obey-robots.txt
15 December 2018, 04:36
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken

Online account instellen lukt niet

Rolf
Een online (alias) account instellen in Outlook (2016) lukt niet.
In webmail werkt het.
Online geeft daarom geen verdere support (zo werd bij telefonisch contact meegedeeld)

Op internet staat verschillende informatie m.b.t. de instellingen.
Ingaande server
- Pop.online.nl / imap.online.nl (soms kan dat niet gewijzigd worden)
- Poort: 110 / 143 / 993 (imap) / 995 (pop)
- Beveiliging: geen / SSL/TLS
Uitgaande server
- Smtp.online.nl
- Poort: 25 / 465 / 587
Instellingen op support.office.com.

Wie kan helpen?

Met vr. gr., Rolf.
 
jms319
Hoi Rolf,

Ik probeer je maar even te helpen - of in ieder geval op weg te helpen. Het instellen van de accounts in een e-mailprogramma zou niet zo moeilijk moeten zijn. Outlook heb ik niet op mijn PC geinstalleerd maar de instellingen zijn in principe gelijk voor ieder e-mail-programma hoewel de benaming soms wat anders is.

De instellingen die je aangeeft zijn de poortinstellingen die beveiligd of onbeveiligd kunnen zijn. Uiteraard heeft een beveiligde verbinding (SSL) de voorkeur maar die werkt helaas niet altijd. Bij Online werkt de beveiligde poort wel bij de POP/IMAP-server maar niet bij bij de SMTP-server. Uiteraard kun je maar één poort instellen.

Je mail ophalen (ingaande server):

Voor POP zijn de poortinstellingen 110 (onbeveiligd) of 995 (beveiligd).
Voor IMAP is dat poort 143 (onbeveiligd) of 993 (beveiligd).

Je mail verzenden (SMTP):

Verzenden kan alleen via SMTP. Poort 25 is de onbeveiligde poort. Poort 465 en 587 werken helaas niet, dus die kun je overslaan. Voor SMTP kun je dus alleen poort 25 instellen/gebruiken om mail te verzenden, maar je kunt wel versleuteling gebruiken (STARTTLS) en dat werkt wel.

Hier vind je (ter referentie) hoe je het in Outlook in kunt stellen: https://support.c...5e60c6.png maar de de vinkjes bij 'Outgoing server' (de onderste twee hokjes) moet je niet aanvinken, die werken bij een beveiligde verbinding. Bij de poort moet bij jou dus '25' staan en niet '587' zoals in het linkje bij de uitgaande server. Het linkje is ter referentie van de instellingen in mijn eigen schermafdrukjes omdat het de instellingen in Outlook aangeeft.

Bijgesloten twee schermafdrukjes met de instellingen voor een account "gebruikersnaam@online.nl" zoals die in een ander programma werken (Foxmail 7). Voor zowel POP als IMAP heb ik een schermafdrukje voor je gemaakt waarin je de nodige instellingen terugvindt. Met een beetje geluk krijg je het zo wel aan de praat :-).

Groet en succes,

jms319

jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door jms319 op 03 augustus 2018, 19:00
 
Rolf
Alle 4 opties voor beveiliging van de uitgaande server, geen / SSL/TLS / STARTTLS / automatisch zijn geprobeerd. Bij STARTTLS de boodschap "Er is iets misgegaan, waardoor het account niet is ingesteld". Bij de andere drie opties: "Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande server bij de opgegeven versleutelingsmethode".
 
jms319
Hoi Rolf,

Heb je wel één account van Online.nl in Outlook 2016 aan de praat kunnen krijgen (en wil je een extra account toevoegen) of krijg je 'gewoon' het enige account in Outlook dat je wilt instellen (van Online.nl) niet aan de praat?

Ik heb het zojuist geprobeerd in Outlook 2013 met mijn eigen Online.nl-account (dat ik nooit gebruik) mbv de wizzard en dat geeft bij mij in Outlook 2013 geen enkel probleem. Het schijnt wel dat er meer mensen problemen hebben met het instellen van een account in Outlook 2016. Als je je eigen foutmelding 'googlet', vind je die bijvoorbeeld ook terug op het KPN forum.
Misschien heb je iets aan het linkje https://support.o...&ad=NL. Onderaan op de pagina kun je de accountinstellingen voor bijvoorbeeld GMail selecteren mocht je dat willen.

Bijgesloten de schermafdrukjes en instellingen van Outlook 2013 zoals dat er bij mij uitziet.

Heb je de wizzard gebruikt voor het instellen of ook de instellingen handmatig ingegeven? Misschien ondersteunt Online.nl geen STARTTLS te zien aan je terugkoppeling.

Eventueel kun je proberen een extra account aan te maken en in te stellen voor hetzelfde e-mailadres.

Succes,

jms319

jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Rolf
Op de desktop werkt één van de extra accounts, het 3e account toevoegen lukt niet.
Op de laptop een Online account toevoegen lukt niet.
Het nieuw aangemaakte email account verschijnt niet bij inloggen op webmail van Online.
Wizard handmatig gebruikt. Zowel met imap als met pop werkte het niet.

Het Online account werkt ook op de smartphone. Echter met tweemaal geen versleutelings methode.

Op dit moment is het niet kunnen toevoegen geen probleem meer, doordat het gmail account (na toepassen twee staps authenticatie) op 3 van 4 apparaten (op Android tablet nog niet) weer werkt.
In de tweede helft van aug moet er een nieuw modem van Online (i.v.m. snelheid naar 100 Mbit/s) geinstalleerd worden. Misschien kan de monteur het dan oplossen.
 
jms319
Hoi Rolf,

Ik hoop dat de monteur het binnenkort voor je kan oplossen. Lastig dat het gewoon niet goed werkt.

Succes en groet,

jms319
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online account instellen lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Parental Control werkt niet Zyxel configuratie en problemen 2 25 november 2018, 19:47
ONLINE TV via een Android TV Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten 2 30 oktober 2018, 21:48
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen 14 18 oktober 2018, 22:28
Tijden van TV gids kloppen soms niet Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten 1 30 september 2018, 12:50
ZyXEL VMG8324-B10A het werkt niet / LED's branden Zyxel configuratie en problemen 3 19 augustus 2018, 12:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo03:48:06
| Lutz08:24:28
| Deonline19:25:14
| bas 1 dag
| jms319 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?