnet weigert de verbinding omdat ik via orange bij hun aankom. Relaying noemen ze dat. Praktisch iedere provider sluit dat af wegens spam regels.

Oplossing is om bij je .mac account gewoon smtp.orange.nl als uitgaande mailserver te zetten. Tik 'voor deze server is verificatie vereist' aan en vul bij instellingen je orange account en wachtwoord in.

Je mail wordt gewoon onder je .mac account verstuurd. Inkomende mail (pop3) ontvang je nog gewoon van de .mac POP3 server en dus niet op je orange account.

.Mac is juist bedoelt om via andere providers te kunnen mailen. Ik identificeer me met mijn .mac gegevens bij de .mac server ... Er is hier dus geen sprake van relay

Hoe kan ik mijn poort 25 open laten zetten .. ? Ik gebruik mac dus ik ben niet bang voor een virus die gaat spammen .. Pfft En zelf spam ik niet .. Wink
Gewijzigd door PaSav op 26 februari 2007, 19:33

mesa57
Niet dus. Orange zal poort 25 niet openen. Maar ik begrijp waarschijnlijk je probleem niet. Wat bedoel je met 'via andere providers te kunnen mailen' ? Wat wil je daar mee bereiken dan ?

PaSav
mesa57 schreef:
Niet dus. Orange zal poort 25 niet openen. Maar ik begrijp waarschijnlijk je probleem niet. Wat bedoel je met 'via andere providers te kunnen mailen' ? Wat wil je daar mee bereiken dan ?

Ik wil kunnen mailen via de SMTP server waar ik voor betaal bij .Mac Bij iedere andere provider kan dat .. Bij hun heb ik tenminste geen vertraging in de mail en kan ik altijd mailen via mijn laptop.

mesa57
Ik begrijp het nog steeds niet, met de Orange smtp server heb je ook geen vertraging en kun je ook mailen met je laptop. Je blijft je mailbox bij .mac nog steeds gebruiken hoor. En ook je account. Je moet alleen de mail versturen via de smtp.orange.nl. Dat is alles, voor de rest veranderd het helemaal niks voor jou.

mesa57
*zucht* ik geef het maar op. Als je toch perse wilt, na 60 seconden googlen vond ik dit :

If the issue persists, there's a good chance that your ISP is routing all port 25 (SMTP) traffic to their server. This prevents a sent message from arriving at our SMTP servers and as a result, the authentication fails because you can't authenticate against their servers with your .Mac member name and password. Don't worry. We've got an easy fix for that too.

In Mac OS X Mail, follow these steps (if you're using a third-party email application, see if it has similar preference settings that you can adjust—consult the documentation that came with the application for further assistance):

From the Mail menu, choose Preferences.
Click Accounts.
Select your .Mac account from the list on the left.
Click the Server Settings button below your account information.
In the resulting dialog, Change the number in the "Server port" field from 25 to 587.
Click OK.
Close the preferences window.
Send yourself a new email message.

PaSav
mesa57 schreef:
Ik begrijp het nog steeds niet, met de Orange smtp server heb je ook geen vertraging en kun je ook mailen met je laptop. Je blijft je mailbox bij .mac nog steeds gebruiken hoor. En ook je account. Je moet alleen de mail versturen via de smtp.orange.nl. Dat is alles, voor de rest veranderd het helemaal niks voor jou.

Als eerst bedankt mesa57 voor je reacties.
Het gaat mij hier om , als ik een externe SMTP server wil gebruiken moet dat kunnen. Dat de provider een poort dicht zet omdat ze niet beter weten hoe ze hun netwerk kunnen beveiligen vind ik erg zwak.
Daarnaast beviel het antwoord van de helpdesk mij totaal niet, ja er zal wel een fout zijn in uw software instaleer de boel maar opnieuw.
Een andere reden om de andere SMTP Server te gebruiken is dat die tenminste wel SSL ondersteunen. (naar mijn weten doet orange dat niet)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Externe SMTP Server niet te bereiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing 9 14 oktober 2016, 20:35
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen 6 20 september 2016, 12:46
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:19:07
| Roroko08:31:25
| trebor6009:10:35
| mbakirci09:26:51
| Lutz09:40:35
| earlyhchicken09:40:39
| Jan194712:00:13
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?