Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Opslaan instellingen Livebox?
|
|
luco53 |
Geplaatst op 17 April 2007, 18:17
|
Activiteit » Hoek van Holland » Internet + Bellen » Huawei HG655D Berichten: 23 Lid sinds: 20 Mar 2007 |
Ik vroeg me af of het mogelijk is de huidige instellingen van de LB op te slaan, zoals bij zo veel modems/routers het geval is. Ik heb gezocht maar niets gevonden. Heeft iemand een suggestie? Luc |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 18 April 2007, 20:41
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
hoe doen jullie dat, allebei precies om 19:17 posten? Ik heb wat berichten gelezen dat er mensen zijn die problemen hebben met het saven van de instellingen sinds de laatste firmware update. Ik heb er zelf nog geen last van gehad. Er zijn 2 manieren, net wat je het gemakkelijkst vindt: 1 - in de livebox configuratieschermen (http://192.168.1.1) kies je in het menu voor 'Opslaan / Reset / Opnieuw starten' en dan druk je op de knop 'opslaan'. 2 - in de cli (telnet 192.168.1.1) geef je het commando 'save'. |
|
|
Zabimaru |
Geplaatst op 19 April 2007, 15:35
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 09 Nov 2006 |
Ik denk dat ze het exporteren van de settings naar een bestand bedoelen...
Typ- en of spelfouten onder voorbehoud...
|
|
|
Richard |
Geplaatst op 19 April 2007, 16:27
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Dat denk ik ook, sommige routers kunnen dat, maar in de Livebox ben ik tot nu toe nog niet zo'n optie tegen gekomen. Of het zou op een of andere manier via telnet moeten, maar daar is rrozema al een heel stuk verder in. Greetings, Richard.
|
|
|
rrozema |
Geplaatst op 19 April 2007, 18:39
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Ik ken niet zo'n methode. Heb wel net ontdenkt dat m'n livebox ook een ftp service draait. Volgens mij deed ie dat eerst niet??? ik kan er op inloggen met root en z'n pass, maar daarna doet ie eigenlijk nog maar weinig. Volgens mij is ie alleen bedoeld voor firmware updates. Hier is de output van m'n sessie: Code Download source
|
|
|
Richard |
Geplaatst op 20 April 2007, 00:57
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Jawel de Livebox draaide eerst ook een ftp service als het goed is. Ergens in een ander topic was er een probleem om poort 21 te forwarden en als men dan ftp'en deed kreeg men een vreemde naam te zien, iets anders in elk geval dan bulletproof waar men mee draaide. Bleek dat de forward niet goed stond maar gewoon poort 21 open van de Livebox zelf. En men kon er ook op inloggen. Helaas ben ik vergeten welke thread het is. Maar het kan goed zijn zoals jij zegt dat het bedoeld is om firmware naar te uploaden ofzo. Greetings, Richard.
|
|
|
luco53 |
Geplaatst op 20 April 2007, 21:22
|
Activiteit » Hoek van Holland » Internet + Bellen » Huawei HG655D Berichten: 23 Lid sinds: 20 Mar 2007 |
Quote ericaling schreef: [quote]Zabimaru schreef: Ik denk dat ze het exporteren van de settings naar een bestand bedoelen... Inderdaad, dat is wat ik bedoelde: het opslaan van de instellingen van je LB in een bestand, zodat je die later eventueel weer kan inlezen, om al je instellingen in één keer te herstellen bijv. als na een update alles default overschreven is. In een US Robotics (om maar wat te noemen) kan dat met Gewijzigd door luco53 op 20 April 2007, 21:25 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opslaan instellingen Livebox?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Outgoing mail instellingen icm VPN | : 2 | 11 Mar 2019 | |
email instellingen | Algemeen | : 2 | 02 Feb 2019 |
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet | Algemeen | : 14 | 08 Nov 2018 |
Online VOIP instellingen | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 06 Jul 2018 |
instellingen Fritzbox | Eigen modem configuratie en problemen | : 7 | 27 Nov 2017 |
Advertentie