Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
livebox linksys draadloos halve snelheid
|
|
980080 |
Geplaatst op 04 April 2007, 18:06
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 5 Lid sinds: 20 Jun 2006 |
goedeavond allemaal, ik heb sinds een tijdje problemen met m'n internet verbinding. ik heb: livebox linksys wrt54gs 1 desktop draadloos verbonden 1 laptop draadloos verbonden linksys wordt gebruikt als AP en de DHCP van de linksys staat uit. deze opzet draait al zeker 1,5 jaar zonder problemen. sinds een paar maanden is m'n draadloze internet snelheid ongeveer gehalveerd. met kabel rechtstreeks op de livebox haal ik ca. 1,3mb/s. met kabel via de router haal ik dit ook. draadloos kom ik echter niet verder dan ca. 600kb/s!!! ik dacht dat de linksys wellicht stuk zou zijn en heb afgelopen week een nieuwe gekregen (de wrt54gs v6. ik had v1.1) snel alles aangsloten maar nog steeds iets van 600kb draadloos en het ligt (lag) dus niet aan de linksys. wie weet waar het hier fout gaat??? de snelheden zijn bij beide pc's gelijk en heb ik gemeten met speedtest.bbned.nl alvast enorm bedankt voor jullie reacties, ik weet het inmiddels echt niet meer. etienne |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 04 April 2007, 18:38
|
![]() Activiteit ![]() » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Draai tcpoptimizer eens opnieuw voor je draadloze netwerkkaart. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 04 April 2007, 19:31
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Heeft je buurman misschien een nieuwe wireless router gekocht en zit die op dezelfde frequentie als jij te werken? Kijk eens met iets als netstumbler naar welk kanaal bij jou niet gebruikt is. Probeer minstens 1 kanaal van alle andere netwerken vandaan te blijven. En ook: hoe hoger het kanaalnummer, hoe beter de kwaliteit. |
|
|
980080 |
Geplaatst op 06 April 2007, 09:44
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 5 Lid sinds: 20 Jun 2006 |
hallo, ik heb de oplossing van mesa57 toegepst en alles werkt weer!! ontzettend bedankt voor jullie snelle reacties. groet, etienne |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 06 April 2007, 09:53
|
![]() Activiteit ![]() » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Leuk dat je even laat weten dat het gelukt is. ![]() |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox linksys draadloos halve snelheid', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Te lage snelheid | Snelheid | : 4 | 02 Jan 2018 |
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 19 | 01 Feb 2017 |
Vraag over snelheid | Snelheid | : 7 | 22 Dec 2016 |
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer | Storing | : 3 | 24 Nov 2016 |
Lage snelheid met Zyxel modem | Algemeen | : 16 | 04 Nov 2016 |