obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
300 euro lichter.......en geen internet...thnx Orange
wolvie72
Normaal haalt orange(wannadoo) automatisch je verschuldigde bedrag van je bank dmv een automatische incasso.
Dit is bij mij niet mogelijk( ik heb de bank zelf opdracht gegeven om geen enkele automatische incasso uit te voeren) dus elke maand kreeg ik een mail dat hun poging voor een automatische incasso mislukt was.
Zo gauw ik dit mailtje had, betaalde ik dan via mijn internetbankieren.
4 jaar lang was dit ook helemaal geen probleem.

10 juni heb ik mijn openstaande 14,99 euro betaald
11 juni zijn we op vakantie gegaan.
Kom ik terug van vakantie, heb ik problemen met mijn verbinding.
Ik bel de klantenservice van orange (vrijdagavond ), krijg ik te horen dat ik nog een bedrag open heb staan(volgende 14,99 en kosten voor het opsturen en veranderen van mijn abbo)
Dus ik vraag die vent wat ik over moet maken, er bstond nog een bedrag van 36,19 open.
Ik zeg tegen hem: "dan maak ik dat wel ff over."
"Maar dan komt het te laat aan" zegt hij,want het moet morgen binnen zijn.
"Dan doe ik het via een spoedoverboeking"
maar dan komt het nog te laat volgens hem want het is vrijdagavond en dan is het pas maandagochtend bijgeschreven.
Uitleg over dat ik net terug ben van vakantie heeft geen enkele zin.....!!!
Hij bied aan om uitstel van betaling aan te vragen, moet goed komen denk ik dan.
Het bedrag heb ik meteen met een spoedoverboeking overgemaakt en was ook maandag bij orange binnen ( 30 juli).
Krijg ik die week een brief ( verzonden 31 juli ) dat ik nog steeds een betalingsachterstand heb en dat mijn contract wordt beëindigd.
D.w.z. ik moest even mijn ( nieuwe) contract uitbetalen (305,00 euro + verzendkosten van de modem), maar internet kreeg ik dus niet meer van Orange.

Top hoe Orange met zijn klanten omgaat


wolvie72
 
Tiger
Tja wolvie72 door je manier van betalen vraag je eigenlijk ook zelf om problemen en geef je de schuld aan Orange wat volgens mij niet juist is, bij een automatische incasso ben je altijd op tijd met betalen en ben je het niet eens met het afgeboekte bedrag kan je het nog altijd terug laten boeken binnen 30 dagen.Je hoeft alleen maar te checken of alles correct gebeurt en verder heb je er geen omkijken naar.
Maar ik hoop voor jou dat er toch nog een goede oplossing komt.

Groeten Tiger
Gewijzigd door Richard op 28 augustus 2007, 02:45
 
wolvie72
Als iets na 4 jaar een keer fout gaat.....tja.....door een automatische incasso kun je zoiets voorkomen...klopt helemaal.

maar er was totaal geen begrip...als ik een dag voor hun betaaldatum aanbied om het via een spoedoverboeking over te maken.... das voor die "klantenservice"medewerker niet goed genoeg....

volgens mijn bank staat die overboeking ook meteen bij het afschrijven op de rekening van Orange......"Daarnaast is een spoedoverboeking noodzakelijk wanneer de begunstigde een onherroepelijke betaling eist of een melding (advisering) wenst te krijgen wanneer uw betaling is ontvangen."

maar ik krijg wel doodleuk een brief van orange, gedateerd 31 juli, dat ik nog een betalingsachterstand heb.

En dat terwijl het bedrag 30 juli was overgemaakt....

In deze brief stond dan ook meteen dat mijn contract beëindigd was...

met een beetje klantvriendelijkheid had dit volgens mij ook anders gekund.......


wolvie72
 
Richard
@Tiger: Bij jou even de quote weggehaald, hele berichten quoten is "not done" en werkt erg onoverzichtelijk. Vandaar dat er "edited by Richard" bij staat.

@Wolvie72: Ik zou eens een jurist in de arm nemen. Je moet in elk geval niet dat bedrag van 300+ euro gaan betalen da's belachelijk, dan moeten ze intern de zaken maar beter op elkaar afstemmen. De brief is immers verzonden de dag NA dat je betaling binnen was dus hadden ze redelijkerwijs van de betaling kunnen weten.

Inderdaad nogal klantonvriendelijk, maar je staat wel in je recht.
Nog een paar maanden dan ben ik ook pleite, vrijwel zeker ga ik naar Alice.

Greetings, Richard.
 
spatieman
tje zeg.
ik ben juist blij met auto incasso.
zo weet ik altijd dat mijn rekeningen die betaalt moeten worden ook betaald worden.
 
