Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Moeten het Switches zijn achter een Live-box om een goed werkend netwerk te creëren ?
|
|
Jan Verstraten |
Geplaatst op 27 April 2008, 16:48
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 27 Apr 2008 |
Hallo beste mensen, ik hoor in dit Forum vaak dat je een Switch moet zetten achter de Livebox, welke Switch je vervolgens kunt doorverbinden met meerdere PC's. Wij hebben sinds een nieuw abonnement (nu alleen Orange met Livebox-sneller en goedkoper als we ze mogen geloven-) heel veel stabiliteitsproblemen. We kunnen verbinding maken maar een uurtje relaxed internetten is er niet bij. De verbinding kan soms om het kwartier soms om de 5 minuten wegvallen. (overigens krijgen we altijd weer verbinding) Ik heb in totaal 6 PC's aangesloten, 3 op elke Livebox uitgang, "doorgelinkt"met achtereenvolgens een HUB en een als HUB-werkende router. In de vorige opstelling hadden we een Modem router voor 3 PC's en een Hub voor nog eens 3 en dat werkte uitstekend. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem ? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten, Jan |
|
|
mecheltje |
Geplaatst op 27 April 2008, 20:28
|
Activiteit Berichten: 90 Lid sinds: 16 May 2006 |
Achter de livebox een switch plaatese (geen HU en daar de pc"s op aansluiten en alles werkt perfect. ( spreek uit ervaring) suc6 Mecheltje |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 28 April 2008, 06:04
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Een hub en een switch doen functioneel vrijwel hetzelfde, meerdere pc's op elkaar aansluiten. De switch is alleen een modernere variant met wat voordelen t.o.v. de switch, maar die doen er hier nu niet toe. Ik vermoed zelfs dat wat jij een hub noemt, in werkelijkheid al een switch zal zijn; het is razend moeilijk om nog ergens in een winkel een echte hub te vinden. Die router zal in ieder geval een switch zijn. Dus om je vraag te beantwoorden: Nee. Ook met een hub moet het prima werken. De reden voor jouw uitval zal waarschijnlijk niet in de aangesloten apparatuur zitten, maar veel eerder aan de andere kant: de telefoonlijn. Ik ben wel eens defecte liveboxen tegen gekomen die raar gingen doen als je op beide utp poorten apparaten aansloot, maar dat zijn echt defecten; daar zou ik nu nog even niet van uit gaan. Bovendien, probeer eens een poosje met slechts 1 pc aangesloten of je verbinding dan wel stabiel blijft, dan weet je of het aan je netwerk ligt. Meer waarschijnlijk is dat het aan je lijn ligt. Het telefoonkabeltje tussen de ISRA en de livebox moet zo kort mogelijk en van hoge kwaliteit zijn. Ook mag er geen enkele extra draad op de ISRA aangesloten zijn naast die naar de livebox. Geen splitter er tussen, gewoon een kort telefoonsnoertje (max 1,5 meter, liefst korter). Voldoe je hier niet aan, dan krijg je storing in het adsl 2+ signaal en zal de livebox niet meer goed kunnen praten met z'n counter part in de telefoon centrale. Met een steeds wegvallende verbinding als gevolg. Ik bedenk net, heb je de dhcp server in de router wel uit gezet en opgelet dat de router een ander adres heeft dan de livebox? Dat zijn namelijk ook 2 dingen die voor problemen zorgen die er uit zien als een wegvallende verbinding. |
|
|
Richard |
Geplaatst op 28 April 2008, 23:29
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Er is toch wel een zeer belangrijk voordeel aan een switch, een switch is namelijk sneller dan een hub. Als je achter de Livebox niets aansluit, moet de @ gewoon blijven branden, deze gaat alleen knipperen als de adsl verbinding echt helemaal wegvalt. Greetings, Richard.
|
|
|
Richard |
Geplaatst op 03 May 2008, 15:30
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Quote maar daar merk je thuis niet veel van,ivm weingi pc`s die tegelijk aanstaan Klopt, totdat je dikke files over het netwerk gaat duwen, dan ga je het wel merken. Maar mede gezien de betere functionaliteit van een switch en de huidige prijzen zijn er inderdaad zo goed als geen hubs meer nieuw te koop. Wel plachten ze voor die wat grotere apparaten (12/24 poorts etc.) nog wel eens de benaming "switchable hub" te gebruiken. Greetings, Richard.
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Moeten het Switches zijn achter een Live-box om een goed werkend netwerk te creëren ?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
M7 aansluiten achter switch? | Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? | : 1 | 16 Jun 2021 |
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 26 Nov 2019 |
M7 kastje achter switch/AP | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 5 | 15 Aug 2019 |
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox | Huawei meer apparaten aansluiten | : 7 | 14 May 2019 |
live TV op je pc | Algemeen | : 2 | 06 Apr 2018 |
Advertentie