obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
LB. Printopdracht van wifi naar printer
moonwalk
Ben een Noob betreft netwerk.

Heb aan LB hangen:
1 bekabelde PC met daaraan o.a. een USB Printer (Nw.HP)
1 Wifi Laptop.

PC & printer staan nagenoeg altijd aan. Is het mogelijk om op deze opstelling (ik heb geen router) een printopdracht vanuit de laptop te geven?
Zo ja, wat moet ik doen? Enkel eenprinter delen of nog meer? Of heb ik een router nodig?
 
rrozema
Je bent al helemaal klaar. De livebox is een router. M.a.w. je hebt je pc's al in een netwerk zitten. Je moet enkel nog in windows aangeven dat je je printer wilt delen met andere computers op je netwerk. google even hoe je dat moet doen voor jouw windows versie.
 
moonwalk
Dank je.
Ga morgen gelijk zoeken.
 
moonwalk
Werkt niet.
Zelfs netwerk heb ik niet.
Ik heb een beetje zitten googelen maar lees zoveel voor mij vreemde termen.
Voor alle duidelijkheid:
Beide pc's op xp, 1 pc met usb printer bekabeld.
1 laptop wifi.

Bij de 1 lees ik dat ik een router nodig heb, een ander schrijft dat je lb een router is.
pc heeft ip 192.168.1.11, laptop 192.168.1.10
Heb al op de pc "bestanden en printers delen" ingeschakeld.
Op laptop al naar printer laten zoeken, maar bij "gedeelde printers" geeft deze enkel "microsoft netwerk"
 
Richard
De LB is inderdaad al een router.

Wat nogal eens kan helpen is gewoon de netwerkwizard draaien.
Verder kan ook een eventueel geinstalleerde firewall nog roet in het eten gooien.

Daarnaast zorgen dat beide pc's dus laptop en pc in dezelfde werkgroep staan (als je dit wijzigt moet je de pc opnieuw starten).
Misschien kun je met die tips al een beetje verder.

Soms moet je met een usb printer aparte truken uithalen om deze te delen, bijv. een shared poort aanmaken.
Maar dat zou dan in de handleiding van de HP terug te vinden moeten zijn.
Misschien als je het type printer geeft dat wij anders eens kunnen zoeken, vermits iemand anders of ikzelf even tijd heeft ervoor.

Greetings, Richard.
 
mesa57
Je moet niet alleen "bestanden en printers delen" inschakelen, maar ook van de betreffende printer via zijn eigenschappen een gedeelde printer maken.
 
moonwalk
Firewall had ik al op beide pc's uitgeschakeld.
Geen werkgroep(en) aangemaakt.

Als ik opstart van beide pc's hoef ik geen ww op te geven.

Zal morgen weer testen, resultaat volgt.
thX
 
mesa57
Het is wel handig als alle pc's in dezelfde werkgroep zitten.
Dan zien ze elkaars gedeelde printers namelijk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LB. Printopdracht van wifi naar printer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie