Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Maakt slecht verbinding en word traag
Robinnl
Hallo,

Mijn draadloze internet werkte eerst naar behoren maar het begint een beetje problemen te vertonen nu.
Als ik mijn pc opstart dan maakt hij heel moeilijk verbinding. na een paar keer herstellen ect wil die het wel gaan doen meestal maar het is wel irritant.

Als hier nog iemand op een laptop bij het draadloze netwerk komt valt mijn verbinding bijna weg zo langzaam dat het word. De signaalsterkte blijft gewoon goed. Met downloaden ook wel maar dat is meer normaal denk ik en niet zo heel sterk.

Ik gebruik een Eminent EM4114 die is ingestelt volgens de FAQ als AP ect instellen. En de Livebox natuurlijk.

Weet iemand wat dit is?

Alvast bedankt!

rrozema
Is er misschien gewoon meer verkeer op je netwerk? Bijvoorbeeld door malware op (een van) je pc's? Wireless netwerken zijn erg gevoelig voor 'congestion': Wanneer er meerdere apparaten tegelijk op 1 netwerk zitten, kan het voorkomen dat er 2 (of zelfs meer) apparaten tegelijk proberen iets te 'zeggen'. Ze 'praten' dan door elkaar en geen van de apparaten is dan nog 'verstaanbaar'. Normaal wordt dit opgelost doordat elk van de apparaten even wachten om het daarna nogmaals te proberen. Hoe drukker het is op je netwerk, hoe groter echter de kans is dat de apparaten 'door elkaar heen praten' en het dus later nogmaals moeten proberen. Op een gegeven moment is het zo druk op je netwerk dat ook nadat het apparaat even gewacht heeft, er al weer iemand anders bezig is en het appaaraat komt 'er niet meer tussen'. Deze situatie noemt men congestie: je netwerk zit 'verstopt'.

Er zijn in theorie meerdere oplossingen mogelijk:
1 - zorg dat er minder verkeer tegelijk is,
2 - zorg dat er meer bandbreedte beschikbaar is,
3 - zorg dat iedereen sneller 'praat'

Minder verkeer bereik je door a) minder apparaten wireless aan te sluiten op jouw netwerk en/of b) de aangesloten apparaten minder verkeer te laten genereren. Bijvoorbeeld een pc die je continue gebruikt om te downloaden zou je beter via een kabel aan kunnen sluiten op je router i.p.v. wireless, dat scheelt een hoop drukte op het wireless deel van je netwerk.

Meer bandbreedte beschikbaar krijgen kun je ook op meerdere manieren bereiken: a) zoek een 'schoon' kanaal met behulp van bijvoorbeeld NetStubler, b) vergroot de signaal sterkte en ontvangstkwaliteit van je access point door betere antenne's te gebruiken, je zal hierdoor minder vaak last van storing hebben en over grotere afstanden op hoge snelheid kunnen 'praten' c) stel al je apparatuur in op 'short preamble' d) schakel in al je apparatuur de compatibiliteit met 11mbps (b) apparaten uit

En 'sneller praten' doe je door een nieuw access point plus de bijbehorende kaarten te kopen, bijvoorbeeld eentje met de nieuwe n-technologie. Die belooft niet alleen hogere snelheden maar ook een groter bereik, dus da's ook gelijk mooi meegenomen.

Robinnl
Eerst maakten wij gebruik van dezelfde modem alleen dan zonder Livebox(en zonder orange natuurlijk). Toen was alles gewoon super.
Nu de modem achter de LB staat is het niet geweldig goed meer.
Kan dit ook liggen aan verkeerde instellingen? het lijkt mij allemaal goed..
anders word het toch een draad trekken.. heb alleen telefoonlijn naar mijn kamer dus dat is kut Frown

rrozema
Weet je zeker dat ie als AP is aangesloten? Er loopt dus GEEN kabel naar de WAN (=internet) poort van je router... Alleen maar kabels naar de LAN poorten.

Robinnl
Beetje laat maargoed,
er liep gewoon een kabel naar de LAN poort ja.

Maar! ik heb eindelijk een kabel weten te trekken dus lekker geen draadloos meerGrin

Bedankt iig!

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Maakt slecht verbinding en word traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 Jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 Dec 2018
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 Dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 Dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 Dec 2018
Advertentie