Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
netwerk gaat niet lekker
killerbee
Zlals de kop doet vermoeden, is het dus niet.
Netwerk draait prima. pc's zien elkaar en bestanden vliegen over en weer.
Probleem is nu alleen dat wanner er een game wordt gestart en 1 pc gaat als game server draaien kan de ander niet connecten.
Zowel met dhcp als fixed ip adres.
Wat zie ik over het hoofd FrownFrownFrownFrownFrownFrownFrown

Richard
Dat ligt er aan welke game het is, dat zou je dan even moeten vermelden. Een aantal games connecten via de externe server weer terug naar de lokale server.
Bij Delta force Xtreme en Joint Operations bijv. kun je wel vergeten wat je wilt.
Technisch is dat wel mogelijk, maar het probleem is dat de Livebox geen NAT-loopback ondersteunt, hetgeen dit euvel bij een aantal spellen veroorzaakt.

Maar schrijf voor de zekerheid even welk spel je gebruikt, misschien dat we dan met meer zekerheid kunnen bepalen of het aan de NAT-Loopback ligt.
Uitsluitend over LAN netwerk zou namelijk wel moeten kunnen, ook met Extreme en Joint Ops.

Greetings, Richard.

killerbee
Richard

We hebben het hier over warcraft 3 en coh over een lan.
Deze kunnen dus niet connecten

rrozema
Zoals Richard al schreef, de livebox ondersteunt geen nat-loopback. Ik ken de spellen zelf niet, maar als je spelers connecten naar 192.168.1.x (het interne ip adres van je game server) dan zou het gewoon moeten werken. Echter, indien ze connecten naar 85.x.x.x (of zoiets; dit is jouw externe ip adres) dan zal het zeker niet gaan werken. En, nee, er is geen manier om dat te veranderen. Je zou enkel een ander modem kunnen overwegen.

killerbee
Het gaat dus echt alleen over het lan.
Het thuis netwerkje zo gezegd.
Volgens mij moet het dan ook gewoon kunnen werken toch.
Want hier komt de live box niet aan te pas FrownFrown

Richard
Puur over het LAN? Dan zit het probleem vermoedelijk in een of andere firewall.
We hebben nog wat informatie nodig:
1.) Op welk OS draaien de beide pc's
2.) Heb je firewalls geinstalleerd en zoja welke en op welke pc welke.

Het gaat dus om Warcraft 3 en COH? Ik ken wel MOH (Medal of Honor) maar wat is COH?

Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netwerk gaat niet lekker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 Jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 Feb 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 Sep 2019