obey-robots.txt
11 December 2016, 08:54
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox valt elke dag uit!

timo14_18
Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met de livebox van Orange. Hij valt elke dag uit, soms ook niet maar meestal wel. Dit is eigenlijk het geval sinds Wanadoo zijn naam heeft veranderd of is overgestapt naar OrangeSadSad Ik heb al vaak genoeg gebeld naar orange helpdesk. Ze hebben ons toen een nieuwe livebox toegestuurd maar dit heeft het probleem niet verholpen. Daarna is er een meneer geweest van KPN die heeft in de verdeelkast gekeken of daar iets aan de hand was. Maar dat was dus ook niet het geval. Ik word het echt zat dat de Livebox ELKE DAG uitvalt!Angry Ik hoorde eens een keer dat het aan P2P conecties ligt, normaal hoort het hierdoor ECHT NIET te gebeuren.

Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Timo van Wieren
Gewijzigd door timo14_18 op 12 maart 2007, 11:17

Jack2
Welke lampjes branden of knipperen er wanneer het probleem optreedt? Kun je niet meer pingen naar 192.168.1.1? Geen antwoord op ARP requests? Heb je Orange Telefonie? Of maak je gebruik van VoIP zoals Voipbuster? Heb je een SIP telefoon, een ATA kastje, een telefooncentrale o.i.d. aangesloten op het Ethernet netwerk?

Het lijkt namelijk op hetzelfde probleem dat al eerder op dit forum beschreven is (met een telefooncentrale, Sipura ATA kastje of een Siemens Gigaset telefoon).

timo14_18
Jack2 schreef:
Welke lampjes branden of knipperen er wanneer het probleem optreedt? Kun je niet meer pingen naar 192.168.1.1? Geen antwoord op ARP requests? Heb je Orange Telefonie? Of maak je gebruik van VoIP zoals Voipbuster? Heb je een SIP telefoon, een ATA kastje, een telefooncentrale o.i.d. aangesloten op het Ethernet netwerk?

Het lijkt namelijk op hetzelfde probleem dat al eerder op dit forum beschreven is (met een telefooncentrale, Sipura ATA kastje of een Siemens Gigaset telefoon).

Tijdens het uitvallen van de livebox knippert er geen lampje het @ brand continu en telefonie en draadloos lampje blijven ook continu branden. als die is uitgevallen kan je helemaal niet pingen naar de livebox. verder is er ook geen conectie meer met de andere pc's mogelijk.
Ja ik maak gebruik van orange telefonie.

Timo

latindancer
Ik heb het zelfde probleem sinds een paar dagen.. dan " hangt" de livebox en moet ik hem weer ff uit en aan zetten..Sad

mesa57
Dat is dus de netwerkverbinding tussen PC en Livebox die uitvalt.
Veel voorkomend probleem, oorzaak is niet duidelijk.
Probeer via de HD een nieuwe livebox te verkrijgen.

Optimist
Klinkt me allemaal erg bekend in de oren! Ik had precies dezelfde problemen, als ik op jullie beschrijving moet afgaan en helaas is dat nooit opgelost, zelfs niet na het uitwisselen van de Livebox.

Bij mij loste het installeren van een andere router het probleem op -- nooit meer problemen gehad met de verbinding. Helaas betekent dat ook dat ik gewoon mijn telefoonlijn weer bij KPN ga afnemen.

Optimist

Fedora
mesa57 schreef:
Dat is dus de netwerkverbinding tussen PC en Livebox die uitvalt.
Veel voorkomend probleem, oorzaak is niet duidelijk.
Probeer via de HD een nieuwe livebox te verkrijgen.

hij had al een nieuwe gehad. Orange geeft dan geen livebox meer. Tenzij de lb kapot is oid.. maar in mijn optiek is de lb een crappy ding, dus in feite defect.

RewinD
Ik had ook hetzelfde gehad toen ik pas mn LB had
ontvangen (dec 2006) toen had ik m een tijdje in bridge mode
omdat ik toch mijn eigen server had, server is sinds woensdag vorige
week weg en ik wilde alles weer volgens oorspronkelijke instellingen draaien
maar dat werkte dus niet meer, met de HD gebeld en uiteindelijke hebben
ze me een nieuwe LB gestuurd en hij is nog steeds up (LB connected on 30-03-2007) *ff afkloppen* .

Maar heb je ook de laatste firmware in je LB??
GreetZ RewinD.

Begin de dag met een lach, zo kom je de dag wel door!

Counter "Mijn Internet doet het niet" : 878

Fedora
vanaf 30-03 up tot en met 03-04?? dat is geen betrouwbare meting in mijn optiek

Dus firmwareupdate kan aanwzige problemen oplossen?

timo14_18
latindancer schreef:
Ik heb het zelfde probleem sinds een paar dagen.. dan " hangt" de livebox en moet ik hem weer ff uit en aan zetten..Sad

dat probleem heb ik dus ook elke dag.. heb heb een week met een bidge gewerkt met de sitecom DC-107 volgens mij was het.... toen moest ik alleen hhet ip adres invoeren van de LAN poort van de lb.. *192.168.1.1* toen deed ie het een hele week zonder uit te vallen.
ik ben toen tot mijn eigen spijt weer terug gegaan naar het draadloze internet van orangeSad en jah hoor je raad het al hij valt weer uit.. ( dit is alleen het geval als ik meer dan 8 uur achterelkaar aan het downloaden ben met een torrentz.
Ik heb echt medelijden met iedereend ie de LB heeft genomen..

HET IS GEWOON EEN K*T ding!!!!!FrownFrownSadSadSadSadSadSad

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox valt elke dag uit!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding valt Storing 8 15 september 2016, 09:25
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid 7 03 september 2016, 02:01
Verbinding valt weg Zyxel configuratie en problemen 12 28 augustus 2016, 11:17
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
DSL-Verbinding valt telkens een paar seconde weg Storing 18 12 maart 2016, 21:18
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:27:59
| vdbits06:39:10
| Wanabo09:36:47
| Carlovanlent11:25:23
| Matthy Alblas13:41:57
| ronald schuit14:10:05
| famcai14:44:08
| cdb19:23:21
| peukevreugd21:49:22
| johan32421:50:16
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.