obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
telefonisch onbereikbaar voor kabel aansluitingen
karininline
Ik heb een weird probleem, ik kan op mijn Orange ADSL alleen maar gebeld worden door mensen met een mobiel OF een KPN aansluiting. Zodra het om kabelklanten gaat ben ik ofwel in gesprek (maar dus niet echt) of men krijgt "nummer afgesloten" toon. Naar buiten bellen geeft totaal geen problemen.
Mijn waardes zijn ook heeeeeeel raar:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 880 Kb
DownStream 5492 Kb
Afname Dichtbij : 9.2 ( dB )
Ver weg : 0.2 ( dB )
SNR-marge Dichtbij : 31 ( dB )
Ver weg : 24 ( dB )
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Frown
Heeft iemand een idee? Bij Orange snappen ze er niks van en leggen de schuld bij het afsluiten van mijn oude verbinding bij Home, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Verder doen ze dus bij Orange NIETS!! Shock Ik hoor niks, krijg geen antwoord op mijn mails, BELACHELIJK. Als iemand hier een oplossing heeft dan graag.
We zullen het wel weer allemaal zelf moeten doen, zuchtSad

edit Lizard: Statistieken leesbaar gemaakt
Gewijzigd door karininline op 28 oktober 2007, 18:53
 
rrozema
Volgens mij heb je 2 afzonderlijke problemen:
- slechte verbindingsstatistieken
- verkeerde nummer registratie

Als ik even mag gokken dan denk ik dat jij niet gebeld kunt worden door kabelklanten omdat jouw nummer nog 'ergens' geregistreerd staat als zijnde een 'internet'-nummer. Kabel bellers kunnen namelijk meestal wel naar 'vaste' nummers bellen maar niet naar dat soort nummers. Je hebt vast je nummer meegenomen van @home, of niet soms? Ik vermoed dan ook dat de Orange medewerker wel gelijk had. Maar, zijn reactie is natuurlijk niet correct. Orange is de enige die je kan helpen. Je zult Orange daar van moeten overtuigen of een nieuw nummer aanvragen, mogelijk zelfs bij een andere provider...
 
Lizard
Het zou ook kunne zijn dat er nummerbehoud is doorgevoerd.

Als @home dat niet goed verwerkt heeft ben je door @home klanten niet te bellen.

Maar wel door iedereen die niet @home heeft.

Dit is iets wat (als mijn theorie klopt) door @home opgelost zal moeten worden.
 
karininline
Ik heb met @Home gebeld maar het enige wat zij zeggen is dat bij hun alles goed is gegaan en alles "goed staat" dan ben je dus terug bij af. Sowieso vind ik dat ik daar niet achteraan zou moeten zitten maar de technische lui van Orange, zíj beloven dat nummerbehoud kan.

Nuja, we zien wel.

Bedankt tot zover.
 
Kamera
Ik heb ook zelfde probleem.
Op 24-10-2007 overstapt van kpn plus bellen naar orange telefonie totaal. Mijn telefoon nummer is al 10 jaar oud. 2 jaar lang bij kpn gebleven als internet plus beller, ik had helemaal geen probleem met telefonie.
Nu ben ik niet bereikbaar! Analoge lijnen of mobiel nummers kunnen ze mij bellen, ik kan ook hun bellen; maar ik kan niet bellen/gebeld worden kpn plus bellers!
En wel antwoord van orange:
"Dat is bekende probleem, we zijn bezig met die".
Gewijzigd door Kamera op 30 oktober 2007, 12:27
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefonisch onbereikbaar voor kabel aansluitingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Yahoo sites onbereikbaar Storing : 8 07 jan 2021
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Advertentie