obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internet nodig, ik wil geen jaarcontract...
Anoniem567
Ik heb internet nodig. Het hoeft niet super snel internet te zijn, maar wel redelijk zodat je filmpjes kan kijken... surfen en "bellen" Skype via internet!

Ik wil ook niet verplicht worden om een jaar erbij te blijven!

Dit omdat ik op mijzelf ga wonen als het niet bevalt weer terug naar huis kan. Niet echt de bedoeling. Maar goed je weet het nooit!

Thuis hebben we dus internet van Orange en die werken met jaarcontracten. Ieder jaar een nieuw jaarcontract als ik het goed heb begrepen.
Het liefst wil ik kabel omdat je dan geen aansluiting van een telefoon nodig (KPN of bij die provider) hebt. Maar...
De kosten moeten zo laag mogelijk blijven maar wel redelijk voor de snelheid...

Weet iemand een oplossing?
 
Richard
Dan zou ik eigenlijk Alice of Tweakdsl nemen. Alice is goedkoper, dikke 20mbit lijn voor 29,95 per maand, geen jaarcontract.
Deze zijn echter pas begonnen en hier en daar komen nog wat startersproblemen voor.

Bij TweakDSL zit je er wel een jaar aan vast, daarna is het maandelijks opzegbaar dus maar EENmalig vast voor een jaar, deze is wel duurder, doch zeer goede kennis en goede service aanwezig.
Hier zijn verschillende abonnementsvormen verkrijgbaar van langzamer tot zeer snel, daarmee varieert ook de prijs.

Als je kabel wilt, zul je naar @home moeten en zit je ook 1 jaar vast en daarna maandelijks opzegbaar, een kabelabonnement is echter vaak erg duur vergeleken bij ADSL waarbij normaliter de telefoonlijn gratis word aangesloten voor je.
Je hebt al kabel voor 19,95 maar da's 1.6 mbit en da's dus redelijk traag net als de abo's van Hetnet.

Misschien is Speedlinq ook nog iets maar daar heb ik geen ervaring mee en vermoedelijk zijn er ook nog andere providers.

Maar dan heb je al vast een idee.

Greetings, Richard.
 
Anoniem567
Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik eruit ben. Ik ga voor Alice, simpelweg goedkoop en snel internet ook nog!
En het meest uitgebreid, telefoon had eigenlijk niet gehoeven maar goed zit er voor niks bij! (excl mobiel belkosten).
En ik kan ieder maand het opzeggen! Want bij Hetnet Surfsnel (internet) geld niet in combinatie met telefonie. Dat je iedere maand mag opzeggen. En het is verhouding nog eens duur ook!

Ik hoop dat je bij elke internet provider snel op kan zeggen dan zullen ze ook meer moeite doen voor je!
Want jah bij orange ben je gewoon een W-nummer! En ze klikken gewoon op skip! Dus next problem.

Maar goed als ik bij Alice ga dan verwacht ik geen goede service maar gewoon goedkoop!
Ik heb eral op het alice.gebruikers.eu al zat over gelezen! We hopen dan maar van het beste!
Gewijzigd door Anoniem567 op 04 december 2007, 15:15
 
zuiderling
Bedankt voor je input Richard.

Ik zit met een timing probleem. Tot op heden zit ik nog altijd om een 4Mb verbinding. Bij ons wordt er nu glasvezel aangelegd. Vanaf april worden de eerste mensen aangesloten. Eind April loopt mijn abo af. Afhankelijk van de planning kan ik dus al beschikken over glasvezel zo niet dan zal ik een paar maand moeten overbruggen met een andere aanbieder.

Straks ben ik 35 euro kwijt voor een 100Mb up en down verbinding kwijt.

Ik zeg dag tegen Orange Cool

 
Anoniem567
Ik zou dat ook zo ontzettend graag willen een glasvezel verbinding.
Het leuke van glasvezel is vooral de upload Wink! Die is hetzelfde als download snelheid!
Is dit bij jou ook het geval?
Maar wij hij hadden pas in 2000 kabelinternet. Dus ik denk dat dat wel even gaat duren!
Gewijzigd door Anoniem567 op 04 december 2007, 17:12
 
Richard
@Zuiderling: Graag gedaan. Ik hoop echt dat het je gaat lukken met die glasvezel. Hier in het zuiden is dat nog niet aan de orde, zal wel gaan duren. En gezien wat verschillende antwoorden van Telfort, blijf ik voorlopig maar bij Orange. Feitelijk heb ik bij Orange ook niets te klagen, buiten dan die 2mbit aan snelheidsverlies.
Maar als hier ooit glasvezel komt ben ik ook pleitmans.Smile

Greetings, Richard.
 
zuiderling
@elice

Ja bij ons is de upload ook gelijk aan de download. 100Mb symmetrisch.

voor details http://www.onsbrabantnet.nl/

@Richard een aantal maanden terug heb ik met de gemeente gemaild over mogelijkheid tot glasvezel. Toen bleek dat ze al in gesprek waren met onsbrabantnet. Misschien een idee om de gemeente aan te schrijven of ze in contact willen treden met deze of soortgelijke club. bv http://www.concepts-ict.nl/

Achter onsbrabantnet zit reggefiber http://www.reggefiber.nl/start.aspx deze club timmert hard aan de weg op veel plekken in Nederland.

Ik zou zeggen gooi een balletje op bij de gemeente. Hoe meer glas overal komt te liggen hoe meer aanbieders er zullen zijn die hun diensten erop aanbieden.


Groeten uit Best.

 
Richard
@Zuiderling: Bedankt voor de tip, ik zal het eens overwegen, ik heb niet zoveel met de gemeente alhier en die hebben momenteel andere prioriteiten zoals stadsvernieuwing, arme mensen pesten, alles duurder maken enzo.Smile
Ik zal ze van de zomer eens een briefje sturen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet nodig, ik wil geen jaarcontract...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie