obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox in bridge mode!!!!
Gandhi
Hello,

Wie ohw wie kan mij helpen?!
Ik heb een livebox icm orange family.
Nu zit ik in de knoei met mijn eigen netwerk dat op een andere ip range zit. maar de livebox heeft een ip bereik van 255.255.255.0 . Dit kan helaas niet veranderd worden, ook is het onmogelijk m'n netwerk om te gooien... Het staat vast dat het ip van de livebox veranderd moet worden!! ;) . Nu las ik dat de livebox ook op bridge mode gezet kan worden. hier voor heb ik een "handleiding" gevolgd

1. Telnet naar Livebox en log in als root.
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password: 1234
[root @ home]$


1b. OPTIONEEL. Bekijk de waardes waarop de LB getraind heeft. Bevallen die je niet, dan is dit het moment om een reset te doen en weer bij stap 1 te beginnen. Zorg er na afloop voor dat je weer naar het root-menu gaat (..)
[root @ home]$ adsl
[root @ adsl]$ mon
ADSL Monitoring is Successful.
The values are:

adslLineStatus : GEACTIVEERD
adslMode : G992_5_A
Upstream = 1020 Kb ( Intlv[LP0] )
Downstream = 20468 Kb ( Intlv[LP0] )
=================================================
DIAG Info :
=================================================
Attenuation ( dB ) : 18.5 4.5 (FE)
SNR margin ( dB ) : 7 14 (FE)
HEC counter : 28101
CRC counter : 170

RTFirmwareVer : 0x0e200314

[root @ adsl]$ ..
[root @ home]$


2. Stop de DHCP server van de Livebox
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$


3. Ga terug naar het root-menu (..) en stop de DHCP Client van de Livebox op de externe interface.
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$
[root @ home]$ dhcp stop mer0
DHCP Client Stopped Interface = mer0
[root @ home]$


4. Pas de bridge instellingen aan.
[root @ home]$
[root @ home]$ bridge
[root @ bridge]$ bridge delete
[root @ bridge]$ group eth0 mer0 -o eth0
[root @ bridge]$ bridge enable
[root @ bridge]$


Maar het schijnt bij mij niet te werken, ik heb ongeveer een halfuur gewacht maar ik krijg geen public ip op m'n pc.

Verder wel grappig, ik heb de helpdesk gebeld van orange om te vragen of dit mogelik was in mijn situatie. Zij antwoorde 2maal "het moet kunnen maar hier weet niemand hoe" :o Schandalig maargoed. ;)

Wie ohw wie kan me helpen.....

alvast tnx..

Gandhi
 
nero038
Het lijkt erop als of het inderdaad niet bij iedereen werk. Bij mij werkt het helaas ook niet. Ik zie wel in de livebox settings een optie om dhcp te stoppen. Ook daarmee kom ik niet verder, krijg geen ip adres toegewezen.
Ik heb een FSG3 die ik will gebruiken als router ipv de livebox... dus als iemand een oplossing week.

p.s, mogen we de livebox in de fik steken Grin ??
 
mesa57
Volgens mij moet je je netwerkadapter op automatisch IP adres verkrijgen zetten (en ook de dns) en verdere het mac adres van de netwerkadapter gelijk maken aan het mac adres dat onder je livebox geplakt is.
 
Gandhi

Quote

mesa57 schreef:
Volgens mij moet je je netwerkadapter op automatisch IP adres verkrijgen zetten (en ook de dns) en verdere het mac adres van de netwerkadapter gelijk maken aan het mac adres dat onder je livebox geplakt is.


Bedankt voor het mee denken.. alles staat op automatisch, en het mac adress op een netwerkkaart kan je niet veranderen.... zo ver ik geleerd heb. Maar toch bedankt!
 
mesa57
Google eens op smac.
 
Optimist

Quote

Gandhi schreef:

Quote

mesa57 schreef:
Volgens mij moet je je netwerkadapter op automatisch IP adres verkrijgen zetten (en ook de dns) en verdere het mac adres van de netwerkadapter gelijk maken aan het mac adres dat onder je livebox geplakt is.


Bedankt voor het mee denken.. alles staat op automatisch, en het mac adress op een netwerkkaart kan je niet veranderen.... zo ver ik geleerd heb. Maar toch bedankt!

Dat kan meestal wél! Zelfs onder Windows. Wink Meestal kan dat zelfs door een configuratiewijziging door te voeren in de eigenschappen van de ethernet interface.

Optimist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox in bridge mode!!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Werkende Bridge Modus Zyxel meer apparaten aansluiten : 8 14 mrt 2019
zyxel modem in bridge mode Zyxel configuratie en problemen : 2 12 nov 2017
Advertentie