obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe livebox en geen telefoon meer
agua
Heb vandaag een nieuwe livebox ontvangen. Netjes aangesloten zoals de oude ook. Nu gaat het lampje van de telefoon niet meer branden. In het menu van de livebox staat: Status telefonie niet geactiveerd. Doe ik iets verkeerd?
 
TCP_IP
nee, telefonie is gekoppeld aan één specifieke livebox.
livebox is nu nog gekoppeld aan je oude livebox, na paar dagen word het rechtgezet bij orange en word telefonie actief op je nieuwe livebox... ff af wachten dus
 
agua
Met andere woorden beter de oude weer aansluiten. Of niet?
 
TCP_IP
ehh als je wilt bellen ja !
als je merkt dat telefonie op die livebox het nite meer doet, is het omgezet en dus nieuwe livebox aansluiten Wink
 
agua
Nou ik heb de oude er weer aanhangen en ook hier geen telefoonvebinding meer. Zou er dan toevallig een storing zijn?
 
agua
Was ik maar bij @home gebleven AngryAngry
 
agua
Net ff helpdesk gebeld. Ikke: Ik heb geen telefoonverbinding meer. Mederwerker: Heeft u al geprobeerd te bellen?
Nou dat was de druppel.Shock
 
gueswho
Ik heb hetzelfe nu ondervonden. Afgelopen woensdag (14/5) een nieuwe livebox ontvangen. De oude had kuren waarbij telefonie op de gekste tijden uitviel etc.
De nieuwe livebox heeft momenteel geen telefonie (ook geen lampje op de box). De helpdesk via KPN lijn gebeld (lekker duur) en de medewerker die ik aan de lijn had, snapte er ook niets van. Hij zou het aan de technische dienst voorleggen en dit kon wel 7-10 dagen gaan duren. Of een mogelijkheid dat deze livebox ook defect is????
Nou bedankt Orange. Ze kunnen beter de kleur rood nemen van uitkijken!Sad
 
agua
Heb je ook geprobeerd om de oude livebox nog eens aan te sluiten?
 
gueswho
Oude Livebox reageert ook niet meer. Schijnt met het Mac-adres van de nieuwe box te maken. Telefonie zou nu gekoppeld zijn met de nieuwe box (nieuw mac-adres). Echter je weet het resultaat. Nada.
Diverse keren gereset en noem maar op, maar niets helpt. Volgens de helpdesk moet de livebox een bestandje vd server halen, waar de optie telefonie weer moet aangaan, maar tot op heden helemaal niets. Internet doet het gelukkig wel, maar telefonie (ook het lampje op livebox blijft uit) laat het afweten. In het menu vd livebox staat ook dat ik geen telefonie en geen telefoonnummer heb?????
Rest niets anders dan afwachten...of heeft iemand anders een oplossing (behalve uit het raam gooien?).Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe livebox en geen telefoon meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Advertentie