obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos verbinding valt weg
Robinnl
Hallo,

Wij hebben sinds een week ongeveer de livebox van orange in gebruik met family.
We hebben de livebox voorzien van de Linksys WPC54G.
Sinds we die hebben aangesloten ect valt de verbinding om de paar minuten weg. 5-10.
Er gebeurt hier niks met de lampjes en ik kan helemaal niks meer.
Is dit probleem bekent en is er een oplossing voor? Heb niks kunnen vinden op het forum wat er op lijkt.

M.v.g.

Robin
 
rrozema
Heb je dit kaartje er van Orange bij gekregen? Zo niet, dan is er geen enkele garantie dat het wel zou werken. Ik heb het niet nagekeken, maar de meeste kaarten werken niet en er is maar een heel kort lijstje dat wel werkt. Heb je ergens gevonden dat de jouwe wel zou werken of heb je een willekeurige kaart gekocht/gepakt en die er in gedaan?
 
Robinnl
Nee, deze kaart stond hier in de lijst dus ga ik er van uit dat deze werk. Iemand enig idee? het is best irritant...

Quote

rrozema schreef:
Heb je dit kaartje er van Orange bij gekregen? Zo niet, dan is er geen enkele garantie dat het wel zou werken. Ik heb het niet nagekeken, maar de meeste kaarten werken niet en er is maar een heel kort lijstje dat wel werkt. Heb je ergens gevonden dat de jouwe wel zou werken of heb je een willekeurige kaart gekocht/gepakt en die er in gedaan?
 
rrozema
Het klinkt misschien stom, maar heb je de stekker uit de livebox getrokken voordat je het kaartje er in stak?

Doe anders je livebox nog eens uit en trek het kaartje er nog eens uit. Kijk of alle pinnetjes in de livebox nog recht zijn en steek dan het kaartje er nog eens in. Ik heb begrepen dat het kaartje er vrij zwaar in gaat, dus let goed op dat je hem er recht in drukt. En probeer hem er zo diep mogelijk in te drukken (zonder de boel af te breken natuurlijk).

Maar ook hier geldt dat ik je geen garantie geef dat het zal werken. Er zijn echt maar een paar typen kaartjes die het doen, en zelfs van de typen waarvan sommigen het doen, kunnen variaties bestaan die het niet doen. Ik raad dan ook meestal iedereen af om te proberen een kaartje te kopen voor in de livebox. Als je er eentje hebt liggen, kun je het eens proberen maar ga er geen apart hiervoor kopen. Je kunt veel eenvoudiger een access point kopen, dat werkt gegarandeerd en levert nog een betere dekking op ook.
 
Robinnl
Ik heb gevonden dat het nummer van het kaartje eindigde op 3.. dat was precies die ene die net werkt...
Ben je niet duurder uit met een accespoint?
Ik heb nog een wel Eminent EM4114 liggen.. modem en router in 1.
Maar ik weet niet hoe ik dit moet aansluiten?
Want een router kan er gewoon achter gehangen worden?

Ik heb gewoon een kabel in de rode poort van de livebox en die weer in de pc1 ingang op de modem/router. maar de instellingen van de router weet ik?
Gewijzigd door Robinnl op 27 september 2007, 13:44
 
rrozema
Hier staan instructies om een linksys wireless router te gebruiken als switch + access point. De benamingen zullen iets anders zijn dan bij jouw router, maar de gegevens zullen niet veel afwijken. Met deze instructies zal het je vast lukken om je router in te zetten.

Een wireless access point zou ongeveer net zo veel kosten als een pcmcia kaartje. Misschien zelfs een paar euro goedkoper, maar het zal nooit veel schelen.
 
Robinnl
Het ip ect was iets anders maar thanks! het werkt superSmile
 
rrozema
Mooi zo. Weer een gelukkige klant Smile
 
uranus1963
De kaart zit er bij mij perfect in, maar ik zie nog steeds een zwak signaal. Ik heb Unique van orange en ik moet zeggen, dat de WiFi vooir draadloos ionternet redelijk tot goed werkt, maar via Unique bellen is het signaal gewoon veel te zwak en weigeren ze ook iets aan te doen. Bluetooth in mijn telefoon staat uit en ik heb geen zin om naar de Klantenservice te bellen en weer twee uur te wachten en weer een uur met een medewerker aan de telefoon te zitten, die mij eerst heleboel vragen laat beantwoorden en vervolgens geen antwoord weet en het probleem ook niet wil of kan oplossen. Ik heb wel 4 keer per dag een wifi storing naar mijn mobiel toe en ik word er een beetje droevig van. Ik heb daarom die 2500 minuten van Unique dan maar vervangen in 2500 minuten bellen voor avond en weekend bij Orange mobiel en dan gebruik ik voor daarbuiten maar de de oirange naar vast voordeel bundel. Ik betaal het zelfde als wat ik nu betaal en daar ben ik wel tevreden mee. Heb ik ook veel meer aan en hoef ik niet bij het modem te zitten om die andere 2500 minuten te bellen. Dus heb ik daarvoor maar gekozen. Kost hetzelfde spaart ergenis. En dan kn ik buiten ook met die 2500 minuten overweg en hoef ik ook niet bij de Livebox te blijven zitten. Kan ik Unique eruit gooien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos verbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Advertentie