Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Livebox Firewall configuratie
|
|
piet200 |
Geplaatst op 17 March 2008, 13:53
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 17 Mar 2008 |
Heeft iemand ervaring met de ingebouwde Firewall van de Livebox ? Ik wil al het P2P verkeer blokkeren wat door m'n livebox heengaat, echter zijn de interfaces die ik moet gebruiken om dit te configureren niet duidellijk. heb 1x alle poorten van 1025 t/m 65000 geblokkeerd maar toen kon ik zelfs niet meer internetten, dus dat was ook niet alles. alle info omtrend de firewall configuratie is van harte welkom. b.v.d. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 18 March 2008, 05:27
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Ik kan je aanraden om eerst eens wat te gaan lezen over firewalls, p2p-verkeer en ip-verkeer in het algemeen. Je vraag is veel te wijds. Je kunt wel proberen om een bepaald programma te blokkeren, maar 'al het p2p-verkeer' krijg je nooit geblokkeerd. Info over de firewall in de livebox vind je in de CLI-handleiding. CLI staat voor Command Line Interface. Zoek op dit forum voor links. |
|
|
piet200 |
Geplaatst op 18 March 2008, 07:08
|
Bedankt voor je reactie, Maar ik ben totaal niet onbekend met Firewalls, en het TCP/IP protocol, dus wat dat betreft hoef ik daar niks over bij te leren. Waar het mij om gaat in het bijzonder is het blokkeren van traffic met behulp van de ingebouwde firewall in de livebox, deze is mij nl. niet bekend. Ik had gehoopt om wat info te krijgen over de interfaces zoals benoemd in de livebox etc. maar de CLI handleiding zal ik zeker even opzoeken op het forum hier, mogelijk kan ik daarmee uit te voeten. Misschien heb je een linkje naar deze handleiding ? gr. Gewijzigd door piet200 op 18 March 2008, 07:13 |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 18 March 2008, 21:22
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Gebruik de 'Zoeken' functie, in het navigatie menu, links bovenaan elk scherm van deze site. Dat is wat ik ook moet doen, dus dat kun je net zo goed zelf doen, toch? Waarschijnlijk kom je dan gelijk ook nog wel wat andere interessante threads tegen; de firewall en het gebruik van de CLI om hem in te stellen is hier al wel eerder besproken. |
|
|
Richard |
Geplaatst op 21 March 2008, 00:17
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Wat is het probleem eigenlijk? De firewall staat standaard vrij dicht, peer 2 peer verkeer is dan gewoonweg niet mogelijk, men kan dan alleen downloaden, niet uploaden. Ik neem dus aan dat het de bedoeling is dat er ook niet meer gedownload kan worden? Greetings, Richard.
|
|
|
piet200 |
Geplaatst op 21 March 2008, 12:45
|
Het is inderdaad de bedoeling dat het downloaden word geblokkeerd. ik kan je vertellen dat als er een P2P programma actief is (met standaard firewall instellingen) dat een telefoon gesprek voeren bijna niet meer mogelijk is, daarnaast raakt de livebox heel vaak van slag en moet hij meerdere keren per dag gereset worden. ik heb gezocht op het forum maar geen goede info gevonden, jammer dat niemand zo behulpzaam is om ff een linkje te plaatsen, of simpelweg een voorbeeldje geven hoe bijv. een aantal poorten te blokkeren. Hopelijk wil iemand dat alsnog doen. b.v.d. |
|
|
Richard |
Geplaatst op 21 March 2008, 15:57
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Ik vindt niet dat je kunt stellen dat niemand zo behulpzaam is om een linkje te plaatsen ofzo, ik vermoed namelijk eerder dat men niet weet hoe dat te doen. Zoals je zelf al aangeeft kun je wel alle poorten blokkeren, maar dan doet je internet het ook niet meer. Wat je zou kunnen proberen is om alle poorten te blokkeren, met uitzondering van poort 80, 21, 110 en 25. Of dat gaat helpen weet ik niet, aangezien men normaliter met een poort >1024 naar buiten gaat om poorten onder de 1024 te benaderen. De wil om te helpen is zeer zeker aanwezig, maar uiteraard verwachten we ook van de gebruikers zelf een beetje meedenken en zoals rrozema al aangeeft ook het gebruiken van de zoekfunktie. Greetings, Richard.
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox Firewall configuratie', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
FreshTomato Netgear R7000 configuratie | Eigen modem configuratie en problemen | : 2 | 14 Mar 2023 |
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon | Zyxel configuratie en problemen | : 28 | 27 May 2019 |
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk | Storing | : 16 | 05 Dec 2016 |
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem | Livebox configuratie en problemen | : 4 | 10 Aug 2016 |
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A | Zyxel configuratie en problemen | : 20 | 27 Dec 2015 |
Advertentie