Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
snelheid weg
|
|
ptje |
Geplaatst op 14 October 2007, 21:00
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
Vanavond problemen met livebox. Na een update van firmware is mijn snelheid gemeten met het programma nuria van 12000 kbit/s terug naar 500!! In livebox geeft dit aan Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 672 Kb Afname Dichtbij : 26.4 (d Ver weg : 8.2 (d SNR-marge Dichtbij : 9 (d Ver weg : 10 (d HEC-teller 0 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 0 ES-teller van 1 dag 0 Dit betekend dat ik sneller kan uploaden dan downloaden? wat kan ik het beste doen. Vanavond al een keer helpdesk gebeld maar daar werd ik doorverwezen naar orange.nl (waar ik toen dus niet op kon komen omdat ik geen internet had ) |
|
|
Richard |
Geplaatst op 14 October 2007, 23:39
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Downstream 672 kb? Dat lijkt me bijzonder slecht. Upstream is in orde. Al eens een paar keer geprobeerd de Livebox te herstarten danwel eens een harde reset uitgevoerd? Greetings, Richard.
|
|
|
ptje |
Geplaatst op 15 October 2007, 11:45
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
Heb al wel een keer opnieuw opgestart, met als resultaat dat de downstream naar ca 1000kb ging. Maar dit is niets vergeleken met wat het was. Ik zal vanavond alles eens resetten en opnieuw instellen kijken wat er dan gebeurd. Jullie horen nog |
|
|
ptje |
Geplaatst op 18 October 2007, 10:02
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
momenteel iets gestegen Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 1336 Kb Afname Dichtbij : 26.3 (d Ver weg : 8.1 (d SNR-marge Dichtbij : 5 (d Ver weg : 10 (d HEC-teller 64495 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 20366 ES-teller van 1 dag 0 maar volgens mij nog niet goed, heb nu het modem helemaal gereset en opnieuw geïnstalleerd |
|
|
Richard |
Geplaatst op 18 October 2007, 15:34
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Ja maar het schiet nog niet echt op he.. 1,3mbit... Ik zou er eens over gaan bellen, het moet toch minimaal 4mbit zijn en daar zit je bij lange nog niet aan. Greetings, Richard.
|
|
|
ptje |
Geplaatst op 19 October 2007, 12:35
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
Gisteren tot 2 maal toe gebeld toen de verbinding helemaal weg was. MomenteelStatus ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 984 Kb Afname Dichtbij : 26.3 (d Ver weg : 8.2 (d SNR-marge Dichtbij : 7 (d Ver weg : 10 (d HEC-teller 0 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 0 ES-teller van 1 dag 0 Er is een brief naar de technische dienst gestuurd. Nu maar afwachten. Zal vanmiddag nog de kabel naar het modem vervangen en anders weet ik het ook niet meer |
|
|
Sluimer |
Geplaatst op 19 October 2007, 16:44
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 14 Oct 2007 |
Snelheid bij mij ook echt beneden peil. Spontaan gebeurd op zondagavond. Ook de ORANGE-telefoon verbinding werkt niet of nauwelijks. Veel gekraak op de lijn. Heb nu vanaf zondagavond 14-10-2007 zo goed als geen snelheid en telefoon. Livebox bij de buren geleend, geen verbetering. Dus het lijkt mij niet in de box te zitten. Ook de verbinding naar het israpunt gecontroleerd. Gemeld per mail (via de zaak want mail ophalen cq versturen is niet mogelijk). Geen bevestiging gehad. Gemeld per telefoon (mobiel, want de telefoon is onverstaanbaar) 15-10. Wordt terugebeld (via mobiele nummer). 16-10 niet terug gebeld. Zelf weer gebeld. Met de helpdesk testbestand van FTP server getracht te downloaden en pingtest uitgevoerd. Resultaat zeer slecht. De technischedienst moet er naar kijken werd gezegd. Nogmaals, iets dreigender gemeld per mail op de 17e. Hier direct antwoord opgehad dat de storing in behandeling is. Ondanks aandringen dat wij ook geen telefoon hebben, is de maximale duur van de storing voordat hij opgelost kan zijn, 10 dagen volgens Orange. Ik met dus rekenen vanaf de 16e. IPV de gemelde storing op de 14e oktober. Wordt vervolgd.......
Gewijzigd door Sluimer op 19 October 2007, 16:55 |
|
|
ptje |
Geplaatst op 19 October 2007, 16:48
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
nieuwe bekabeling vanaf aansluitpunt in meterkast naar modem en ja hooor downstream van ca 14000.....helaas nog geen 2 minuten volgehouden. nu Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1004 Kb DownStream 632 Kb Afname Dichtbij : 26.6 (d Ver weg : 8.2 (d SNR-marge Dichtbij : 9 (d Ver weg : 10 (d HEC-teller 0 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 0 ES-teller van 1 dag 0 |
|
|
ptje |
Geplaatst op 26 October 2007, 12:07
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
Inmiddels alweer een tijdje verder. Ligt op dit momment nog steeds bij de technische dienst. Ben er al wel achter dat het probleem toch echt in de livebox zit. Ik kreeg gister telefoon op het vaste nummer en daar bleek ontzettend veel storing in te zitten. Vervolgens de telefoon rechtstreeks zonder livebox en voila geen ruis. Vanaf afgelopen maandag 22 okt kan het 5-8 werkdagen duren voordat ik wat van ze hoor door de werkdruk |
|
|
ptje |
Geplaatst op 01 November 2007, 11:49
|
Activiteit Berichten: 17 Lid sinds: 03 Jul 2006 |
De soap duurt voort. Gisteravond waren de 8 dagen om en nog niks gehoord en dus maar weer bellen. Krijg ik doodleuk te horen dat het eergisteren is ingevoerd en dat het nog 7 werkdagen duurt. Ik natuurlijk woest en duidelijk gemaakt dat ik al 8 dagen gewacht heb. Naar nu blijkt is er door de helpdeskmedewerker iets verkeerd ingevoerd waardoor ik nog een week extra moet wachten. Ik kan als ik terug gebeld wordt wel vragen of ik geld terug kan krijgen, maar ondertussen al bijna een maand zonder fatsoenlijk internet. Ik denk erover om mijn abbonement op te zeggen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Keuze uit Alice Chello Telfort |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid weg', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Te lage snelheid | Snelheid | : 4 | 02 Jan 2018 |
Vraag over snelheid | Snelheid | : 7 | 22 Dec 2016 |
Lage snelheid met Zyxel modem | Algemeen | : 16 | 04 Nov 2016 |
Meer snelheid, wijkcentrale? | Snelheid | : 10 | 02 May 2016 |
Snelheid inperken? | Huawei configuratie en problemen | : 61 | 15 Nov 2015 |
Advertentie