obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 3490 instellen
Wouter84
Dag!

Sinds ik enkele dagen terug gedwongen gemigreerd ben naar Online.nl, doordat mijn oude provider Fiber.nl daardoor is overgenomen, moet ik ook mijn Fritzbox 3490 opnieuw instellen. De Fritzbox werkte op Fiber.nl altijd prima, maar nu bij Online.nl kan ik geen verbinding met internet maken (DSL led brandt niet). Het standaard Zyxel modem dat is geleverd door Online maakt wél gewoon verbinding met internet.

Ik wil mijn Fritzbox niet aan het Zyxel modem hangen, maar gewoon instellen zodat deze zelf als modem verbinding maakt met internet. Heb de firmware van mijn Fritzbox geupdate en Online.nl geselecteerd in de providerslijst. Toch wil de Fritzbox niet met internet verbinden, ook niet via de Wizzard.

Moet ik nog ergens in de geavanceerde instellingen iets specifieks instellen? Heb wel verschillende dingen geprobeerd, maar geen internet verbinding.

Dank.
 
jms319
Hallo Wouter84,

Misschien heb je wat aan dit draadje: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...=0#navmark. Hier kun je veel instellingen terugvinden voor de FB (vervangen van ZyXel/Huawei).

De schermafdrukjes zijn voor een oudere FB (7340) maar dat is niet erg; het gaat om de instellingen en die vind je in het draadje (voor VDSL2, heb je nog ADSL, dan zijn die instellingen anders!). Voor andere FB zijn de instellingen gelijk als voor de FB7340 maar is de interface van de FB inmiddels anders. Bijgesloten wel de schermafdrukjes van de VDSL2-instellingen van een FB7390.

Inmiddels gebruik ik een FB7390 en die draait zonder problemen. Het ligt er wel aan of je meer dan alleen internet afneemt van Online.nl. Logins voor telefoniegegevens (SIP) en TV krijg je (terecht) niet van Online en of je die nog kan achterhalen uit een ZyXel weet ik niet. Zelf neem ik alleen internet van Online af dus met telefonie/TV van Online kan ik je niet veel verder helpen. Misschien iemand anders wel. Er zijn mensen die een FB inclusief TV en telefonie van Online werkend hebben gekregen maar dat is wel een stuk lastiger voor elkaar te krijgen dan met de 'wizzard' (als het tegenwoordig nog mogelijk is).

Ik zou zelf niet de wizzard gebruiken maar de instellingen zelf doen. In het schermafdrukje zie je wel Online.nl staan als provider maar die heb ik zelf aangemaakt door eerst "Other Internet service provider" te kiezen. Doe je dat, dan kun je zelf de naam van de provider opgeven die je wilt weergeven.

Mocht je al je FB hebben ingesteld, vergeet dan niet een backup te maken van de settings om te voorkomen dat je weer vanaf het begin moet beginnen als de nieuwe instellingen niet (meer) blijken te werken.

Succes met instellen. Ik hoop dat het je lukt om je ZyXel te vervangen door je FB.

Met vriendelijke groet,

jms319
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Wouter84
Hoi jms319,

Dank voor je reactie! Heb je instellingen geprobeerd, maar nog steeds geen verbinding! Zijn er op die andere tabbladen (IPv6) etc nog dingen die ik anders moet instellen? Enig ander idee wat het kan zijn?

Groet,

Wouter
 
jms319
Hallo Wouter,

IPv6 (in dat tabje) heb ik niet aangevinkt, alleen IPv4 (zie screenshotje).

Kijk ook even in het tabje DSL information --> Line settings of je wel Annex A aan hebt staan en niet Annex B.

Bij de IPv4 DNS-servers heb ik niet de standaard provider DNS-servers ingesteld maar other DNS IPv4 servers met Online als primary (194.134.216.70, die werkt bij mij prima) en als secondary 8.8.8.8 (dat is Google). Zie screenshotje. Voor de DSL-verbinding zou dat echter niet moeten uitmaken.

Het kan zo zijn dat je de modem wat langer aan moet laten staan om de verbinding te krijgen. Als je de tijd hebt - en je internetverbinding even niet nodig, zou je de FB een paar uurtjes aan kunnen laten staan en kijken of dat het probleem oplost en je de DSL-internetverbinding oplevert. Zou niet moeten mogen (bij mij traint de FB gewoonlijk snel in na een herstart) maar soms duurt het iets langer schijnt het. Hopelijk werkt het voor jou. Gek dat je ZyXel wel direct verbinding heeft en de FB niet. Waarschijnlijk om dit soort dingen support Online over het algemeen alleen eigen modems.

Hoe ging dat bij Stipte eigenlijk met telefonie/TV? Leverden ze dat ook of moest je dat zelf inkopen/instellen? Een FB3490 heeft geen telefonie/dect aan boord, toch, zoals veel andere FB wel hebben. Kreeg je dan voor telefonie/TV een apart kastje van Stipte of moest je een IP-telefoon aansluiten?

Groet en succes, ik hoop dat je de FB snel werkend hebt. Gelukkig heb je als backup vooralsnog de ZyXel nog.

jms319
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 3490 instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 mei 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie