obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Hoe sluit ik mijn wireless router aan op de livebox?
rrozema
Er zijn 2 methoden om een wireless router te gebruiken achter de livebox:
1 - de router achter router methode
2 - de router als switch + access point methode

De 2e methode is iets gemakkelijker in te stellen en is gemakkelijker in het gebruik omdat je eventuele port forwards slechts 1 keer hoeft te maken. Tevens kunnen in deze opstelling alle aangesloten machines in het netwerk elkaar bereiken. De 2e methode is ook mogelijk met een modem-router (met een telefoon aansluitin), de 1e methode lukt met zo'n apparaat niet. 1 klein nadeel is dat je 1 netwerk poort minder tot je beschikking hebt dan in de 1e opstelling. Dit is echter eenvoudig te omzeilen door een switch toe te voegen.

Voor de instructies hoe je beide opstellingen tot stand brengt kun je op de beide links bovenin dit bericht klikken. Maak van te voren een keuze welke opstelling je wilt gebruiken; veel instellingen voor de ene methode zijn precies verkeerd voor de andere methode. Dus als je de instructies door elkaar haalt blijf je hoogstwaarschijnlijk zitten met een niet werkende situatie.

De belangrijkste verschillen tussen de beide opstellingen zijn:
- de manier hoe je je router met een kabel op de livebox aansluit,
- het LAN adres van de router moet in de ene situatie in de range 192.168.1.x liggen en in de andere situatie mag dat pertinent niet
- in de ene situatie moet de DHCP server in de router UIT gezet worden en in de andere situatie moet hij juist AAN blijven staan.

Volg de instructies voor de door jou gekozen opstelling en je bent vrijwel zeker van succes. De router als switch + access point methode is met vrijwel elke router mogelijk. De router achter router methode kun je niet gebruiken als je een modem-router (= router met een telefoon aansluiting) hebt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe sluit ik mijn wireless router aan op de livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie