Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
FTP op Livebox instellen
|
|
Mikail |
Geplaatst op 19 March 2008, 13:13
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 20 Nov 2007 |
Hallo, Ik wil graag een ftp server thuis draaien, maar op de een of andere manier lukt dit maar niet. Ik heb op Serv-U een poort ingevoerd welke ik heb geopend op de Livebox Firewall (TCP & UDP). Ik krijg nu het bericht 'The operation timed out' als van buitenaf erop wil komen. Graag wat hulp |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 19 March 2008, 14:05
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
een poort ?? ftp gaat standaard over poort 20 en 21... miss dat je daar iets aan hebt... aan je beschrijving heeft men niet veel... iets gedetailleerder als het kan. |
|
|
Mikail |
Geplaatst op 19 March 2008, 15:17
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 20 Nov 2007 |
OP m'n FTP prog. heb ik poort 7000 ingesteld en op de livebox deze ook opengezet. M'n firewall staat uit op xp. Ik krijg wel de vraag voor een geburikersnaamen wachtwoord, maar nadat ik deze invul krijg ik de melding: The operation timed out
Mikail voegde bij, bestand:
Gewijzigd door Mikail op 19 March 2008, 15:47 |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 19 March 2008, 17:08
|
ff gegoogled: Controleer in IE of onder Extra > Internet-Opties > Geavanceerd, net boven het onderdeeltje "HTTP 1.1 opties", de optie "Gebruik passieve FTP-verbinding" iets met passive FTP... misschien anders eens poort 20/21 gebruiken ipv 7000 |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 19 March 2008, 18:38
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Voor een ftp server heb minstens 2 port-forwards nodig. TCP 21 zoals KnowItAll al zei, plus TCP 20 voor een active ftp server of een door jouzelf ingestelde ip range vor een passive ftp server. Aangezien je praat over poort 7000, vermoed ik dat je gekozen hebt voor passive ftp. Je dient dan ook minstens ook tcp 21 te forwarden, maar daarnaast dien je een fatsoenlijke ftp client te gebruiken om je tests uit te voeren. Ik kan je filezilla aanraden. Gebruik niet internet explorer als ftp-client zoals KnowItAll adviseerde, dat is vragen om problemen. EN dan nog is het maar de vraag of je het werkend krijgt; ftp is een van de lastigere protocols om werkend te krijgen vanachter een NAT router. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 19 March 2008, 18:54
|
Smartftp, ook best gebruiksvriendelijk (als client)... maar zei ook niet dat hij IE moest gebruiken hoor, dit vond ik ergens in een ander forum tijdens googlen... dat zou ik nooit aanraden |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP op Livebox instellen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox instellen voor interactive TV | Eigen modem configuratie en problemen | : 2 | 24 Jul 2022 |
Fritzbox 3490 instellen | Eigen modem configuratie en problemen | : 4 | 20 May 2019 |
Online account instellen lukt niet | : 6 | 05 Aug 2018 | |
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders | Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? | : 2 | 08 Dec 2017 |
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem | Livebox configuratie en problemen | : 4 | 10 Aug 2016 |
Advertentie