obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Connectie (en vpn) valt weg bij gebruik meerdere PC's
Batsies
Dag allen,

Zal het zo uitgebreid mogelijk vertellen.

Voorheen had ik een aansluiting via BBNED (Scarlet), overgestapt naar orange en helaas een drama met aansluiten. Voordat ik naar Orange ging heb ik geprobeerd Speeldinq te nemen, maar omdat BBNED op lijn 1 (heb 2 lijnen mijn huis in) aanlevert, ging Speedlinq op lijn 2 leveren, 3 keer KPN (van hun is de lijn) langs gekregen om de lijn te testen, maar lukte niet helemaal. Er waren volgens speedlinq laswerkzaamheden nodig, en doordat ik geen KPN klant was heeft speedlinq de order afgeketst.

Daarna toch maar is gokken en orange aangevraagd. (eind okt). Afgelopen week is de lijn opgeleverd en hij werkt redelijk. Orange levert op lijn 2 (scarlet / bbned nog steeds op lijn 1, moet ik nog opzeggen).

Eerst maar even een situatieschets:
- Isra punt in meterkast
- kabeltje (op lijn 2) van isra naar de modem (livebox)
- Daarnaast de belkin router (Belkin Wireless G Plus MIMO Router - F5D9230-4)
- belkin router heeft ip range 192.168.2.1 .... en Orange 192.168.1.1
- Aan de Belkin hangen dan 3 computers. (belkin is op rode aansluiting van livebox gelinkt)
- In belkin router staat: * DHCP server op (192.168.2.2 -- 192.168.2.100)
* - WAN connection type: Dynamic
* - DNS : Automatic from ISP (dan zie je ook 192.168.2.1).
*- Verder staat er nog 1 port forward voor torrents naar een IP (192.168.2.3) die vast staat ingesteld op 1 computer met dns 192.168.1.1

Wat ik nu merk sinds Orange live is, dat het internetten werkt, emailen, downloaden etc etc. Daarnaast op een andere computer (XP, standaard is vista) tegelijkertijd een VPN opzetten, werkt perfect, kan ook gewoon werken. Maar op een bepaald ogenblik valt de connectie weg en disconnect de VPN. (VPN merk je makkelijk als deze disconnect doordat je dan verder niks meer kan doen en opnieuw je connectie moet opzetten), ik merk met streaming (internetradio) dat ook afentoe de connectie wegvalt.

Wireless internet heb ik nog niet getest met de belkin, wil me eerst focussen op gewoon kabelwerk (de BELKIN werkte uitstekend met mijn vorige provider)

Heel verhaal, hoop dat het zo duidelijk is

Weet iemand wat ik verkeerd doe? De lijn 2 lijkt me wel goed, of is het verstandig deze door te laten meten? Of kan het aan iets heel anders liggen, misschien de settings?
 
rrozema
Je lijkt nog niet helemaal consequent je netwerk instellingen goed gezet te hebben:

Quote

Batsies schreef:
...
- In belkin router staat: * DHCP server op (192.168.2.2 -- 192.168.2.100)
* - WAN connection type: Dynamic
* - DNS : Automatic from ISP (dan zie je ook 192.168.2.1).
*- Verder staat er nog 1 port forward voor torrents naar een IP (192.168.2.3) die vast staat ingesteld op 1 computer met dns 192.168.1.1
...


De WAN connectie had een 192.168.1.x adres moeten krijgenen, niet een 192.168.2.x adres. Of was het je bedoeling om je belkin als access point/switch te gebruiken? Als dat laatste het geval is, dan heb je heel veel instellingen verkeerd staan.
 
Richard
Inderdaad, als je de switch/ap methode gebruikt staat er veel verkeerd.

Gebruik je de WAN methode staat dit in elk geval verkeerd:

Quote

*- Verder staat er nog 1 port forward voor torrents naar een IP (192.168.2.3) die vast staat ingesteld op 1 computer met dns 192.168.1.1

De forward in de livebox moet dan naar 192.168.2.1 en in je Belkin moet ie dan nog een keer naar 192.168.2.3.
Verder zou je op die pc de DNS eigenlijk op 192.168.2.1 moeten hebben ook, net als de gateway.

Maar het is verstandiger als je even aangeeft op welke manier je de Belkin achter die Livebox hebt aangesloten.

Als je geen aparte dingen van je Belkin nodig hebt (draadloos niet meetellen) kun je wellicht beter de switch/ap methode nemen.

Greetings, Richard.
 
Batsies
Alvast hartelijk bedankt.
@Rrozema: de belkin gebruik ik voor wireless en omdat daar meerdere UTP kabels op aangesloten kunnen worden (denk dat switch?)
@Richard: De forward voor torrents staat in de belkin.

Verder wil ik alleen de belkin gebruiken voor wireless en doordat daar meerdere PC's aangehangen kunnen worden

Hoor het graag wat ik verkeerd doe?
 
rrozema
In ons frequently asked questions forum staat het volgende topic:
Hoe sluit ik mijn wireless router aan op de livebox?

Lees dat eens aandachtig door. Ik denk inderdaad dat de switch/access point methode het handigst is voor jou.

Daarna kun je beter helemaal opnieuw beginnen met de instellingen en de aansluitingen van jouw netwerk, want je hebt nu erg veel (zo niet bijna alles) verkeerd staan.
 
Batsies
Dag Rrozema, ik ga inderdaad dat topic is lezen, maar is het dan niet vreemd dat mijn internet gewoon altijd werkt, maar afentoe uitvalt?
 
rrozema
Nee, dat is niet zo vreemd. Je kunt vele fouten maken waardoor dit soort verschijnselen optreden. Mogelijk heb je meerdere dhcp-servers actief op hetzelfde netwerk segment; zo lang je een geldige lease hebt, is er dan niets aan de hand, elke keer als je lease verloopt, of je je pc opnieuw opstart, is het weer een gok welke dhcp eerst reageert. Die gok is niet helemaal toevallig; het dhcp protocol probeert op diverse manieren je te helpen om de 'veilige' keuze te maken waarbij je dezelfde gegevens terug krijgt als de vorige keer, zelfs als je dus eigenlijk een heel belangrijke regel hebt overtreden: 1 dhcp server per segment. Maar sommige fouten zijn niet te corrigeren en dan speelt het toeval ineens een grote rol.
 
Batsies
Heey fantastisch, heb nu de router als switch/accespoint ingesteld, dus dhcp / dns allemaal vanaf livebox en alleen wireless functie vanaf belkin 'router' en mogelijkheid tot meerdere PC's.

Neem morgen even de laptop mee om VPN te testen, ben benieuwd of die nog uitvalt. Tot nu toe werkt alles.

Bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectie (en vpn) valt weg bij gebruik meerdere PC's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie