Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
snelheid weg
|
|
Richard |
Geplaatst op 01 November 2007, 18:44
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Pffff... ongelooflijk he, ziet er allemaal weer niet geweldig uit. Hopelijk wordt het inderdaad binnen de afgesproken tijd opgelost want met die snelheid is het natuurlijk 3x niks. Greetings, Richard.
|
|
|
Sluimer |
Geplaatst op 01 November 2007, 20:36
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 14 Oct 2007 |
Op de 26e november kreeg ik een standaard mail of ik de bekabeling had gecontroleerd, de afstand tot israpunt, type israpunt enz. Deze mail direct beantwoord. 's Avonds weer een mail dat ze mijn LIVEBOX niet hadden kunnen benaderen op het opgegeven tijdstip. Dat klopte, want deze lag er uit op dat moment. Mail beantwoord met als afsluitende tekst dat ik het nu wel zat was vanaf de 14e. Zaterdag (27) in de loop van de dag werkte mijn verbinding spontaan weer. Mailverkeer kreeg weer de normale snelheid en pagina's laden steeds sneller. Test bestand gedownload van ftp.orange.nl met een snelheid van 1,2 mb/sec. Alles weer redelijk normaal. Thuis totaal niets gewijzigd. 's Maandags werd ik gebeld door de HELPDESK dat zij geen bijzonderheden hadden kunnen vinden. Waardes vanaf dat moment: Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 11040 Kb Afname Dichtbij : 29.1 (dB) Ver weg : 9.8 (dB) SNR-marge Dichtbij : 9 (dB) Ver weg : 11 (dB) HEC-teller 488146 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 53707 ES-teller van 1 dag 0 Downstream nog altijd ca. 2000 lager dan voor de firmware update. De helpdesk deelde wel mee bij het afsluitende gesprek dat indien de storing terug kwam, ik moest doorgeven welke stappen al doorlopen waren. Er zou dan een poort reset uitgevoerd worden. Gewijzigd door Sluimer op 01 November 2007, 20:38 |
|
|
ptje |
Geplaatst op 04 November 2007, 14:17
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
modem vandaag gereset en nu deze waarden Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 12896 Kb Afname Dichtbij : 26.2 (d Ver weg : 8.1 (d SNR-marge Dichtbij : 10 (d Ver weg : 13 (d HEC-teller 0 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 0 ES-teller van 1 dag 0 alleen de verbinding is zeer onstabiel dus schiet het nog niet op |
|
|
ptje |
Geplaatst op 04 November 2007, 17:07
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
en nu alweer op 500kb |
|
|
Richard |
Geplaatst op 05 November 2007, 00:02
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Duh... het is nogal behoorlijk aan het slingeren bij je. De afstand tot de centrale is niet dermate ver weg dat dit slingeren gegrond zou zijn. Misschien helpt het om net als Sluimer ook eens wat controle's aan te vragen want dit is niet echt normaal te noemen. Greetings, Richard.
|
|
|
ptje |
Geplaatst op 05 November 2007, 11:59
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
ik heb weinig zin meer om met de helpdesk te bellen. Woensdag zijn de dagen om die aangegeven waren hoe lang ze ermee bezig zouden zijn. Als ik dan nog niks gehoord heb overweeg ik om juridisch iets te doen want dit is gewoon een wanprestatie. Opzegging van contract per direct. Ik weet alleen niet hoe sterk ik sta. Tevens inmiddels al meer dan 30 euro belkosten. en nog geen passende oplossing. |
|
|
ptje |
Geplaatst op 07 November 2007, 16:44
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
de toppers de tijd was alweer om en dus alweer een week verder en wat denk je? geen telefoontje! Dus kom thuis .... internet alweeruitgevallen en dus maar weer bellen. Op de vraag of hij al weet hoe het er mee staat krijg ik als antwoord "weet ik niet"! en daar betaal ik dik voor? Er is alleen bekend dat ze met kpn naar de centrale gaan. Alleen niet wanneer. Ik heb hem gevraagd om bij de ticket in te zetten dat ik ze nog 24 uur geef, als ik dan geen antwoord heb zal ik stappen ondernemen om mijn contract op te zeggen want dit slaat werkelijk helemaal nergens op. WORDT VERVOLGD |
|
|
Richard |
Geplaatst op 08 November 2007, 17:19
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Met kpn naar de centrale duurt gemiddeld 3-5 werkdagen als het niet te gek druk is. Maar dan mogen ze onderhand wel weten wanneer die afspraak geboekt staat. Goede aktie om die melding in het ticket te laten zetten. Greetings, Richard.
|
|
|
ptje |
Geplaatst op 12 November 2007, 19:00
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
Inmiddels afgelopen weekend een brief gehad met hierin de mededeling dat orange alles had gecontroleerd maar niets heeft kunnen vinden. Dus het probleem moet hier thuis liggen. hiervoor moest ik binnen 5 werkdagen contact opnemen met Baas. B.V. vandaag gedaan en woensdag een afspraak gepland met de monteur. Wordt nogmaals vervolgd |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 12 November 2007, 19:10
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Bedankt voor de update. Ben benieuwd. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid weg', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Te lage snelheid | Snelheid | : 4 | 02 Jan 2018 |
Vraag over snelheid | Snelheid | : 7 | 22 Dec 2016 |
Lage snelheid met Zyxel modem | Algemeen | : 16 | 04 Nov 2016 |
Meer snelheid, wijkcentrale? | Snelheid | : 10 | 02 May 2016 |
Snelheid inperken? | Huawei configuratie en problemen | : 61 | 15 Nov 2015 |
Advertentie