Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
opzeggen bij ORANGE ??? een drama
|
|
BJ026 |
Geplaatst op 01 February 2008, 13:31
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 31 Jan 2008 |
Op 29 oktober 2007 zegde ik telefonisch mijn ADSL lite abonnement op. Contract liep tot 31 januari 2008. Dus ruim op tijd. Maar denk je dat ik een bevestiging krijg? Niks dus ook niet na herhaaldelijke telefoontjes. Ze zeiden elke keer het komt wel goed. Op zich heb ik hiervoor geen problemen gehad met Orange/Wanadoo. Daar er iets mis ging met een nieuwe provider heb ik 16 Januari 2008 Orange gebeld dat ik een ADSL extra plus telefonie abonnement wilde afsluiten. Kosten 32,45 euro per maand. Tja en toen kreeg ik de bevestigingsmail en daain stond een andere prijs vermeld. Ik weer gebeld en gevraagd of zij mij de juiste gegevens wilde zenden maar dit gebeurde niet. Je moet elke keer bellen voor 20 eurocent per minuut en ze laten je graag wachten. Ook bleek dat het een voortzetting was van de ADSL lite abonnement. Ik ben met alles niet eens en werd behandeld door de klantenservice waar ik maar verder niet op ingaat. Schandalig. Dus 18 januari 2008 annuleer ik telefonisch de aanvraag. Ik kreeg per mail geljk de opzegging binnen van de bijproducten die je gratis krijgt bij ADSL extra. Bij de opzegging gaf ik aan dat ik er vanuit ging dat de opzegging van de ADSL litze gewoon doorgaat deze had ik immers al opgezegd. Nadien nogmaals gebeld en werd gezegd meneer het komt helemaal goed met de opzegging. Vandaag 31 januari 2008 maar weer eens gebeld. Wat blijkt zij zeiden dat ik 25 januari 2008 gebeld had en ik zou gezegd hebben dat ik de ADSL extra plus telefonie wel wilde en dat ze dit in gang hebben gezet. IK HEB HEN NIET EENS GEBELD 25 JANUARI. Maar zij bleven volhouden van wel en konden niks meer doen. Gelukkig in mijn vriendenkring een advocaat. Die zei al zou je wel gebeld hebben dan kan je altijd binnen 7 dagen annuleren. Dus weer gebeld toen kon het wel geannuleerd worden maar ze deden vaag over het bellen op 25 januari 2008. Dit telefoontje is er echt helemaal niet geweest maar op deze wijze willen ze je gewoon dwingen. Ik heb ook nooit een bevestiging gehad van de aanvraag op 25 januari. Nou zouden ze het annuleren maar je raad het al geen bevestiging per mail. Op advies advocaat en consumentenbond alsnog een aangetekende brief verstuurd. Mocht het dan nog niet goed geregeld zijn dan kan ik beter eerst naar de geschillencommisie en dan als dat ook geen goed besluit geeft dan is de volgende stap de rechter. Wat ik dan ook zeker zal doen want hier word je echt gewoon in de boot genomen door Orange. In ieder geval weet ik dat ik sterk sta. Orange gooit het er nu op dat ik door de aanvraag van ADSL extra mijn ADSL lite abonnement hierdoor gelijk met jaar is verlengd. Maar volgens advocaat klopt dit niet en ook de consumentenbond gaf aan dat zij in gebreke zijn gebleven door al in oktober geen bevestiging te hebben gestuurd van mijn opzegging. Ook mag ik de betalingen gewoon stop zetten voorlopig want Orange dreigt ermee dat ik dan in gebreke zal blijven maar dit klopt juridisch niet. Dus nu afwachten. Aan een ieder die overweegt Orange te nemen zou ik zeggen BEZINT EER GIJ BEGINT Gewijzigd door BJ026 op 03 February 2008, 17:33 |
|
|
BJ026 |
Geplaatst op 07 February 2008, 12:19
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 31 Jan 2008 |
Ze blijven pushen Orange. Vandaag deze brief van Orange ik weiger namelijk te betalen voor iets dat ik heb opgezegd. Geachte heer Jansen, Een tijdje geleden hebben wij u per e-mail geA33;nformeerd over de mislukte incasso van de vorige maand. Wij hebben u toen gevraagd dit probleem op te lossen en het openstaande bedrag binnen tien dagen te voldoen. nog geen betaling ontvangen Tot onze spijt hebben wij nog steeds geen (volledige) betaling van u ontvangen. Het openstaande bedrag is nu zelfs toegenomen met de abonnements- en/of verbruikskosten van deze maand. Wij hebben opnieuw geprobeerd het totale openstaande bedrag te incasseren, maar deze incassopoging is niet gelukt. Uw betalingsachterstand is daarmee opgelopen tot € 14.99. Wij doen geen nieuwe incassopogingen meer tot het openstaande saldo door u is voldaan. binnen 7 dagen overmaken U dient ervoor te zorgen dat het huidige openstaande saldo van € 14.99 binnen zeven dagen na dagtekening van deze e-mail op onze bankrekening 53.86.53.167 (t.n.v. Orange Nederland Breedband BV te Amsterdam) staat bijgeschreven. Let er wel op dat u uw klantnummer hierbij vermeldt. Als u niet of niet op tijd betaalt, zijn wij genoodzaakt uw abonnement stop te zetten. Uw contract blijft gewoon doorlopen, ondanks de blokkering van de toegang. U bent dus nog steeds verplicht te betalen, zowel het openstaande bedrag, als de maandelijkse kosten tot aan het einde van uw contract. Bovendien bestaat de mogelijkheid dat we overige (rechts)maatregelen nemen. De extra kosten die daarbij horen komen geheel voor uw rekening. U kunt onze algemene voorwaarden online nalezen. De informatie in deze e-mail krijgt u ook per brief toegezonden. Een specificatie van het openstaande bedrag en uw facturen kunt u online vinden via 'mijn account'. Ga naar factuur en log in. Hebben deze e-mail en uw betaling elkaar gekruist? Dan kunt u dit bericht negeren. heeft u vragen? Bel dan onze klantenservice via nummer 0900 699 32 65 (€ 0,45/min). Dit is een automatisch bericht waarop u niet per e-mail kunt reageren. Met vriendelijke groeten, Orange Nederland Breedband B.V. Een positief punt is dat als ik niet betaal dat ze me gaan afsluiten. Hehe hier wacht ik al 3 maanden op |
|
|
BJ026 |
Geplaatst op 20 February 2008, 16:49
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 31 Jan 2008 |
Ondanks een emailbevestiging dat mijn ADSL abonnement per 12 febr 2008 is beeindigd blijkt wederom dat dit niet doorgevoerd is en krijg ik aanmaningen en dreigen ze met rechterlijke stappen. In ieder geval sta ik sterk maar het is van de zotte dat ze zo blijven doorgaan. Nu heb ik wederom consumentenbond gebeld en die hebben geadviseerd niets meer te doen. Orange reageert niet op aangetekende brieven. Consumentenbond gaf al aan dat Orange al beroemd is met dit soort praktijken. Ik heb bewijs in handen dat ze het abonnement beeindigd hebben dus gewoon niet meer reageren. Mensen als je ook tegen problemen aanloop met Orange MELDEN BIJ CONSUMENTENBOND. Er komen al veel klachten binnen. Datum: 12/02/08 01:27 PM > Van: "Orange" > Aan: bj.jansen@orange.nl > CC: > Onderwerp : bevestiging abonnement > > Orange opzegging van uw Orange ADSL abonnement ons kenmerk: boeKDSL Geachte De heer Jansen, U heeft uw Orange ADSL Lite abonnement opgezegd. contract Wij beëindigen dit abonnement op 12/02/2008. Hierbij houden wij rekening met een contractsperiode van twaalf maanden en een opzegtermijn van één kalendermaand. Uw eventuele extra diensten (zoals bijvoorbeeld Antivirus en Antispam) worden dan ook beëindigd. U hoeft hiervoor verder niets te doen. heeft u een Livebox? Gebruik dan de retourbox om deze naar ons terug te sturen. U ontvangt deze binnenkort. heeft u een domeinnaam? U kunt hiervan ook na 12/02/2008 gebruik blijven maken met een Free inbelabonnement. Als u ook de domeinnaam op wilt zeggen, gebruik dan het opzegformulier dat u binnenkort per post ontvangt. heeft u nog vragen? Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen. Dank u voor het gebruik maken van deze dienst. Met vriendelijke groeten, Orange Nederland Breedband B.V. Gewijzigd door BJ026 op 20 February 2008, 16:51 |
|
|
MarkBM |
Geplaatst op 21 February 2008, 12:37
|
Activiteit » Leeuwarden Berichten: 16 Lid sinds: 17 Apr 2007 |
Orange in december opgezegd. Netjes een bevestiging per e-mail, daarna gebeld voor een mooi aanbod (helaas kon ik deze niet meer aannemen, omdat ik me reeds bij telfort had aangemeld), en vervolgens nog schriftelijk een bevestiging voor mijn opzegging. Het moet nog allemaal gaan gebeuren, dus ik juig nog niet te vroeg, maar bij mij lijkt het allemaal erg soepeltjes te gaan. 25 feb i-net van telfort als het goed is. 27 feb nummerportering naar budgetphone. 29 feb beeindigen van abo orange. Ik haal opgelucht adem als het de 1e van maart is en alles goed is verlopen! |
|
|
BJ026 |
Geplaatst op 28 February 2008, 15:18
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 31 Jan 2008 |
Vandaag kreeg ik al weer de volgende brief dat ik een betalingsachterstand heb. Nu moet ik 50 euro betalen omdat ze me afgeloten hebben en willen dat ik nu tot 31 januari 2009 betaal. Ja nu kunnen ze wel reageren. Vandaag de rechtsbijstand gebeld en het wordt nu definitief een zaak. |
|
|
oxb |
Geplaatst op 14 April 2008, 18:44
|
Activiteit Berichten: 35 Lid sinds: 27 Mar 2006 |
Wil toch even inhaken op dit probleem aangezien ik 6 maart mijn adsl-family pakket heb opgezegd, en tot op heden daar geen bevestiging van heb gehad. verleden week toch maar even een telefoontje aan gewaagd (tijdens het invoeren van mijn klantnummer wordt vermeld dat mijn abbo per 30 april wordt stopgezet) en gevraagd om een bevestiging. Antwoord van de non-helpdesk medewerker, meneer wij geven pas een bevestiging NADAT u bent afgesloten??? Wat is dit voor vage werkwijze nu heb ik totaal geen bewijs dat ik daadwerkelijk heb opgezegd, en als orange kwaad wil mij gewoon lekker een nieuw jaarcontract door de strot ramt. Ik wil nu wel eens weten wat de beste procedure is want ik zie dit dus al misgaan. Uit de berichten van gedupeerden maak ik op dat orange gewoon lekker zijn eigen gang gaat en zich ook niets aantrekt van aangetekende brieven. Hoe kan ik mijzelf juridisch indekken opdat ik gewoon na 30 april staak met betalen aan orange? Alvast bedankt voor de hulp. Mvg een toekomstige alice-abonnee Gewijzigd door oxb op 14 April 2008, 18:45 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opzeggen bij ORANGE ??? een drama', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. | Klacht over Online | : 8 | 16 May 2018 |
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? | Storing | : 7 | 12 Nov 2016 |
Digitale TV opzeggen via online.nl account | Algemeen | : 4 | 28 Dec 2015 |
wie heeft ervaring met opzeggen? | Algemeen | : 5 | 28 May 2015 |
telefoonabonnement opzeggen | Algemeen | : 2 | 27 Dec 2014 |
Advertentie