Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen ADSL en Telefonie sinds 5 februari 2008
Limbodfl
Wat een toestanden hier.. Sinds 5 februari (officieel gemeld 1e case 7 februari) geen internet en telefonie.
Voor die tijd werkte alles goed. Overstap van wanadoo naar orange... probleemloos. Nooit een storing enz..
Maar op 5 februari viel de verbinding (en dus ook de telefoon) weg. Paar keer livebox gereset, opnieuw pc opstarten.. niets meer. Natuurlijk met de hd gebeld met mobiel tegen dure tarieven).. krijg je zo'n halvo zool die het allemaal snapt en begrijpt hoe een consument zich voelt maar vervelend allemaal....
Ze scheepten mij af met het antwoord: "er is een case aangemaakt voor de TD" .. Dagelijks geprobeerd of er wellicht een verbetering aanwezig was..nada...
Niets meer werkte tot zaterdag 23 februari... Op deze dag heeft hij het weer prima gedaan maar je raadt het al... zondag was weer alles bij het oude... niets meer werken.
Ik heb toen direct weer gebeld op de 25ste (en 26 en 27..)... ze heraalden inderdaad dat ikeen probleem had vanaf 7 februari... en ze maakten weer een nieuwe case aan voor de HD... ik word gewoonweg doodziek van die eikels...
Er blijkt nu een klapperende adslverbinding te zitten (?) ... zal mij wat boeien...zorg gewoon dat mijn adsl weer werkt...
Het is nu 3 maart.. Ik denk er sterk over om naar @home over te stappen ....
Wie o wie herkent dit probleem? Ik heb tot 31/5 een contract bij Orange..kan ik eerder opzeggen? Wat kan ik nog meer doen? Please help....

Richard

Ik heb tot 31/5 een contract bij Orange..kan ik eerder opzeggen?

Neen, want feitelijk moet je ze eerst in gebreke stellen en een periode stellen om hun de kans te geven het euvel op te lossen. Dat moet schriftelijk en een wettelijk acceptabele periode is normaliter 21 dagen of eigenlijk 30 dagen.
Dan zit je al weer half april, voor die anderhalve maand dat je contract dan nog duurt zou ik al die moeite niet meer gaan doen, want je loopt dan ook nog het risico dat ze de boel de boel maar laten of half werk gaan doen.

Wel kun je nu al opzeggen, dan weet je in elk geval zeker dat je op tijd bent, dus gewoon nu opzeggen met als opzegdatum 31/5.
Als je wilt overstappen zou ik het iets anders doen, dan zou ik bij de nieuwe provider de nieuwe aansluitingsdatum op 15/5 ofzo zetten, dan heb je wat overlapping. Daarbij moet je overigens wel de maand mei nog aan Orange betalen.
Maar op die manier kan de nieuwe provider de lijn per die datum overnemen.

Greetings, Richard.

Richard
Zoals gezegd, je kunt best overstappen, maar hou er rekening mee dat je gewoon aan je contractdatum gebonden bent.

Wil je er eerder vanaf dan zal dat op de juridisch juiste manier moeten anders blijf je met betalingen zitten tot einde contractdatum.
Is toevallig zondag ook nog bij "Das je goed recht" geweest.

Greetings, Richard.

meneerdijk
Ik heb sinds 19 februari opeens geen verbinding meer. Geen line-sync zoals dat dan heet (het gevreesde knipperende @ op de livebox)

Net voor de zoveelste keer met de helpdesk gebeld, en deze medewerker wist me te vertellen dat dit om een grotere storing gaat. Om een of andere reden zijn er een heleboel klanten van de lijn af geknikkerd, hij had het over 'server ruimte' en orange was er met de kpn aan bezig.

Heel vaag en fijn allemaal dus. Ik heb zelf jaren geleden voor een andere provider gewerkt, en ik weet dat het gewoon een grote bureaucratische zooi is. Helpdesks zijn gewoon eilandjes die weinig binding hebben met het bedrijf zelf, als er dus echt een probleem is kunnen hun alleen een case aanmaken en verder ook wachten. Ik denk dat het grote onderliggende probleem is dat Nederlandse bedrijven gewoon geen geld willen uitgeven aan service.

Anyway, het blijkt dus dat we niet alleen zijn, en afhankelijk zijn van onoffiele berichten. Sad

Limbodfl
LS. ik heb het opgegeven...door niets te doen heb ik opeens weer verbinding (voor zolang het duurt!!!!!).
Verder heb ik besloten om mijn contract op te zeggen en de overstap te maken naar @home... (Je moet toch iets)...
Dus per 1/6 ben ik definitief weg bij orange... jammer maar helaas.
Bij het opzeggen heb ik me trouwens weer geƫrgerd want die muts gaf aan dat ik niet per direct maar per 31/5 kon opzeggen want ik had een "probeem" en dat was niet gelijk aan een niet opgeleverde verbinding... Wat een %^&* service... niet te geloven...
Nogmaals bedankt voor alle hulp.
OrangeSad

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen ADSL en Telefonie sinds 5 februari 2008', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 Jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 Jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 Apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 Jan 2020
Advertentie