obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Geen bezettoon c.q. "in gesprek" toon?
Richard
Weten jullie hier iets van? Ben ik misschien ergens iets vergeten in te stellen? Ik vraag het me af want voor zover ik weet ondersteunt Orange nog altijd geen duo-gesprek.

Maar het komt hier vaker voor dat ik met iemand aan het bellen ben of dat iemand met mij aan het bellen is.
Tijdens dat gesprek probeert een derde partij mij te bereiken, deze krijgt dan echter niet de "in gesprek" toon, maar hoort gewoon de telefoon overgaan. Althans die toon hoort hij.

Dat wekt de indruk dat hier niemand thuis zou zijn, wat echter wel het geval is.

Is dit gewoon een storing op telefonie, of moet je iets uit- of aanschakelen zodat men de bezettoon weer hoort? Want deze klacht hoor ik steeds vaker van mensen die me proberen te bellen.
En nee... ze proberen wel degelijk het juiste telefoonnummer.Smile
Greetings, Richard.
 
mecheltje

Quote

Richard schreef:
Weten jullie hier iets van? Ben ik misschien ergens iets vergeten in te stellen? Ik vraag het me af want voor zover ik weet ondersteunt Orange nog altijd geen duo-gesprek.

Maar het komt hier vaker voor dat ik met iemand aan het bellen ben of dat iemand met mij aan het bellen is.
Tijdens dat gesprek probeert een derde partij mij te bereiken, deze krijgt dan echter niet de "in gesprek" toon, maar hoort gewoon de telefoon overgaan. Althans die toon hoort hij.

Dat wekt de indruk dat hier niemand thuis zou zijn, wat echter wel het geval is.

Is dit gewoon een storing op telefonie, of moet je iets uit- of aanschakelen zodat men de bezettoon weer hoort? Want deze klacht hoor ik steeds vaker van mensen die me proberen te bellen.
En nee... ze proberen wel degelijk het juiste telefoonnummer.Smile


Ben je dan zelf aan het bellen als dit zich voor doet of wordt je dan gebeld?

Heb het hier als ik uitbel via wanadoo en iemand belt mij via mijn kpn nummer dat die persoon gewoon de foon hoort over gaan. Maar dat is algemeen bekend.
 
Optimist
@Richard: Ik kon dit niet reproduceren. Ik heb via mijn Orange PSTN aansluiting een nummer gekozen en daarna op mijn Orange nummer (het geporteerde KPN nummer) ingebeld en ik kreeg netjes een 'in gesprek' toon.

Wellicht heb je een doorschakeling geactiveerd? Er bestaat de mogelijkheid om automatisch door te schakelen bij in gesprek. Wellicht is dat actief en wijst het naar een bepaald nummer waar niet opgenomen wordt?

Kijk eens op http://wasp.orange.nl/wsp/?command=Ch...ailOptions voor de doorschakelopties.

Indien je geen doorschakelingen hebt, dan zou ik eens een melding maken bij de helpdesk.

Optimist
 
Wout
Ik kan me herrinneren dat dit eerder gemeld is in het forum! Dit komt door de Livebox! Er is bij mijn weten geen oplossing voor.
 
Optimist

Quote

Wout schreef:
Ik kan me herrinneren dat dit eerder gemeld is in het forum! Dit komt door de Livebox! Er is bij mijn weten geen oplossing voor.

In ieder geval geen issue met mijn Livebox. Bedoel je dat het een probleem is met sommige Liveboxen?

Indien een telefoongesprek binnenkomt op de voiceswitch van Orange, dan zou die voiceswitch toch moeten weten dat er al een gesprek gaande is? Wat is de bemoeienis van de Livebox met het al dan niet 'in gesprek' signaleren naar degene die belt?

Optimist
Gewijzigd door Optimist op 16 maart 2007, 13:14
 
Wout
De LB fungeert als schakelaar als het om binnenkomende telefoniesignalen gaat. Maar omdat het om twee verschillende systemen gaat 'vergeet' de Livebox voor KPN de hoorn van de haak te nemen als je een gesprek via Orange binnen krijgt of vice versa.

Misschien dat dit in later types wel opgelost is.
 
Optimist
OK -- en dat zou ook verklaren waarom ik er geen last van heb. Ik heb m'n KPN nummer laten porteren en krijg alleen telefoontjes binnen via H.323/RTP van Orange. Dus in mijn geval schakelt het relais helemaal niet (alles is data/IP).

Optimist
 
Richard
Allereerst iedereen bedankt voor alle reacties!!!

Hmmz... het zou eens kunnen zijn wat Wout zegt, want ik heb dus niks laten porteren, alhoewel mijn kennis me wel belde op mijn Orange nummer terwijl ik aan het bellen was.
Ik heb niets laten porteren en ben voorzien van belbudget van KPN en telefonie van Orange, hetgeen dus theoretisch inderdaad zou kunnen wijzen op de uitleg van Wout.

Maar ik ben ook eens naar die doorschakelingen gaan kijken. Verleden keer had ik die dacht ik allemaal uitgezet behalve een doorschakeling naar de voicemail indien er niet opgenomen word.

Er bleek ook nog een doorschakeling naar de voicemail te zijn indien de lijn in gesprek was.
Vervelende is echter dat in dat geval ook schijnbaar niet direct doorgeschakeld wordt maar eerst een x-tal keer de telefoon moet overgaan voordat die voicemail opneemt.

Ik zal derhalve die laatste dooschakeling (bij in gesprek) ook uitschakelen en dan eens zien of het probleem zich nog voordoet want daar zou het uiteraard ook aan kunnen liggen.

Alvast hartelijk dank voor de hulp zover.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen bezettoon c.q. "in gesprek" toon?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie