obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
hoe kan ik ping uitschakelen?
rrozema
oftewel, hoe zorg ik dat de livebox geen reply meer stuurt op ping requests (ICMP 0) vanaf de WAN kant? een reply op een ping is namelijk DE uitnodiging voor elke hacker om vooral nog even verder te kijken.
 
Puma
dat kan met een software matige firewall.
Gewijzigd door Puma op 29 maart 2006, 16:49
 
Wanabo
Heropend na nieuwe post door Rients
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Rients
Het lijkt mij toch dat een goede firewall dit moet kunnen. Ik had iig nooit problemen hiermee bij mijn kabelaansluiting met daarachter een fatsoenlijke router/firewall. Daarmee was bij mij wel degelijk een reactie op een ping uitgeschakeld. Lijkt mij dus weer 1 van de brakke eigenschappen van de Livebox.
 
Rients
Wat je natuurlijk kunt doen, is de Livebox in bridge-mode zetten, een goede firewall erachter (hetzij in een router, hetzij softwarematig) en het is klaar. Ik heb een tijdje zo gedraaid maar vond het lastig dat ik steeds weer de bridge-mode moest instellen na een rest van de Livebox. Wellicht na de nieuwe update?
 
rrozema
Ik zou graag in bridge mode draaien, maar ik heb telefonie en dat werkt dan niet meer.

Mijn eigen router (usr) heeft er geen moeite mee om geheel stealth door het leven te gaan. De livebox blijft echter zeggen dat ie er is als je er naar pingt.
 
Wanabo
Hmm, iets voor een topic.

"Livebox en gewenste opties" Smile
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard

Quote

een reply op een ping is namelijk DE uitnodiging voor elke hacker om vooral nog even verder te kijken.

Ik zou me daar niet meer zo druk over maken. Tegenwoordig houden er zoveel routers ICMP verkeer (ping) tegen, dat naast het pingen toch gewoon op ip ranges een scan gedaan wordt, ook zonder pingen.

Verder kijken zou dan ook geen probleem mogen zijn vermits je firewall in orde is, dat kun je altijd testen bij grc.com als je wilt.
Mocht er wel iets open staan waar je risico mee loopt, dan zal het uitschakelen van icmp verkeer je ook niet meer helpen, dan is het gewoon wachten tot iemand het gat benut.

Als laatste is te stellen dat de Livebox ook een router is. Pingen of niet pingen, het wordt dan al vele malen moeilijker om op pc's te komen die achter de router (Livebox dus) liggen, gezien de interne ip adressen en de NAT.

Je kunt je beter zorgen er over maken dat Wanadoo te weinig bekend maakt dat je je wachtwoord voor de Livebox en vooral voor de Telnet login moet wijzigen.
Daar kunnen hackers namelijk veel meer mee uitspoken. En met name die telnet met zijn standaard 1234 wachtwoord is bij vele Wanadoo abo's onbekend.
Beetje scriptje maken en je kunt elk kwartier ofzo je Livebox gaan resetten als men wil klieren. Dus het is verstandig om dat z.s.m. te wijzigen.
 
rrozema
En als wanadoo het niet kan, dan is het onmogelijk ? Grin
Natuurlijk is het wel mogelijk; jouw machine kan er toch bij? er hoeft maar 1 scriptje uitgevoerd te worden op jouw machine zonder dat jij er erg in hebt en je kunt de klos zijn. Er zijn talloze wegen die naar Rome leiden, niet enkel de geplaveide.
Maar voor rechtstreeks telnet toegang heb je gelijk, dat houdt de firewall wel tegen (zolang je niet die belachelijke checkbox aanzet in het configuratie scherm).
 
Richard

Quote

Om via telnet in de livebox te komen moet je die daarvoor open zetten. Anders kan dat niet. Ik weet het zeker, wanadoo vraagt regelmatig om mijn livebox voor telnet open te zetten om iets uit te proberen.

Tja ik weet het niet, ik ben er bij een kennis zo op gekomen alleen op basis van zijn ip adres.
Alleen weet ik nu niet meer of dat al vanaf het Wanadoo netwerk was of dat dit was toen ik nog bij Tweak zal, volgens mij vanaf Tweak.
Firewall moet ie hebben draaien gehad, want hij had een portforward in de Livebox gemaakt naar poort 80 van zijn webserver thuis.
Gewijzigd door Richard op 05 april 2006, 03:02
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe kan ik ping uitschakelen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blizzard servers Online.nl 150ms ping Storing : 4 20 aug 2017
Hoge ping Storing : 10 15 jun 2016
Hooge Ping, Latency - wat te doen? Huawei configuratie en problemen : 22 11 apr 2016
Hoge ping huawei. Huawei configuratie en problemen : 4 05 okt 2015
Toegankelijkheid van netwerkrouter via internet uitschakelen Huawei configuratie en problemen : 5 17 mei 2015
Advertentie