obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wii WiFi van orange klant naar orange klant *Probleem*
mikeltje
welkom op deze thread,

Sinds dat ik met de wii op internet bezig ben (gaming) ben ik erachter gekomen dat ik steeds fout meldingen (met code) krijg zodra ik naar een vriend#1 (die ook orange heeft) wil connecten.

zodra ik met een vriend#2 hetzelfde probeer die overigens een andere provider heeft (planet) lukt het wel.

om het probleem nog vreemder te maken, ik kan wel connecten naar vriend#2 en in een wachtkamer zitten samen met deze, terwijl vriend#1 probeerd te connecten en een foutmelding krijgt. Wanneer vriend#1 naar vriend#2 connect en wacht in de wachtkamer krijg ik dus het probleem dat ik een foutmelding krijg bij het connecten...

dus mocht dit verwarrend over komen probeer ik het alsnog duidelijk te maken.

ik (orange) naar vriend#1 (orange) Fout melding
ik (orange) naar vriend#2 (planet) werkende
vriend#1 (orange) naar vriend#2 (planet) werkende

ik (orange) naar vriend#2 (planet) met vriend#1 al in de server; fout melding


Het opzoeken van eventuele codes van foutmeldingen heeft geen nut deze worden op nintendowifi.com of overige sites van nintendo beschreven als nog niet aanwezige foutmeldingen.


Nou heb ik iemand in de omgeving die geen beveiliging heeft op zijn netwerk, dus heb ik deze draadloze verbinding geprobeerd, deze liet mij zonder problemen connecten met vriend#1 (orange) ook 1op1.


Weet iemand een oplossing voor dit probleem ? of misschien de oorzaak ?
 
Richard
Oeps... ja dit probleem herken ik wel, niet met wifi maar met gewoon netwerk over internet.
Jaren geleden toen ik nog @home had, bestond het probleem daar ook. Het bleek dat het connecten naar gebruikers van @home onderling die binnen dezelfde groep (of subnet dacht ik) vielen niet mogelijk was. Dit werd door @home geblokkeerd.
Dat was uit oogpunt van veiligheid gedaan, en maar goed ook.

De oplossing voor dit probleem was toendertijd om handmatig een route toe te voegen op de pc middels het route add commando.

Ik ben echter bang dat je in de WII niet effe handmatig een route in de route tabel kunt toevoegen zoals dit met de pc kan.
Dus of je hier een oplossing gaat vinden is de vraag.

Misschien dat rrozema nog een tip voor je heeft, anders zou ik eens proberen de vraag te stellen op tweakers.
Ik ben echter bang dat het niet gaat lukken.
Greetings, Richard.
 
rrozema
Gebruiken jij en vriend#1 wellicht beiden de orange proxy server? Zet die eens uit bij een of beiden en probeer het dan nog eens?

"route add" zou hier volgens mij geen soulaas bieden; als ik mij niet vergis zijn dit client - server connecties en geen peer-to-peer.
 
Richard
De gevallen waar ik het over had was ook client-server, ging daarbij ook om zowel gaming alsook ftp verbindingen.
Maar inderdaad vermoed ik ook dat dit in dit geval niet zal helpen.

Greetings, Richard.
 
mikeltje
bedankt voor jullie moeite en advies, stel ik zeer op prijs Smile

De wii heeft inderdaad geen optie om een "route add" uit te voeren

maar er is mij iets over de proxy server niet duidelijk.

simpele vraag: hoe kan ik zien of ik de proxy van orange aan of uit heb staan ? (is dit pc of leefdoos gebonden ?)
 
Richard
Een proxy wordt normaliter alleen op http niveau gebruikt, maar je kunt hem ook bij andere zaken gebruiken zoals FTP.
Dat is dus niet PC of Livebox gebonden, het is een instelling die je kunt maken.

Als er in de instellingen van je WII geen instelling te vinden is waar het woordje "proxy" bij staat, dan heb je er niet mee van doen en is het niet van toepassing.

Greetings, Richard.
 
mikeltje
nee de wii heeft deze optie (zo ver ik weet) niet, het is allemaal nogal erg gebruikers vriendelijk met zo min mogelijk opties voor zoals ze het zelf zeggen de ''casual gamer'' en deze weten helaas vaak niet zo veel over de systemen zelf.

maar ik ga weer op onderzoek uit, mocht ik iets vinden deel ik dit meteen met jullie Smile

bedankt voor de reply
 
Richard
Graag gedaan, fijn dat je iets laat weten als je er een oplossing voor vindt. Ik wist overigens niet dat dit bij Orange van toepassing was, da's dus weer goed om te weten.

Ik wil me ook een WII gaan halen als ze weer volop te krijgen zijn, kan ik gelijk testen of bij Telfort dit euvel zich ook voordoet want daar zit ik tegen die tijd.
Maar uiteraard blijf ik hier wel meelezen op dit forum.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wii WiFi van orange klant naar orange klant *Probleem*', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie