obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Overstap Telco -> Telco migratie naar Orange
snowboardrulez
Op 7 november besloot ik mijn ADSL verbinding over te zetten van via een Telco -> Telco migratie van Xs4all Only naar Orange ADSL extra met als ingangsdatum 2 januari 2008.

Op 8 November ontvang ik hier netjes een besvesting van. Dat Orange er naar streeft om het abonnement op de gewenste opleverdatum klaar te hebben.

27-11-07
Op dinsdagmiddag 27 november ik kom thuis, geen internet meer, ik bellen naar Xs4all helpdesk gebeld en gevraagd of er een storing in de regio is.
Nee, niks van bekend en daarna aan de slag gegaan met een ander modem, splitter ertussenuit gehaald.
Wel DSL
Wel LINSYNC
Geen IP-adres.

Nogmaals XS4all gebeld, en uitgelegd te hebben welke stappen ik zelf al heb uitgevoerd, besloten zij de lijn eens door te meten.
Dit resulteerde in een foutmelding, en bij navraag bij een 2elijns krijg ik de vraag of ik een overstap heb aangevraagd. Ja, dat klopt. Alleen pas in januari. XS4all kan alleen nog niks vinden van een overstap in het systeem.
XS4all adviseerde mij om even met Orange te bellen.

Ik heb toen Orange gebeld en gevraagd of er al iets is uitgevoerd.
neehoor meneer dat is niet mogelijk wij hebben hebben nog niks uitgevoerd.
Het probleem zou hij aanmelden bij een technisch medewerker.

28-11-07
De volgendemorgen direct met XS4all gebeld en gevraagd hoe het kan dat ik niet meer op internet kan. Nogmaals een lijn-meting uitgevoerd en inderdaad hetzelfde verhaal, kan de lijn niet doormeten.
Wel werd mijn 06nummer gevraagd, en kreeg de boodschap dat ik werd teruggebeld.

Toch nog maar even een klachtmelding gemaakt op de site van Orange. Binnen drie kwartier werd ik teruggebeld wat precies het probleem was, omdat er gisteravond een storing in het systeem geweest was is mijn melding niet geregistreerd was. Shock
Verhaal nogmaals gedaan en die meneer Orange gaf aan dat het zou kunnen dat de migratie al in gang gezet was, dit moest hij gaan controleren en zou mijn hierover terugbellen.

Dezelfde middag nog een telefoontje van Xs4all gekregen dat het doorgezet is naar beheer-afd. omdat de lijn helemaal niet meer bekend was in het systeem????

29-11-07
Helaas heb nog steeds geen internet en nog geen reactie van beide partijen mogen ontvangen.

Blijkbaar ben ik niet de enige als ik op dit forum kijk.
Moet zeggen dat ik nu al heel veel spijt heb van een overstap naar Orange.Sad

Word vervolgd.

Oja, alle tips suggesties zijn welkom.
 
SoNiC
in jou geval kan het bijna niet zo zijn dat orange de lijn over genomen heeft.
je hebt geen werkende kpn lijn meer, je hebt xs4all only dat is voledig voip dacht ik ?
afijn.
wat het concreet in houd is dat Orange een newline service moet uitvoeren(uitgevoerd door kpn) omdat jou lijn ongelabeld is. mocht er op 1 lijn dsl signaal staan pakken ze vaak het 2e aderpaar.
en niet de lijn waar al signaal op staat van een andere aanbieder.

 
snowboardrulez

Quote

SoNiC schreef:
in jou geval kan het bijna niet zo zijn dat orange de lijn over genomen heeft.
je hebt geen werkende kpn lijn meer, je hebt xs4all only dat is voledig voip dacht ik ?
afijn.
wat het concreet in houd is dat Orange een newline service moet uitvoeren(uitgevoerd door kpn) omdat jou lijn ongelabeld is. mocht er op 1 lijn dsl signaal staan pakken ze vaak het 2e aderpaar.
en niet de lijn waar al signaal op staat van een andere aanbieder.



Ik heb nog steeds een analoge lijn, die nog steeds actief is.
Maakt mij niet uit waar ze hem op binnenbrengen als het maar snel gebeurd.
Overige heb ik op mijn huidig aderpaar nog steeds DSL signaal.
Gewijzigd door snowboardrulez op 03 december 2007, 10:55
 
SoNiC
heb je de livebox al binnen ? zoja test het andere ader paar eens.
 
snowboardrulez

Quote

SoNiC schreef:
heb je de livebox al binnen ? zoja test het andere ader paar eens.


Nee helaas nog niet binnen, ik heb hier al meerder malen om gevraagd wanneer deze wordt opgestuurd. Blijkbaar is dat nogal lastig, en beweren ze dat de lijn technisch nog niet is opgeleverd.

Wat betreft het andere aderpaar, zal ik vanavond eens proberen.
Weet jij of het mogelijk is om de verbinding met een Speedtouch 546 in de lucht te krijgen?
 
snowboardrulez
Gisterenavond toen ik thuis kwam even een ander aderpaar geprobeerd, maar helaas geen DSL signaal. zucht......
 
snowboardrulez
Blijkbaar heeft het stalken van de helpdesk een en aangetekende brief versturen en faxen toch geholpen. Tevens nog mijn rechtsbijstand ingschakeld, maar dit bleek achteraf niet meer nodig. Althans zo lijkt het.

Nu is het wachten op de livebox, die verstuurd zou zijn.
Hopelijk komt die vandaag binnen.

Wel 1,5 week zonder internet gezeten Sad

oplevering van uw Orange ADSL Extra abonnement

Geachte heer,

Goed nieuws: op 06/12/2007 is uw Orange ADSL Extra verbinding opgeleverd. U kunt de installatie direct uitvoeren als u het installatiepakket heeft ontvangen.
 
snowboardrulez
Verbinding is 6/12/07 opgeleverd, maar helaas Livebox nog niet binnen.

07/12/07
Gevraagd aan de helpdesk of ze een track en trace nummer voor mij hebben wanneer ik de livebox kan ontvangen?
geen reactie meer ontvangen.

7/12/07
Zelf maar eens gaan zoeken op internet want blijkbaar kan de verbinding ook werken met een speedtouch. Heb een config gevonden op www.speedtouch.nl/macinstruct.html#516

8/12/07
Configuratie erin geknald hoppa direct werken.

8/12/07
Vanochtend Livebox ontvangen per post Smile
Als ik tijd heb zal ik hem eens aansluiten.
Speedtouch werkt tot nu toe prima.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap Telco -> Telco migratie naar Orange', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing : 3 24 nov 2016
Advertentie