obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
1 SMTP server zit weer eens in de blacklist
Richard
Yep mensen het is weer eens zover. De smtp-4 van orange met ip adres 193.252.22.249 zit weer eens in de SORBS blacklist.

Netblock: 193.252.22.0/24 (193.252.22.0-193.252.22.255)
Record Created: Fri May 6 08:12:34 2005 GMT
Record Updated: Tue May 22 14:50:29 2007 GMT
Additional Information: Escalation listing. DIPSI spam through Wanadoo relays; lack of response to complaints; lack of response to multiple /32s being listed; spam continues
Currently active and flagged to be published in DNS
If you wish to request a delisting please do so through the Support System.



Database of servers sending to spamtrap addresses
Address: 193.252.22.249
Record Created: Fri Dec 15 12:30:11 2006 GMT
Record Updated: Sat Mar 3 21:46:39 2007 GMT
Additional Information: Received: from smtp-4.orange.nl (smtp-4.orange.nl [193.252.22.249]) by desperado.sorbs.net (Postfix) with ESMTP id 0DABB1147A for <[email]>; Fri, 15 Dec 2006 21:13:05 +1000 (EST)
Currently active and flagged to be published in DNS
If you wish to request a delisting please do so through the Support System.


Maar weer eens klagen dan, want als zij beperken moeten zij ook zorgen dat de service die ze bieden perfekt werkt. Mijn domein heeft nog nooit in een blacklist gestaan, dit is al de tweede keer binnen een jaar voor de smtp-4 van Orange.
Greetings, Richard.
 
rrozema
Dit is het moment om met z'n allen te klagen (via email) over de geblokkeerde poort TCP 25, we kunnen nu officieel geen mail meer versturen naar bepaalde domeinen, dus Orange is in gebreke.
 
Richard
Exactemundo.
Heb het al via de postmaster gestuurd, vannacht toen ik wilde proberen lag gemakshalve ook de supportsectie er uit, van waar je emails naar de helpdesk kunt mailen.
Heb nu eens fijn de abuse gebruikt.Smile
Ze zoeken het maar uit. Maar dit is inderdaad wel -het- moment om te klagen.
Greetings, Richard.
 
Richard
Abuse is alleen voor het melden van misbruik, bijv. klachten over spam, of als iemand de verbinding misbruikt.

Als we op dat adres allemaal gaan klagen gaan ze geheid dat adres wijzigen of in elk geval nog minder klachten serieus nemen.
Misbruik van dat adres is ook niet toegestaan.

De abusedesk werkt daarnaast toch ook pas weer op maandag, dus die kunnen ook niets voor je betekenen vandaag.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Zojuist antwoord gehad op mijn klacht. Een afwijzing zoals verwacht en natuurlijk weer een onzinnige suggestie om van het probleem af te komen. Natuurlijk gaan we met z'n allen weer spam ontvangen omdat orange z'n zaken niet op orde heeft. NOT!

Hieronder de tekst van de mail. Let ook op de uitvlucht: "Orange kan geen invloed uitoefenen op de Sorbs blacklist". Gelukkig niet, zou ik haast zeggen. Maar Orange kan er wel degelijk iets aan doen dat ze niet op die lijst terecht komt! Orange moet zorgen dat ze haar zaken op orde krijgt en reageert op het moment dat ze gewaarschuwd wordt. SORBS stuurt namelijk eerst per e-mail een waarschuwing naar het abuse adres van het domein wanneer er spam gedetecteerd wordt vanaf een bepaald domein. Wordt daarop niet binnen een paar dagen actief gereageerd, pas dan wordt de blokkering actief. Ook het weer verwijderd worden van die lijst is een actie die door Orange uitgevoerd moet worden middels een formulier op de SORBS site... Ik blijf maar hopen dat Orange snel actie onderneemt.

Quote


Geachte Rp Rozema,

Helaas kan Orange niet voldoen aan uw verzoek poort 25 vrij te geven
voor externe servers.
Orange kan geen invloed uitoefenen op de Sorbs blacklist, wellicht kunt
u de betreffende providers verzoeken geen gebruik te maken van een
blacklist.

