obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
ADSL Extra (geen livebox) met Speedtouch 546 uitbreiden naar wifi
ThaMaestro
Hallo beste lezers,

Ik wil mijn bestaande Orange ADSL Extra verbinding (GEEN Livebox) uitbreiden door er een draadloos netwerk aan TOE te voegen, dus dat ik zowel met een vaste pc/laptop kan internetten mbv het vaste lijntje wat van de Speedtouch 546v6 naar mn pc/laptop loopt. Daarnaast ben ik van plan een accesspoint aan te schaffen, om zo mn netwerk ook draadloos te maken.

Nou vroeg ik mij af; is het verstandig om het draadloos uitbreiden te doen mbv een accesspoint, en zo ja, welke accesspoints zijn geschikt voor orange abonnementen, specifiek mijn abonnement? Werken alle merken/modellen met mijn abonnement/verbinding? Kan ik elke willekeurige accesspoint die te koop zijn, gebruiken? En zijn er ook nog bepaalde modellen die misschien heel goed of juist minder geschikt zijn?
Bvd voor een reactie!
Gewijzigd door ThaMaestro op 25 april 2008, 19:00
 
mesa57
Als je er een accesspoint achter hangt, maakt het niet uit welke.
Ik heb zelf een ST 546 met een Dlink 2100 AP er achter hangen.
Echter : RRozema heeft goede ervaringen met een Buffalo access point wat een groter bereik heeft. Zoek even in dit forum.
 
ThaMaestro
is het installeren en totstand brengen van een werkende wifi verder ook makkelijk als je een AP koppelt aan je modem?
ik heb nl deze hele week (al zo'n 30 uur) zitten klooien met een 3com gateway wifi router die k maar niet aan de praat kreeg, en waarbij ik uuuuren dingen heb zitten instellen en te installeren (allemaal tevergeefs overigens)...

/edt; ik zie dat die d-link nogal aardig prijzig is ... zijn er ook goedkopere alternatieven?

/edt; verder meende ik ook ergens (op utorrent website) te hebben gelezen dat bepaalde merken niet goed willen samenwerken met utorrent. aangezien ik veel van utorrent gebruik maak, is dat wel zo makkelijk voor mij ... d-link schijnen daar ook bij te horen (bij t lijstje van routers/AP's die niet goed samenwerken met mutorrent)
Gewijzigd door ThaMaestro op 25 april 2008, 19:56
 
TCP_IP
@ Tha Maestro:
is het nog niet gelukt dus??
1 DHCP uit van 3com
2 netwerkkabel in een LAN poort van 3com
3 wifi aanzetten incl beveiliging

post anders type van je 3com.. zal eens ff nakijken (na het weekend :B )
 
mesa57
Verwissel een access point niet met een router.
Een access point heeft nooit invloed op torrent downloads, een router wel.
 
TCP_IP
toch is het met torrents wel aan te raden het aantal verbindingen te limiteren, neemt hele bandbreedte in beslag en op gegeven moment had ik regelmatig dat internet gewoonweg wegviel !
was dan ook heel erg blij met de ontdekking van usenet
 
ThaMaestro
bedankt voor de reacties TCP_IUP en mesa57. ik zal zsm alle info posten die antwoord geeft op jullie vragen ....
 
ThaMaestro

Quote

TCP_IP schreef:
@ Tha Maestro:
is het nog niet gelukt dus??
1 DHCP uit van 3com
2 netwerkkabel in een LAN poort van 3com
3 wifi aanzetten incl beveiliging

post anders type van je 3com.. zal eens ff nakijken (na het weekend :B )


uw voorgesteld suggestie werkt niet. ws is het een ip-conflicft ofzo. verder kan ik de webinterface ook niet bereiken in de voorgetselde setup waarbij ik de 3com dus als AP wil gebruiken.

type 3com dat ik 3CRWE554G72 => http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=all&sort=effdt&sku=3CRWE554G72&order=desc
 
TCP_IP
verander het lokale LAN ip van je 3com naar 192.168.1.5 eens Wink
als je je 3com wilt bereiken.... loskoppelen van Livebox.. en toets het lokale LAN ip in van je 3com

om die te vinden:
start>>uitvoeren typ in 'CMD'
in zwarte scherm in vullen 'ipconfig'
adres achter standaard gateway is LAN ip van je 3com

(mits je DHCP nog niet uitgeschakeld hebt)
 
ThaMaestro
thnx voor je reactie, maar ik heb opgegeven. wat u zojuist voorschreef wil denk ik niet, omdat ik geen toegang heb tot mn 3com, en niet weet hóe ik uberhaupt het ip-adres verander.
miss is de oplossing heel simpel, miss is uw oplossing wel dé oplossing .... maar na vele berichten op (o.a.) een ander forum, en erg veel (vrije) tijd, werd mij voorgesteld alles via telnet te gaan veranderen. dit wordt me iets moelijk. als ik een draadloze netwerkverbinding wil aanleggen mbv een gateway, en ik moet weken klooien en vervolgens met (oude) DOS-programma's gaan werken waar ik weinig van snap, om alles werkende te krijgen, dan gaat t me iets te ver. dan koop ik liever n echte (nieuwe) AP die je zo kan installeren.

desalniettemin, bedankt voor alle reacties en suggesties. ik ben er iig achter gekomen dat +/- 40u werk steken in een setup die daarna nog steeds niet werkt, genoeg reden is om over te stappen op n andere oplossing Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Extra (geen livebox) met Speedtouch 546 uitbreiden naar wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie