Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Extern buroblad instellen in LB
Snijworst
Ik heb achter mn LB een draadloos router van Netgear. Alles doet het.

OP de router zitten 2 pc's die middels Extern Buroblad verbinding met elkaar kunnen maken. Nu wil ik ook van "buiten" verbinding maken met één van de twee pc's en heb daarvoor mijn Netgear ge-forward naar de betreffende pc.

Toch kan ik van buiten geen verbinding maken. Moet ik ook in de LB een poort forwarden en zo ja; hoe doe ik dat?
Gewijzigd door Snijworst op 27 February 2008, 15:56

rrozema
Allereerst, wil je met forwards bezig, gebruik dan a.u.b. de switch/access point methode. Je hoeft dan enkel in de livebox je forwards aan te maken i.p.v. op 2 plekken zoals bij de router-achter-router methode.

Als je toch de router-achter-router methode hebt ingesteld en je wilt dit per se zo houden, dan heb je volgens de instructies (frequently asked questions forum) reeds alle tcp en udp poorten van de livebox naar je router geforward. m.a.w. door de forward in de netgear die je gemaakt hebt zou voldoende moeten zijn om ook van buitenaf 1 van je pc's te benaderen.

MAAR... Je hebt nog een extra probleem: de livebox heeft een beperking in de ondersteuning voor port forwards: hij kan enkel 1-op-1 poorten forwarden. Alle verkeer dat binnenkomt op poort X wordt ook altijd geforward naar poort X van de computer. Jij hebt echter 2 pc's die elk remote desktop draaien op dezelfde poort. Je kan daardoor van buitenaf slechts naar 1 pc connecten. Er zijn vast manieren om het poortnummer waar remote desktop op luistert te veranderen, maar ik ken ze zo niet. Zo lang beide pc's op dezelfde poort luisteren kun je ze niet allebei benaderen, dus je zult er of eentje moeten wijzigen of eerst naar die ene pc connecten en dan vanaf die pc connecten naar de 2e pc, als je daar per se moet zijn.

TCP_IP
en dan is het nog aan te raden om ip adres van je pc static in te stellen, anders kun je op de verkeerde pc terecht komen.
ip liefst eentje die niet in de range die vanuit dhcp word uitgedeeld zeg maar.

dus:
ip adres 192.168.1.9
subnet mask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

Snijworst
switch/access point methode?
router-achter-router methode?

Ik heb mn Netgear in een poort van de lB geprikt en in de Netgear mn ip-range aangepast. Da's alles...

De bedoeling is dat van buiten slechts één van de twee pc's bereik is, dit is altijd dezelfde pc.

En de vraag was ook: waar stel ik dat precies in in de LB?
Gewijzigd door Snijworst op 28 February 2008, 16:16

TCP_IP
switch/accespoint methode...

Livebox naar je router ( in je router DHCP uitschakelen), kabel in je router gaat in een uitgang zeg maar, niet in je WAN poort maar in LAN poort dus.

"De bedoeling is dat van buiten slechts één van de twee pc's bereik is, dit is altijd dezelfde pc"

ja dat snap ik, maar in livebox word er een absolute verwijzing gegeven naar 1 ip adres. en de betreffende pc moet dus altijd zelfde ip houden, daarom is statisch instellen een must...

om er een lekenverhaaltje van te maken:
je zit ergens op je werk en je wilt thuis inloggen, dus je start remote desktop op... je vult daar je WAN ip van thuis in en je gaat connecten naar thuis toe...
je livebox ontvangt signaal van jou en kijkt in zijn lijst naar de poort en welk ip-adres daarbij hoort... je router stuurt signaal door naar het ip wat hij gevonden heeft naar de computer die dat ip heeft...
je computer ontvangt signaal en zegt van: geef je inlog en wachtwoord maar...

het gaat dus erom dat 1 vast ip in livebox ingesteld moet worden zodat deze altijd verwijst naar je pc, dat zelfde ip is dus op je computer ingesteld...

waar je dat in de LB instelt ehhhmmm.....

je gaat naar 192.168.1.1 via internet explorer...
op LB pagina zie je 6 tabbladen, laatste op geavanceerd klikken... en dan dacht ik tabblad netwerk..
weet zo niet uit me hoofd, daar ergens poort invullen en daarachter je ip wat je op je pc hebt ingesteld (liefst 192.168.1.9)

hoop dat het een beetje overkomtCool

rrozema
Nee, vooral NIET naar 'advanced' gaan. Gewoon op de firewall tab in het 'basic' menu klikken.

In het advanced gedeelte zit ook een scherm dat 'Firewall' heet, dat is echter echt het firewall scherm. Hier kun j egeen port-forwards instellen, enkel blokkades kun je hier instellen/ bekijken/ onderhouden. Het scherm in 'basic' (dat je dus WEL moet hebben) heet ook 'Firewall', maar dat zijn dus je port-forwards. Nogmaals met z'n allen: "Dank u wel, Orange, voor de heel erg handige naamsverwarring."

Kijk eens op www.portforward.com. Daar staan hele handige instructies met plaatjes er bij voor vrijwel elke router en vrijwel elk programma. Ook voor deze Sagem F@st 3202 - livebox.
Gewijzigd door rrozema op 29 February 2008, 10:00

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extern buroblad instellen in LB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 Jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 May 2019
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 Aug 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 Dec 2017
Extern benaderen NAS Zyxel configuratie en problemen : 34 15 Jun 2016