uranus1963
Neen, ze werken het zelf in de hand. Ik heb een tussenrekening en elke maand gooi ik geld op wat ik moet betalen aan Orange en kan Orange het zo van mijn tussenrekening afhalen. Ze kennen mijn werkelijke betaalrekening geen eens. Ik ben niet altijd happig op die automatische incasso's, maar kennelijk schijnt het zo niet te kunnen. Ik moest deze maand voor 44,= wachten bij de helpdesk. Van 9:00 uur 's morgens tot 21:00 uur 's avoinds laten ze je twee uur wachten voordat je aan de beurt bhent. Ze sturen je dan van die onderzoekjes voor de helpdesk hoe het is gelopen. Buiten het feit,. dat je zo'n medewerker aan de telefoon krijgt, die met allerlei vragen (waar ik als ICT-er ook zo op had kunnen komen) naar je kop geslingerd krijgt nog geen antwoord had op mijn vraag heb gekregen en vervolgens na twee uur wachten voor drie uur 20 ct per minuut moet betaen; heeft Orange er totaal geen belang bij om hun klantenservice efficient te maken. Het is juist hun melkkoe. Dat is dan 180 miuten a 20ct per minuut is dan € 36,=. De vraag is niet beantwoord en je zit nog steeds met het probleem en de wachttijd van 120 minuten gaat je irritatielevel aardig omhoog gevoerd te worden. Deze diefstal die Orange uitvoert op haar klanten zit dan me ook heel aardig hoog. Ik had dus inclusief BTW over een bedrag van 36,= dan ook een kostenpost van 44,= alleen aan de helpdesk. Dan heb ik ook nog niet over de kostenpost gesproken, wanneer je van het kastje naar de muur gestuurd word. Daar komt dan ook nog eens 24,= bij en dan betaal je dus 68,= aan kosten alleen al naar de Helpdesk. Over dat bedrag ben ik dan een principiële wanbetaler na ze voordie tijd van betaling daarvan op de hoogte te zijn gesteld. DIT IS PURE DIEFSTAL. Dat moeten we gewoon allemaal weigeren dat te betalen, dan keert Orange wel om!!

Ik betaal alleen voor de helpdesk, wanneer ik gewoon goed en snel ben geholpen en dat is ook het punt, dat ik dus een stopwatch zet op de tijd dat ik moet wachten en de tijd dat ik van het kastje naar de muur gestuurd word en dat ik dus geen antwoord heb gekregen op een vrij simpele vraag waarom de WiFi verbinding van de Livebox weer eens een keer niet werkt (zoveelste storing). Om bij Unnique te komen moet je eerst via de afdeling ADSL naar de Unique afdeling komen. Dit gaat namelijk nooit rechtstreeks. Wanneer je dus eerst een wachtrij hebt op de ADSL afdeling, dan moet je eerst daarop wachten en dan kan je doorverbonden worden met de Unique afdeling die ook een wachtrij kent. Zo willen ze rijk worden over de gewone man. NIET BIJ MIJ DUS.
Gewijzigd door uranus1963 op 20 oktober 2007, 22:04
 
uranus1963

Quote

spatieman schreef:
tje zeg.
ik ben juist blij met auto incasso.
zo weet ik altijd dat mijn rekeningen die betaalt moeten worden ook betaald worden.


Kunnen ze je ook veel teveel afboeken en blijf jij dus met al de tevele geld daarvoor aan de pan hangen. Neen, ik ben door schade en schande geleerd. Ik doe liever met de hand de betalingen.

Groet,

Jan.
 
uranus1963

Quote

Richard schreef:
@Tiger: Bij jou even de quote weggehaald, hele berichten quoten is "not done" en werkt erg onoverzichtelijk. Vandaar dat er "edited by Richard" bij staat.

@Wolvie72: Ik zou eens een jurist in de arm nemen. Je moet in elk geval niet dat bedrag van 300+ euro gaan betalen da's belachelijk, dan moeten ze intern de zaken maar beter op elkaar afstemmen. De brief is immers verzonden de dag NA dat je betaling binnen was dus hadden ze redelijkerwijs van de betaling kunnen weten.

Inderdaad nogal klantonvriendelijk, maar je staat wel in je recht.
Nog een paar maanden dan ben ik ook pleite, vrijwel zeker ga ik naar Alice.


Moet je eens via deze site naar Alice gaan kijken wat voor problemen daar zijn. Die wil je niet hebben!! Orange is goed, maar de klantenservice moet aangepakt worden; anders raken ze klanten kwijt!! Net als bij CompuServe.
 
Richard
Nja, maar dat is een beetje appels met peren vergelijken. Alice is een nieuwe provider en heeft derhalve ook de nodige opstartproblemen, welke te verwachten waren.
Er komen daar ook wel een paar excessieve zaken voor, maar dat is overal wel is mijn ervaring, ook bij KPN, UPC, Chello, @slome, noem ze maar op.

En het meerendeel van de gebruikers zie je toch niet hier want die zijn tevreden, net als een zeer groot deel van Alice gebruikers want gebruikers gaan over het algemeen pas een forum zoeken op het moment dat ze een probleem hebben.

De Klantenservice heb ik het al eens eerder over gehad. Kwaliteit moet je betalen dat kost geld. Men kan niet verwachten voor een dubbeltje op de eerst rang te zitten en dan ook nog kwaliteit te krijgen bij een helpdesk. Daar moet je goed opgeleide IT'ers voor hebben en die zijn duur.
Als je dat wilt zie je dat ook terug in je abonnementskosten, kijk bijv. maar naar Xs4all en Tweakdsl.
KPN wil ik niet noemen, die zijn ook duur maar daar zitten ook maar weinig goed opgeleide IT'ers.

Bij providers die uiterst goedkoop snel internet leveren zal de klant dus altijd rekening moeten houden met een minder tot weinig deskundige helpdesk, die hoofdzakelijk via een soort van procedure aan probleemvinding en oplossing doet.
Alles wat buiten de procedure valt gaat naar tweedelijns en die zijn met zeer weinig en hebben het dus altijd veel te druk.

Edit: Bij elke helpdesk zijn uiteraard uitzonderingen te vinden en zitten er enkele wel gekwalificeerde mensen tussen. Doch meestal mogen die niet naar de klant communiceren wat zij weten en moeten ze zich aan de procedures houden.
Verder gaat het hierbij veelal om studenten, danwel ervaren mensen die om een of andere reden niet in de reguliere IT sector een baan hebben (te oud, geen diploma, WAO, uitzendkracht etc.).
Gewijzigd door Richard op 21 oktober 2007, 01:17
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '300 euro lichter.......en geen internet...thnx Orange', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie