obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
instellingen Fritzbox
vangrails
Ik heb een dringende vraag. Ik had internet van Online via een ISDN lijn en telefonie bij Pretium. Inmiddels is de ISDN opgeheven en zijn mijn problemen begonnen. Ik heb een Fritzbox 7390 en via dit toestel een reeks handsets en een zeer uitgebreid ISDN antwoordapparaat voor mijn werk die op de Fritzbox kan worden aangesloten of men DSL of ISDN heeft maakt niet uit. Ik wil het Zyxel modem niet gebruiken omdat ik de handsets en het antwoordapparaat niet kan/wil missen.
Goed. Ik heb de enkele DSL kabel in de DSL aansluiting van de Fritzbox gedaan maar niets werkt. Ik heb Annex B op Annex A gezet. Maar ik weet de DSL-ATM instellingen niet. En misschien moet er nog wel veel meer gegevens van Online in de gebruikersinterface van de Fritzbox worden ingevoerd.
Kan/ wil iemand mij helpen?
 
jms319
Hoi,

Momenteel helaas niet veel tijd om je te helpen, maar misschien heb je wat aan dit draadje waar je onder andere de instellingen voor een FB vindt voor VDSL2:

https://online.gebruikers.eu/forum/vi...post_53153

Bekijk ook even dit linkje: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...post_52985 omdat Online tegenwoordig de MAC-adressen schijnt te registreren, wat het gebruik van eigen apparatuur schijnt te bemoeilijken.

De instellingen voor je telefonie bij Pretium moet je uiteraard zelf in de FB zetten (maar ik denk dat die niet anders zijn dan dat je voorheen gewend was)!

In elk geval succes met proberen je verbinding aan de praat te krijgen! Ik hoop dat het je binnenkort lukt. Vergeet niet eerst een backup te maken van de instellingen van je FB voordat je dingen gaat wijzigen zodat je die backup weer kunt inlezen mocht je terug willen naar voordat je de instellingen ging wijzigen! Na het maken van de backup kun je proberen of je desnoods je FB geheel opnieuw instellen om te kijken of je het zo aan de praat krijgt.

Groet en succes,

jms319
 
vangrails
Helaas. Niets lukt. Ik vermoed dat het draadje inmiddels sterk verouderd is. Hoe ik in de FB een MAC adres kan invoeren is me een raadsel. Ik zie nergens een optie. Is er iemand op het forum die een werkende FB 7390 heeft? Wil je me jouw instellingen mailen? Het is een ontmoedigende ervaring. Elke hulp is welkom.
 
jms319
Hallo vangrails,

Mijn instellingen voor de FB7390 zijn als volgt voor onze VDSL2-verbinding maar ik neem alleen internet af van Online en heb geen ZyXel-modem van Online. Mijn FB7390 werkt zonder problemen bij Online. Voorheen had ik een FB7340 en ook die werkte prima. Sinds een paar maanden heb ik die vervangen door een 7390 (handig, die extra LAN-poorten en de OS-updates die daar nog steeds voor zijn).
Mocht je ook TV van Online in je pakket hebben, dan weet ik niet of je de ZyXel geheel door een FB kunt vervangen. Waarschijnlijk heb je dat niet, evenals telefonie.

Onderstaand de instellingen voor een VDSL2-verbinding. Bij een ADSL-verbinding, vervalt als ik het goed heb het vinkje bij Use VLAN for internet access. Deze zijn dus iets anders bij een ADSL-verbinding dan bij een VDSL2-verbinding (bij een ADSL-verbinding ontbreken de VLAN-settings, maar is VPI 8 en VCI 35)!

Ik hoop dat ik je zo toch nog een eind op weg help!

Groet,

jms319



Internet --> Account Information --> Internet Connection

Internet provider:

- other (of wat je hebt ingesteld, in bijgesloten schermafdrukjes staat er 'Online.nl'Wink

Connect via:

[X] Connection to a DSL line

Account info required:

[X] No

Connection Settings:

Change connection settings:

VLAN Settings:

[X] Use VLAN for internet access <-- niet aanvinken bij een ADSL-verbinding!
- VLAN-ID: 1001

DSL ATM Settings:
- VPI: 8
- VCI: 35
Encapsulation
[X] Bridged
[X] Obtain the IP address automatically (DHCP)



Internet --> Account Information --> DNS Server

[X] Use DNSv4 servers assigned by the Internet service provider (recommended) (= Online servers)

[X] Use other DNSv4 servers (mijn voorkeur)
- Preferred DNSv4 server: 194.134.216.70 (= Online server <-- anders dan in FAQ op forum)
- Alternative DNSv4 server: 8.8.8.8 (= Google)


Internet --> Account Information --> IPv6 support enabled
[ ] IPv6 support enabled (niet aangevinkt)


Backup maken van FritzBox:

System --> Backup --> Save (niet vergeten!)

Eventueel teruglezen vind je uiteraard onder 'Restore'.
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
vangrails
Dank je jms319 voor het uitvoerig antwoord. Geweldig!
Het is nu gelukt om internet te krijgen. Nu nog telefoon! Kan iemand me zeggen wat ik nog moet doen om ook gebeld te kunnen worden? Ik kan nu bellen via internet maar nog niet gebeld worden (ik heb internet telefonie bij Online.nl). Als dit niet lukt ben ik feitelijk nog nergens en kan ik de Fritzbox niet gebruiken...
Hoop dat er nog zo'n stralende engel reageert!
H.gr., Vangrails
 
jms319
Wel heel mooi dat ik je met internet heb kunnen helpen!

Telefonie instellen is een ander verhaal omdat ik zelf geen telefonie van Online heb en ook de ZyXel-modem heb ik niet (ik heb nog de Huawei van Online). Ik vermoedde dat je jouw telefonie geheel bij Pretium had ondergebracht (ook inbellen) en geen telefonie van Online afnam, maar dat is dus niet het geval. Of telefonie (inbellen en uitbellen via Online) dan werkend is te krijgen weet ik niet. Ik hoop dat iemand anders je daarmee verder kan helpen.

Om telefonie van Online in de FB te krijgen, heb je de SIP-gegevens van de telefonie van Online nodig (gebruikersnaam en wachtwoord) maar die krijg je zeer waarschijnlijk niet van Online omdat eigen modems niet ondersteund worden en ze die gegevens niet aan klanten geven voor zover ik weet. Uit de Huawei kon je destijds wel die SIP-gegevens loskrijgen maar of dat met de ZyXel ook te doen is en hoe dat gaat, weet ik niet (ik hoop dat er daarvoor een andere stralende engel je verder kan helpen!). Misschien heeft een ZyXel-gebruiker wel de tips en trucs die je nodig hebt voor wat je wilt.

Groet en succes!

jms319
 
vangrails
Dank je jms319. Dit is de info die ik nog nodig had om ervan af te zien verder te zoeken. Als ik op het Zyxel modem inlog is het hele hoofdstuk SIP niet bereikbaar zoals de handleiding die wel laat zien. Hierom heb ik zo'n hekel aan organisaties die bepalen wat ik wel en niet kan doen. Maar goed. Het is ook fijn om te weten waar ik aan toe ben.

Fijne dag gewenst,

VangrailsSmile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instellingen Fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 mei 2019
Advertentie