obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Remote control instellen (bureaublad op afstand)
boylamein
Hallo,

ik heb me even aangemeld op dit forum want ik zit met een vraag!

Ik wi graag met mijn laptop op het werk kunnen werken opmijn pc thuis ik heb daar al het programma radmin voor (werkt prima binnen de modem zeg maar).

Maar nu het probleem ik wil ook via het internet (via de livebox) contact kunnen maken met mijn pc thuis. Dit lukt alleen niet, computers die aangsloten zijn op de livebox kan ik thuis wel op komen met radmin.

Ik denk dat het iets is met poorten en firewall en dergelijk!

Nu mijn vraag kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit moet oplossen en wat de stappen zijn om dit te doen (een soort handleiding ofzo)

Ik hoor heel graag van jullie want ik weet het niet meer Wink

Groeten Boy
 
boylamein

Quote

orangemaat schreef:
download het gratis programma teamviewer is heel makkelijk en werkt over heel internet dus niet alleen in je eigen netwerk

google intikken teamviewer


teamviewer had ik al eens gevonden maar daar is het grote nadeel dat er iemand aan de andere kant moet zitten om een code door te bellen en een programmatje te activeren, ik wil gewoon kunnen inloggen op mijn pc.

daarvoor is radmin wel ideaal

@ erwinvos ik zal legmein eens proberen is wel een evaluatie, betaal jij ook per maand ofzo? Kun je mij een beetje uitleggen hoe logmein werkt?

Ontopic: ik zou toch graag willen weten hoe ik mijn livebox instel zodat ik radmin kan gebruiken dus instructies welkom
 
rrozema

Quote

boylamein schreef:
Ontopic: ik zou toch graag willen weten hoe ik mijn livebox instel zodat ik radmin kan gebruiken dus instructies welkom


gewoon een portforward aanmaken in de livebox zodat alle verkeer dat op de livebox binnenkomt naar je pc wordt doorgestuurd. Welke poort je moet forwarden vind je in de 'server instellingen' van radmin. Standaard is dat voor radmin meen ik TCP 4899.
 
boylamein

Quote

rrozema schreef:

Quote

boylamein schreef:
Ontopic: ik zou toch graag willen weten hoe ik mijn livebox instel zodat ik radmin kan gebruiken dus instructies welkom


gewoon een portforward aanmaken in de livebox zodat alle verkeer dat op de livebox binnenkomt naar je pc wordt doorgestuurd. Welke poort je moet forwarden vind je in de 'server instellingen' van radmin. Standaard is dat voor radmin meen ik TCP 4899.


Ok dank voor je reactie kun je misschien ook even uitleggen hoe ik dat moet doen want je moet echt even weten van hoe of wat. Misschien een handleiding ofzo of kun jij het puntsgewijs vertellen?

Ik hoor het graag
 
boylamein
Ik ben nu aan het klooien geweest met die poort instellingen maar ik kom er niet uit. Een thuisnetwerk krijg ik wel voor elkaar maar als ik vanaf het werk naar mijn pc wil dan kan hij hem niet vinden.

Ik moet denk ik toch even goed opweg geholpen worden want ik weet het niet meer dus geef aub tips en adviezen want ik wil heel graag dat het werkt en ik heb het gewoon nodig voor mijn werk.

Groeten Boy
 
rrozema
Ken je de site www.portforward.com? Daar vind je hele duidelijke instructies, met plaatjes, voor vrijwel elk type modem en vrijwel elk bekend programma.

De Orange livebox is de wereld in geschopt door de firma Sagem en heeft van hen de naam "Sagem Fast 3202" gekregen. Onder deze naam vind je op die site alle instructies die je je maar kan wensen. Rechtstreekse link naar de juiste pagina: http://www.portforward.com/english/ro...2index.htm.

De meeste plaatjes zijn nog van een heel oude franstalige firmware maar er is sindsdien vrijwel niets essentieels veranderd. Ik verwacht dan ook dat de instructies je goed van pas zullen komen.
 
boylamein
[quote]rrozema schreef:
Ken je de site www.portforward.com? Daar vind je hele duidelijke instructies, met plaatjes, voor vrijwel elk type modem en vrijwel elk bekend programma.

De Orange livebox is de wereld in geschopt door de firma Sagem en heeft van hen de naam "Sagem Fast 3202" gekregen. Onder deze naam vind je op die site... quote]

DAt is een super tip, zat jij ook met het zelfde probleem? heb je toen ook een static ip address gemaakt? Ik twijfel of dat allemaal wel nodig is!
 
rrozema
Als je een port forward maakt, dan MOET je een statisch ip adres instellen. Doe je dat niet, dan gaat het heel lang goed en ineens op een dag merk je dat het niet meer werkt zonder dat er iets veranderd lijkt te zijn en dan ben je heel lang aan het zoeken wat er toch aan de hand kan zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Remote control instellen (bureaublad op afstand)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
VMG8825-T50 Remote Management Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 02 mrt 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Parental Control werkt niet Zyxel configuratie en problemen : 2 25 nov 2018
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Advertentie