obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Wel internet geen kiestoon
bfleuren
Sinds 28 februari heb ik ADSL family plus telefonie. Vanaf die tijd werkt het internet naar behoren. Maar telefonie heeft tot op heden niet gewerkt.
De gegevens zijn:
- helemaal geen kiestoon vanuit de livebox
- wel een kiestoon rechtstreeks op de KPN
- nieuwe DECT telefoon
- livebox zit rechtstreeks in de meterkast aangesloten 10 cm vanaf het KPN punt.
- in de livebox staat telefonie geactiveerd en het juiste netnummer ingevoerd

Ik heb reeds contact gehad met de helpdesk maar deze kunnen me niet verder helpen of me vertellen wanneer de klacht wordt verholpen.

Iemand enig idee aangezien ik nu bijna een maand zonder telefoon zit?Shock

Thanks
 
bfleuren
sorry voor de drie topics. Het is me helder dat dat niet nodig is maar dacht dat m'n laptop was vastgelopen dus drukte 3 keer op "antwoord plaatsen". Stel het op prijs als een moderator de 2 lege threads kan weghalen.

Maar ik wordt er wel wanhopig van inderdaad.

Greetz Bob
 
Lizard
Andere 2 topics verwijderd.

kan je wel via kpn bellen als je telefoon aangesloten is op de livebox en je het via 1331+telnummer probeert?
 
bfleuren
Als ik bel via KPN dan staat m'n livebox wel ingeschakeld maar ik pak dan het telefoonsignaal al voordat het de livebox ingaat. Dat +1331 nummer zegt me ff niks. Moet ik dat via de KPN lijn of via m'n dode orange lijn proberen?

Nog een aanvullende vraag: Om ADSL te laten werken hoeven er volgens mij maar 2 draadjes van de telefoonlijn aangesloten te zijn. Het restant is, heb ik mij laten vertellen, voor de oude "pulse" telefonie. Klopt dit of had ik alle 5 (?) de draadjes moeten aansluiten. Het ADSL werkt immers wel met 2 draadjes.

Bedankt alvast, gr en een fijne avond, Bob
 
Lizard
Via je dode orange lijn proberen, met de 1331 code dwing je de livebox terug te schakelen naar kpn. Mocht zoiets niet werken dan zou je livebox stuk kunnen zijn.

Verder heb je alleen de rode en blauwe draad nodig voor adsl en kpn telefonie. Aangezien orange telefonie ook via het adsl gaat zou dit gewoon goed moeten gaan.
 
bfleuren
Ook met de 1331 gevolgd door een nummer blijft de telefoonlijn van de livebox zo dood als een pier.

Any suggestions?

Gr Bob
 
Lizard
Misschien nog een harde reset uitvoeren zoals hier staat: http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=2
(Onderaan de pagina.)

Eventueel zou je misschien een ander toestel kunnen proberen?

Als dit niet werkt lijkt het er op dat het telefonie gedeelte van de livebox stuk is.

 
bfleuren
mmm, een ander toestel heb ik geprobeerd vandaar dat ik tevergeefs een gloednieuwe dect heb gekocht omdat ik dacht dat het aan m'n "oude" telefoon lag.

Moet ik na zo'n harde reset ook al m'n fire wall en port forward instellingen er opnieuw inzetten?En moet ik me dan ook weer opnieuw aanmelden en ADSL etc activerenWink

greetz
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel internet geen kiestoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie