obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Telefoon apart aansluiten?
patrickr
Ik heb sinds vandaag Orange Familie + Telefonie Basis,
nu heb ik een vraag:
Moet ik de telefoon per se op de LB aansluiten?
 
mesa57
En als je hem ervoor zet verstoor je de internet verbinding. De livebox bevat namelijk de splitter.
 
darkfader
Er zijn wel speciale filters te verkrijgen waarbij je telefoon wel voor de Livebox kan plaatsen.
 
mesa57
O ja ? Hoe werken die dan ? En waar kun je die krijgen ? En heb je dan geen verlies van snelheid / signaal ?
 
Richard
Vraag ik me ook af want hier is sprake van Orange Telefonie, die werkt via het internet signaal (voip) en kun je derhalve niet voor de Livebox afsplitten.
Dat kan alleen als je de protocollen weet die Orange gebruikt voor telefonie en die zijn niet bekend.

Dus ik ben ook benieuwd naar het antwoord en hoe dit dan moet werken. Misschien kan het wel, maar da's dan nieuw voor een aantal van ons, en derhalve worden we nieuwsgierig.Smile
Greetings, Richard.
 
Richard
Ja da's mooi, maar aan alleen het H.323 protocol heb je niet genoeg voor zover ik weet. Je hebt toch ook nog de gegevens nodig? Van Skype enzo zijn die bekend maar van Orange niet.

Greetings, Richard.
 
ghostcasper

Quote

darkfader schreef:
Er zijn wel speciale filters te verkrijgen waarbij je telefoon wel voor de Livebox kan plaatsen.


neen, dat is een gewone adls splitter .....

ik heb kpn ook nog , ik heb bij het israpunt modelaire y spltsers gebruikt, 1 draad gaat daarmee rechtstreeks naar de livebox waar je daar gewoon een telefoon aan ken hangen...........

de andere draad, vanuit de gewone adsl splitter de is voor mijn andere telefoon de "knp"telefoon, op dat draadje plaats je voor je televoon een doodgewone adsl splitter , zoals voorheen met wanadoo-lite..... ik heb wel een andere moeten nemen dan degene die bij het wannadoo live via knp zat, want die gaf storingen.


resluteerd in bellen en faxen met kpn op het 2e toestel,
en "gratis" bellen via de livebox.......
Ook kun je van de livebox naar je knp nummer bellen, ( of was dat nou andersom...... just try it....)

ALS je belt met de kpn lijn , klikken er relais in de live box.
make sure als je met knp lijn gebeld heb, even nog een keer de hoorn op te nemen, vijf maal 1 te drukken toto een wijf zeg dat die verbinging niet bestaat, en leg dan neer.
Dan heeft de livebox het relais weer goed gezet en kun je daar ook weer mee belle en ontvangen.........

Sabbie ? hebbie hier wat aan ? ( de poster bedoel ik dan.......)

grtz Ghostcasper.
 
rrozema
Het is inderdaad gewoon een adsl splitter die je nodig zou hebben. Maar toch kan ik de oplossing van ghostcasper afraden. Je adsl snelheid en stabliteit zal er zeker van afnemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon apart aansluiten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen : 2 13 dec 2017
Advertentie