Wij hopen hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Original Message Follows: ------------------------

klantinformatie
naam:
Rp Rozema
klantnummer:
XXXXXXXXX
e-mailadres:
XXXXXXXXXXXX
abonnement:
DSL_FT_FAMILY
gekozen fase (clc):
producten, voorwaarden, acties
extra diensten:
Telefonie
besturingssysteem:
Windows XP
vraag

Mijn e-mail komt al een paar weken niet aan bij bepaalde partners. Dit blijkt te komen doordat wederom de, verplicht bij elk Orange Family
abonnement te gebruiken, smtp server van Orange op een black-list staat, smtp-4.orange.nl staat sinds 22 maart geblokkeerd op SORBS. De publiek te lezen reden voor deze notering is het negeren van waarschuwingen dat er spam werd verstuurd. Een grove fout van Orange. Toen ik nog mijn eigen smtp server kon gebruiken, heeft die nog nooit op een black list gestaan. Dit is al weer de 2e keer dit jaar dat dit bij de orange servers wel gebeurt. Graag wil ik u daarom wederom, met nadruk, vragen de blokkering op uitgaand verkeer, geadresseerd aan TCP poort 25 van andere servers dan de orange smtp servers op te heffen. De huidige situatie toont wederom aan dat de blokkering geen werkend middel is om spam tegen te gaan. De blokkering hindert echter wel veel -betalende- gebruikers, waaronder mijzelf. Indien een algehele opheffing van de blokkering voor Orange geen optie is, wil ik u graag voorstellen dat dan slechts voor die klanten te doen die daar expliciet om vragen.
 
Richard
Ik heb gisteren toevallig een reply gehad van de abusedesk. Ze vragen daar meer informatie omtrent de gegevens.

Geen invloed bij Sorbs is onzin want ze kunnen zorgen dat ze er weer af komen. Trouwens verleden keer heb ik ze alternatieven gegeven om het op te lossen, bijv. ander ip adres voor de smtp4, een andere benaming voor de smtp-4 gecombineerd met ander ip, of betalen om van die blacklist af te komen.

Ik heb ze de RBL-Sorbs gegevens gestuurd. Ze moeten nu niet beginnen te mauwen want als ze hier niets aan doen kunnen we ze beschuldigen van een wan-prestatie en hebben daar dan ook bewijs voor. Email is geen gratis service maar een van de benodigde basis-services die een internet provider dient te bieden.

Als je dan beperkingen op deze service aanbrengt, moet je als provider zorgen dat alles 100% werkt. Doet het dat niet en verhelp je bij melding het probleem niet is er sprake van een wanprestatie.

Dus ik ben reuze benieuwd naar het volgende antwoord van ze.

Quote

wellicht kunt
u de betreffende providers verzoeken geen gebruik te maken van een
blacklist.

WHAHAHA, oftewel... wellicht kunt u de betreffende providers verzoeken of ze gewoon hun spamfilter uit willen zetten. Ja zo kennen we er nog meer.

Greetings, Richard.
 
spatieman
een hele simpele oplossing.
de spammende gebruiker net zo lang afsluiten tot deze kan bewijzen dat zijn pv weer virus en spyware vrij is.
 
Richard
Ja, maar klaarblijkelijk wenst Orange dat niet te doen. Ze komen in die RBL-Sorbs terecht omdat ze niet reageren op spamklachten aldus Sorbs.
Dat zie je in dat stukje van het overzicht:

Quote

DIPSI spam through Wanadoo relays; lack of response to complaints; lack of response to multiple /32s being listed; spam continues


Dus via hun relay kunnen we klaarblijkelijk ook gewoon spammen, ergo die relay heeft totaal geen zin.

Greetings, Richard.
 
Richard
Staat nog steeds gelist. Heb nu de volgende email geschreven:

Geachte heer/mevrouw.

Een aantal dagen geleden heb ik u antwoord gegeven op uw vraag om meer gegevens.
Op dit moment staat de smtp04 met ip adres 193.252.22.249 nog -steeds- in de blacklist.

Indien Orange van mening is dat iedereen maar de smtp van Orange moet gebruiken en gebruik van een eigen smtp server op poort 25 niet toestaat, dient Orange ook te zorgen dat een en ander perfekt werkt.
Dat is niet het geval, verleden keer was het probleem in een paar dagen verholpen.

E-mail is een basisbenodigdheid behorende bij internet en indien men door schuld van Orange hier niet fatsoenlijk gebruik van kan maken blijft Orange in gebreke en is er sprake van een gedeeltelijke wanprestatie.

Bij deze dus nogmaals vriendelijk doch zeer dringend het verzoek om een en ander per omgaande in orde te maken, danwel het verkeer over poort 25 vrij te geven zodat men desnoods een eigen smtp kan draaien.

Met vriendelijke groet,

Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '1 SMTP server zit weer eens in de blacklist', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
ftp server Huawei configuratie en problemen : 4 14 feb 2016
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen : 4 29 dec 2015
geen verbinding met server Storing : 42 19 okt 2015
Advertentie