Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Livebox in bridge mode!!!!
|
|
Gandhi |
Geplaatst op 28 March 2007, 19:27
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 5 Lid sinds: 28 Mar 2007 |
Hello, Wie ohw wie kan mij helpen?! Ik heb een livebox icm orange family. Nu zit ik in de knoei met mijn eigen netwerk dat op een andere ip range zit. maar de livebox heeft een ip bereik van 255.255.255.0 . Dit kan helaas niet veranderd worden, ook is het onmogelijk m'n netwerk om te gooien... Het staat vast dat het ip van de livebox veranderd moet worden!! ;) . Nu las ik dat de livebox ook op bridge mode gezet kan worden. hier voor heb ik een "handleiding" gevolgd Code Download source 1. Telnet naar Livebox en log in als root. Maar het schijnt bij mij niet te werken, ik heb ongeveer een halfuur gewacht maar ik krijg geen public ip op m'n pc. Verder wel grappig, ik heb de helpdesk gebeld van orange om te vragen of dit mogelik was in mijn situatie. Zij antwoorde 2maal "het moet kunnen maar hier weet niemand hoe" :o Schandalig maargoed. ;) Wie ohw wie kan me helpen..... alvast tnx.. Gandhi |
|
|
nero038 |
Geplaatst op 28 March 2007, 20:20
|
![]() Activiteit ![]() » Amsterdam Zuid-Oost Berichten: 42 Lid sinds: 22 Mar 2007 |
Het lijkt erop als of het inderdaad niet bij iedereen werk. Bij mij werkt het helaas ook niet. Ik zie wel in de livebox settings een optie om dhcp te stoppen. Ook daarmee kom ik niet verder, krijg geen ip adres toegewezen. Ik heb een FSG3 die ik will gebruiken als router ipv de livebox... dus als iemand een oplossing week. p.s, mogen we de livebox in de fik steken ![]() |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 28 March 2007, 20:22
|
![]() Activiteit ![]() » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Volgens mij moet je je netwerkadapter op automatisch IP adres verkrijgen zetten (en ook de dns) en verdere het mac adres van de netwerkadapter gelijk maken aan het mac adres dat onder je livebox geplakt is. |
|
|
Gandhi |
Geplaatst op 28 March 2007, 21:10
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 5 Lid sinds: 28 Mar 2007 |
Quote mesa57 schreef: Volgens mij moet je je netwerkadapter op automatisch IP adres verkrijgen zetten (en ook de dns) en verdere het mac adres van de netwerkadapter gelijk maken aan het mac adres dat onder je livebox geplakt is. Bedankt voor het mee denken.. alles staat op automatisch, en het mac adress op een netwerkkaart kan je niet veranderen.... zo ver ik geleerd heb. Maar toch bedankt! |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 28 March 2007, 21:52
|
![]() Activiteit ![]() » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Google eens op smac. |
|
|
Optimist |
Geplaatst op 28 March 2007, 21:56
|
![]() Donateur ![]() » Diemen - The Netherlands Berichten: 376 Lid sinds: 11 Dec 2006 |
Quote Gandhi schreef: Quote mesa57 schreef: Volgens mij moet je je netwerkadapter op automatisch IP adres verkrijgen zetten (en ook de dns) en verdere het mac adres van de netwerkadapter gelijk maken aan het mac adres dat onder je livebox geplakt is. Bedankt voor het mee denken.. alles staat op automatisch, en het mac adress op een netwerkkaart kan je niet veranderen.... zo ver ik geleerd heb. Maar toch bedankt! Dat kan meestal wél! Zelfs onder Windows. ![]() Optimist |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox in bridge mode!!!!', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode | Eigen modem configuratie en problemen | : 2 | 21 Apr 2021 |
Bridge modus Support | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 3 | 06 Apr 2020 |
Modem in Bridge mode voor internet en TV | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 3 | 05 May 2019 |
Werkende Bridge Modus | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 8 | 14 Mar 2019 |
zyxel modem in bridge mode | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 12 Nov 2017 |