Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
data van de ene naar de andere pc via netwerk
|
|
remcog |
Geplaatst op 18 December 2007, 13:48
|
![]() Activiteit ![]() » hoogland Berichten: 14 Lid sinds: 28 May 2006 |
Ben even verhuisd van forum-box, omdat dit onderwerp volgens mij hier beter thuishoort (afkomstig van Zeurdoos/Algemeen/ In afwachting van een ethernet harde schijf en muziek-ontvanger ben ik alvast begonnen de Linksys router/switch aan de LB te koppelen. Dat is mbv de heldere faq over dit onderwerp gelukt (dank). De Linksys zit nu aan de LB via de switch-methode. Vanaf beide pc's kan ik de Linksys nu benaderen. Maar, en hier heb ik niks over kunnen vinden in de FAQ's, hoe kan ik via deze aansluitingen van de ene pc bij de andere komen? (nou hoeft dat op dit moment nog niet eens zo zeer voor mij, maar ben vast aan het warmlopen voor als die ethernet disk arriveert, want dat is volgens mij hetzelfde principe) De PC op zolder heeft IP-adres 192.168.1.10 en die beneden 192.168.1.12. Pingen naar elkaar lukt, dus ze kunnen elkaar vinden. Maar: hoe kan ik straks van de ene pc data overpompen naar die ethernet-disk? |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 19 December 2007, 10:53
|
![]() Activiteit ![]() » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Als de schijf die je bedoelt een echte NAS is, dan zul je de schijf vanzelf zien op beide pc's als hij aangesloten is en juist geconfigureerd. Om data direct uit te wisselen tussen beide pc's moet je bestanden delen in windows aanzetten. |
|
|
remcog |
Geplaatst op 19 December 2007, 19:40
|
![]() Activiteit ![]() » hoogland Berichten: 14 Lid sinds: 28 May 2006 |
Okee... Ik verwacht de schijf over een dag of twee, dus ik ben heel benieuwd. Het is een LaCie Mini Ethernet Disk 500 Gb Ethernet / USB 2.0. Geen idee of het een echte NAS is. Maar ook dat zullen we snel weten... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'data van de ene naar de andere pc via netwerk', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Glasvezel migratie van Fiber naar Online | Online Alles-in-1 met Glasvezel | : 7 | 21 Aug 2019 |
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S | Algemeen | : 5 | 25 Aug 2017 |
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 4 | 07 Dec 2016 |
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk | Storing | : 16 | 05 Dec 2016 |
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk | Algemeen | : 14 | 10 Nov 2016 |