obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
snelheid weg
ptje
Vanavond problemen met livebox. Na een update van firmware is mijn snelheid gemeten met het programma nuria van 12000 kbit/s terug naar 500!!

In livebox geeft dit aan

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 672 Kb
Afname Dichtbij : 26.4 (dCool
Ver weg : 8.2 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0


Dit betekend dat ik sneller kan uploaden dan downloaden? wat kan ik het beste doen. Vanavond al een keer helpdesk gebeld maar daar werd ik doorverwezen naar orange.nl (waar ik toen dus niet op kon komen omdat ik geen internet had Shock)
 
Richard
Downstream 672 kb? Dat lijkt me bijzonder slecht. Upstream is in orde.

Al eens een paar keer geprobeerd de Livebox te herstarten danwel eens een harde reset uitgevoerd?

Greetings, Richard.
 
ptje
Heb al wel een keer opnieuw opgestart, met als resultaat dat de downstream naar ca 1000kb ging. Maar dit is niets vergeleken met wat het was.
Ik zal vanavond alles eens resetten en opnieuw instellen kijken wat er dan gebeurd.

Jullie horen nog
 
ptje
momenteel iets gestegen

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 1336 Kb
Afname Dichtbij : 26.3 (dCool
Ver weg : 8.1 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 5 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 64495
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20366
ES-teller van 1 dag 0

maar volgens mij nog niet goed, heb nu het modem helemaal gereset en opnieuw geïnstalleerd
 
Richard
Ja maar het schiet nog niet echt op he.. 1,3mbit...
Ik zou er eens over gaan bellen, het moet toch minimaal 4mbit zijn en daar zit je bij lange nog niet aan.
Greetings, Richard.
 
ptje
Gisteren tot 2 maal toe gebeld toen de verbinding helemaal weg was.

MomenteelStatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 984 Kb
Afname Dichtbij : 26.3 (dCool
Ver weg : 8.2 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 7 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Er is een brief naar de technische dienst gestuurd. Nu maar afwachten. Zal vanmiddag nog de kabel naar het modem vervangen en anders weet ik het ook niet meer
 
Sluimer
Snelheid bij mij ook echt beneden peil. Spontaan gebeurd op zondagavond. Ook de ORANGE-telefoon verbinding werkt niet of nauwelijks. Veel gekraak op de lijn. Heb nu vanaf zondagavond 14-10-2007 zo goed als geen snelheid en telefoon. Livebox bij de buren geleend, geen verbetering. Dus het lijkt mij niet in de box te zitten. Ook de verbinding naar het israpunt gecontroleerd. Gemeld per mail (via de zaak want mail ophalen cq versturen is niet mogelijk). Geen bevestiging gehad. Gemeld per telefoon (mobiel, want de telefoon is onverstaanbaar) 15-10. Wordt terugebeld (via mobiele nummer). 16-10 niet terug gebeld. Zelf weer gebeld. Met de helpdesk testbestand van FTP server getracht te downloaden en pingtest uitgevoerd. Resultaat zeer slecht. De technischedienst moet er naar kijken werd gezegd. Nogmaals, iets dreigender gemeld per mail op de 17e. Hier direct antwoord opgehad dat de storing in behandeling is. Ondanks aandringen dat wij ook geen telefoon hebben, is de maximale duur van de storing voordat hij opgelost kan zijn, 10 dagen volgens Orange. Ik met dus rekenen vanaf de 16e. IPV de gemelde storing op de 14e oktober. Wordt vervolgd.......
Gewijzigd door Sluimer op 19 oktober 2007, 17:55
 
ptje
nieuwe bekabeling vanaf aansluitpunt in meterkast naar modem en ja hooor downstream van ca 14000.....helaas nog geen 2 minuten volgehouden.

nu
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1004 Kb
DownStream 632 Kb
Afname Dichtbij : 26.6 (dCool
Ver weg : 8.2 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
 
ptje
Inmiddels alweer een tijdje verder. Ligt op dit momment nog steeds bij de technische dienst. Ben er al wel achter dat het probleem toch echt in de livebox zit. Ik kreeg gister telefoon op het vaste nummer en daar bleek ontzettend veel storing in te zitten. Vervolgens de telefoon rechtstreeks zonder livebox en voila geen ruis. Vanaf afgelopen maandag 22 okt kan het 5-8 werkdagen duren voordat ik wat van ze hoor door de werkdruk Sad
 
ptje
De soap duurt voort. Gisteravond waren de 8 dagen om en nog niks gehoord en dus maar weer bellen. Krijg ik doodleuk te horen dat het eergisteren is ingevoerd en dat het nog 7 werkdagen duurt. Ik natuurlijk woest en duidelijk gemaakt dat ik al 8 dagen gewacht heb. Naar nu blijkt is er door de helpdeskmedewerker iets verkeerd ingevoerd waardoor ik nog een week extra moet wachten. Ik kan als ik terug gebeld wordt wel vragen of ik geld terug kan krijgen, maar ondertussen al bijna een maand zonder fatsoenlijk internet.

Ik denk erover om mijn abbonement op te zeggen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Keuze uit
Alice
Chello
Telfort

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie