obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
port blocken voor hele lan
mayhem
Ik wil graag voor alle ip-adressen van het hele lan port 119 blocken. Dit door alleen gebruik te maken van de Livebox (geen andere routers).

Hoe krijg ik deze regel in mijn firewall?
 
Richard
Dus een uitgaande blokkade zodat er niet van newsservers gebruik gemaakt kan worden.
Zit niet op zo gek veel routers alhoewel steeds meer routers wel dergelijke opties krijgen.
Zo op het eerste zicht is dat niet zomaar in te stellen, maar misschien weet iemand nog wel een manier via de firewall settings in het geavanceerde deel of via telnet.
Interessante vraag.Smile
Greetings, Richard.
 
mayhem
Heb vroeger wel eens op redhat linux net zoiets gefixed. Maar nu ik inlog via telnet op de livebox zie ik toch dat dit andere koek is. Is er ergens een handleiding voor telnet op de livebox? Of heeft iemand nog een andere goede url?

Via de webinterface van de livebox zal het idd misschien ook nog wel mogelijk zijn maar daar kom ik op het moment niet uit. Maar ook daar zijn tips natuurlijk van harte welkom!
 
Richard
Misschien dat rrozema hier nog iets over kan vertellen, die is de laatste tijd nogal bezig geweest met het telnet gebeuren te bekijken en onderzoeken en heeft technisch ook de nodige kennis.
Zal straks ook wel inloggen neem ik aan, hopelijk kan ie je helpen.

Greetings, Richard.
 
mayhem
Bedankt, ik wacht in spanning af.
 
rrozema

Quote

Richard schreef:
Misschien dat rrozema hier nog iets over kan vertellen, die is de laatste tijd nogal bezig geweest met het telnet gebeuren te bekijken en onderzoeken en heeft technisch ook de nodige kennis.
Zal straks ook wel inloggen neem ik aan, hopelijk kan ie je helpen.


En bedankt he, kan ik het gaan uitzoeken :)

Nou, hier is ie hoor:

Log met telnet in op de cli van je livebox en doe het volgende:


login: root
Password:
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set eth0 mer0 0 deny dport 119 proto tcp
[root @ ipqos]$ home
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit


'k heb het getest en bij mij werkt het. Maar ik heb 'm gauw weer weggehaald, want wie wil er nou geen nntp?

Om de blokkering weer weg te halen kun je het gemakkelijkst de web interface gebruiken. In 'Advanced' -> Firewall' -> 'Policies' zet je het rondje aan voor de rule die je wilt verwijderen en drukt dan op de 'verwijderen' knop.
 
Richard

Quote

En bedankt he, kan ik het gaan uitzoekenSmile

Graag gedaan hoor, ik regel graag wat bezigheidstherapie voor je.Grin

En het is je nog mooi gelukt ook. Super! En uiteraard bedankt voor de snelle medewerking!
Greetings, Richard.
 
mayhem
rrozema, bedankt voor de les! En Richard ook bedankt!
 
Richard
Geen dank hoor, ik heb je feitelijk niet kunnen helpen, maar ben wel geholpen doordat ik nu ook weer wat bijgeleerd heb, waarvoor dank aan zowel jou voor de vraag en rrozema voor het antwoord.Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port blocken voor hele lan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
Advertentie