Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Zeer trage verbinding sinds 5 dagen
jildert
Ik heb ADSL Family 20mbit.
En sinds maandag is de verbinding hier echt extreem traag. De livebox
moet echt dagelijks wel 10 keer gereset worden omdat ie dan de
verbinding weer kwijt is. (De livebox zelf is dan nog wel gewoon te
bereiken) De ping bij het online gaming gaat opzich nog wel maar
wel de heletijd >10% packetloss. Een filmpje op youtube bekijken
hoef ik niet aan te beginnen want daar houd ie meteen mee op.

Iemand anders die deze problemen ook heeft? Heb al met verschillende pc's en laptops hier getest maar het ligt echt aan
de livebox of aan orange heb ik het idee.
 
Sluimer
Zie ook:

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=1742&pid=14438#post_14438

en

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=37&thread_id=1670&pid=14410#post_14410
 
jildert
Status ADSL-lijn: Verbonden
Downstream: 1440 Kb
Upstream: 1016 Kb

Okay ik heb die threads doorgelezen en mijn intrainsnelheid is dus veel
te laag normaal stond rond de 19.000 maar in al die threads zag ik
geen oplossing staan. Moet er nou een monteur komen of? Heb al een
reset gedaan maar dat leverde niets op.

Toen ik net de stekkers anders aansloot viel het me ook op dat de
adapter een zacht brommend geluid maakte. Is de adapter dan gewoon
bijna kaduuk waardoor de livebox dus gewoon niet genoeg stroom krijgt
of?


 
mesa57
Dat laatste (adapter) is zeer waarschijnlijk. Wordt wel vaker vermeld, maar dan met het symptoom dat de liebox regelmatig uitvalt.
 
1984
Ik zit momenteel met het zelfde probleem, zeer traag, een you tube filmpje moet ik eerst stil zetten om te laden,
Gisteren avond opende voor een periode enkele site's niet meer, maar speedtest gaf wel normale waarde,? even later opende alle site's weer normaar.
nu geeft speedtest.net Download 1671 kp/s upload 808 kp/s en speedtest.nl down  82.8 KByte/sec (=662 kbps)
up 94.7 KByte/se (=758 kbps) dit heb ik nog nooiit gezien
Werk op een intel mac. modem zonder effect een warme reset gegeven

Status Livebox: Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 14144 Kb 1016 Kb
Gewijzigd door 1984 op 09 December 2007, 17:31
 
1984
Vanmorgen een mailtje van Orange, vreemd genoeg was de snelheid ook weer terug, zonder iets gedaan te hebben. er word verwezen naar een test (echter er valt niets te klikken...?)Heeft iemand een idee waar ik die moet zoeken.

Uit onze gegevens blijkt dat de snelheid van uw verbinding inderdaad
trager is dan gebruikelijk.
Om dit te onderzoeken hebben wij de volgende
informatie van u nodig:
de afstand van het ISRA punt (het hoofdaansluitpunt van KPN in uw
woning) naar uw Livebox en de gebruikte bekabeling (meegeleverde of
eigen bekabeling)
de manier waarop de verbinding vanaf de Livebox naar uw computer tot
stand is gebracht. Denkt u hierbij aan de aansluiting via de
ethernetkabel, USB kabel en WiFi
de software op uw computer. Denkt u hierbij aan de versie van Windows
die u gebruikt. Denkt u daarnaast aan de eventueel aanwezige spyware-,
firewall- en antivirusprogramma?s
de versie van de bedrijfssoftware van uw Livebox (firmwareversie)
Bij een trage verbindingssnelheid verzoeken wij u om een downloadtest
uit te voeren op onze testsite. Klik hier om direct naar de pagina te
gaan.
Als u deze test uitvoert dan verzoeken wij u om de tijd en de
snelheid van de download te noteren.

PS http://www.speedtest.nl voert bij mij geen testen meer uit....?hebben meer mensen deze ervaring

Ik probeer een bijlage toe te voegen :kies bestand ik voeg een 28 kb png toe, klik op veranderingen bekijken maar zie nietsShock
Gewijzigd door 1984 op 11 December 2007, 21:11
 
rrozema

Quote

raymondw schreef:
Ik zit er nu dus serieus over na te denken om mijn abo om te zetten naar een telfort abo. Waarmee 19 mb hier in de plaats gehaald kan worden ipv Orange met MAX 4 mB(straks hopelijk 8 MCool.


Dat iemand anders in dezelfde plaats die snelheid haalt is geen enkele garantie dat dat bij jou ook zo zal zijn. Telfort zal zijn aansluiting leveren over dezelfde koperdraad als die waar je nu Orange over binnen krijgt. Het is goed mogelijk dat daar juist het probleem zit en dan zul je dus bij een overstap naar telfort niets winnen. De manier om er achter te komen waar het probleem zit is een lijnmeting aan te vragen. Een lijnmeting kost echter geld, dus vraagt Orange je eerst om de genoemde snelheidstests uit te voeren.
 
rrozema

Quote

1984 schreef:
Uit onze gegevens blijkt dat de snelheid van uw verbinding inderdaad trager is dan gebruikelijk.


Gefeliciteerd, je bent door de eerste selectie ronde heen om Orange naar de snelheid van je lijn te laten kijken. Smile

De test bestanden die ze bedoelen staan op ftp://ftp.orange.nl/pub/test/. Download die een paar keer en stuur een net lijstje met de snelheid/tijdsduur terug naar de helpdesk. Geheid dat je (betrekkelijk) snel geholpen wordt.

oh ja, en de rest van de vragen ook even beantwoorden natuurlijk...
Gewijzigd door rrozema op 12 December 2007, 07:05
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer trage verbinding sinds 5 dagen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 Jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 Dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 Dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 Dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 Jun 2018
Advertentie