obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen internet
Dozo2000
Mijn ouders hebben Orange Family en kunnen niet meer internetten.
Ik woon 20 meter verderop en heb nergens last van.

Ik heb hun Livebox bij mezelf geprobeerd; geen probleem.

Livebox geeft aan dat er internet is; @ brandt ook wel.
Heel af en toe krijg ik verbinding (0,8 kbytes/s ...)

Helpdesk gebeld (na 10 min iemand aan de lijn ...) -> het ligt aan de bekabeling thuis....
Daar is niks mis mee (en niet veranderd en korter dan 1,5 m)
Ze gingen een "port-reset" doen en daarna zou er weer snelheid kunnen/moeten zijn.

En inderdaad er was "snelheid" van 200 kbytes/s....
En dat duurde ongeveer 200 seconden.
Nu weer niks of bijna niks....

Kan het nu echt nog aan de bekabeling liggen of heeft Orange een storing?

Plaats: NO Groningen, IP: 213.17.xx.xx
 
TCP_IP
hoe oud is je livebox?
heb je vanuit ISRA meerdere vertakkingen(dus in slaapkamer bijvoorbeeld ook een telefoonaansluiting?)

meestal als @ brand maar verbinding brak is kan het vaak of in wijkcentrale liggen of aan livebox zelf. het heeft verder wel altijd goed gewerkt ??
 
Dozo2000
Er is 1 vertakking voor telefoon boven, deze zit na (vanuit) de livebox.
Livebox heeft altijd goed gewerkt en is een paar jaar oud.

Mijn eigen livebox (iets jonger) doet het daar ook niet. Die van hen doet het bij mij wel.

Volgens de Livebox zelf is er wel internet en het heeft ook z'n eigen IP.
Ook wordt er door de livebox netjes een IP-adres uitgedeeld, maar we kunnen niet internetten.
 
TCP_IP
je geeft je eigen antwoord al,

Mijn eigen livebox (iets jonger) doet het daar ook niet. Die van hen doet het bij mij wel. ( defecte Livebox)

Livebox heeft altijd goed gewerkt en is een paar jaar oud.
( livebox heeft volgens mij maar levensduur van 2 tot 3 jaar)

Helpdesk bellen, zelfde verhaal vertellen... verzin er desnoods nog iets bij om ze te overtuigen ( zoals adapter word HEET van livebox)
 
Dozo2000
Als hun Livebox defect is, dan zou hij het toch bij mij ook niet doen?
Hun Livebox doet het bij mij uitstekend.

Dan zou het toch niet in de LB zitten, of mis ik nu iets?
 
rrozema
@Dozo2000:
Ik denk dat je conclusie dat het niet aan de livebox zelf ligt correct is als je ze omgewisseld hebt en bij jou doen ze het allebei wel en bij je ouders niet.

Heb je, toen je de liveboxen uitgewisseld hebt, ook de voedingen uitgewisseld? Ik heb al eerder mensen gehoord waar de voeding van de livebox defect was. Misschien kun je nog eens enkel de voeding omwisselen? Heb jij misschien nog een switch, router, access point o.i.d. achter de LB zitten die er bij je ouders niet achter zit? Ik heb namelijk het vermoeden dat de voeding van de LB's wat onder gedimensioneerd is en dat er indien er bepaalde apparatuur op aangesloten wordt die net iets meer stroom uit de poorten trekt, problemen kunnen optreden. In jouw geval zou het dan de pc van je ouders kunnen zijn die net iets meer stroom trekt. Let ook op de netwerkkabel, deze kan ook wel eens voor problemen zorgen, dus probeer die ook eens te vervangen.

Als je daar zin in hebt, kun je nog eens proberen om hun livebox, voeding en pc naar jouw huis te slepen en dan te kijken of het geheel dan wel werkt. Als dat wel werkt, dan weet je zeker dat het de verbinding moet zijn.
 
TCP_IP
@dozo2000

sorry, ik heb het verkeerd gelezen zie ik nu... gister na werk paar pils gehaald... dat zal de oorzaak zijn geweest.. sorry je hebt gelijk.
volg advies van Rrozema op ! goeie tip
 
Dozo2000
Bedankt voor de antwoorden!

Ik ga nu weer heen en ga er nog een ander telefoonkabeltje tussen zetten.

Werkt het dan nog niet, dan ga ik alles (voeding ed) meenemen en bij mezelf testen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie