obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
nieuw Orange ADSL: nu ineens google werkt niet meer!!
remichi
ik heb eindelijk mijn orange adsl aan de praat gekregen, werkt prima. (nu 1 dag in gebruik)

sinds vandaag kan ik ineens google niet meer bezoeken. hij geeft de fout dat hij de website niet kan vinden. echter andere websites doen het wel gewoon.

nu heb ik via yahoo search wat zitten zoeken, lijkt alsof ik een ip ban heb. maar ik heb helemaal niks gedaan, ik heb mijn internet pas een dag in gebruik. ik heb gewoon wat ge msn't, ebay bezoeken en wat andere normale sites.

hoe kan dit?? iemand een uitleg. is wel weer uiterst irritant. google is de begin bladzijde van iedereen denk ik.
 
rrozema
Je zult wat meer gegevens moeten geven om een zinvol antwoord te krijgen. IP ban lijkt onwaarschijnlijk wat zou het nut zijn voor Google om jou te bannen?
Mogelijk dat we je beter kunnen helpen als je de volgende vragen beantwoordt:
- welk adres bedoel je precies als je zegt "google"?
- wat is de letterlijke foutmelding die je krijgt?
- Wat is de output van "ping www.google.com"?
- en van "ping 64.233.183.99"?
- en van "tracert www.google.com"?
- en van "nslookup www.google.com"?
- welk OS draai je op je pc?
 
Wanabo
Leeg je webcache eens of druk op vernieuwen (F5) en tegelijkertijd de CTRL toets ingedrukt houden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
remichi
sinds vanmiddag kan ik weer af en toe op google, maar ook heel vaak niet. nog steeds erg raar. heb het probleem met 2 laptops op mijn nieuwe wireless netwerk van orange adsl. laptops draaien allebei windowsxp.

heb de ping en tracert testen gedaan, en allebei mislukten lijkt het. ik attach het resultaat.

verder heb ik met window washer op een pc cache geleegd en computer opgeschoond. verder heb ik adaware en spybot gedraaid. mijn pc heeft ook zonealarm en AVG anti-virus.
remichi voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door remichi op 03 december 2007, 20:14
 
remichi
2de plaatje met resultaat:
remichi voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
remichi
sorry, was vergeten te vertellen wat ik met google bedoelde,

google.nl, google.com, gmail.

ik zocht op yahoo search en kreeg verwijzingen naar google answers en andere google sites, die kon ik ook net openen.

af en toe heb ik ook last dat hotmail niet werkt (zoals nu)

zelfde probleem met firefox en internet explorer.

heb vanmiddag met orange gebeld, volgens hun was de verbinding in ieder geval goed.

raar dat ik zaterdag nog met orange (casema) cable prima kon internetten en nu met nieuwe orange adsl problemen ondervind.
 
Lizard
Heb je misschien in je speedtouch de dsn servers van casema nog staan?

Veranderd er iets als je de volgende dns servers in windows xp zelf invult?

194.134.5.5 en 194.134.5.55 ?

Ook vraag ik me af of je een firewall in de speedtouch actief hebt staan?
 
remichi
heb niks over een dns server kunnen vinden in de speedtouch configuratie.

wat ik trouwens in een ander topic heb vermeld: ik heb aan de speedtouch een e-tech router hangen. ik heb de utp kabel in de wan poort van de router zitten, daarmee doet wireless het prima (alleen google en hotmail dus af en toe niet.) in een ander topic werd me geadviseerd de utp kabel in lan poort te steken, maar dan doet hij niks, dus maar in wan. ik heb mijn router overigens ook nog niet beveiligd, weet niet precies hoe ik kan instellen dat alleen bepaalde computers toegang krijgen....

maar eerst mijn google probleem verhelpen. ik ben stiekum bang dat het iets met de speedtouch te maken heeft.

 
rrozema
Serieus, sluit je e-tech aan via de lan-poort; je hebt gewoon je router niet goed ingesteld staan. Hier staan de instructies hoe je een linksys wireless router via de lan poort aan sluit (= als access point). Jouw e-tech is net zo'n wireless router, hij heeft alleen wat andere menus en het default ip adres is mogelijk anders. Maar voor het idee wat je moet doen is het artikel prima geschikt.
 
Grabber
Ik had hetzelfde probleem toen ik een nieuwe installatie uitvoerde bij een kennis van me. Meestal wordt je automatisch doorgezet naar de zoekservice van Orange. Ik heb in de livebox de DNS server aangepast in 194.134.0.97 . Dan wordt Google niet geblokkeerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nieuw Orange ADSL: nu ineens google werkt niet meer!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Advertentie