obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
router uitschakelen
Batyka
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de router in de Huawei HG655d kan uitschakelen?
Dit is nodig om mijn Time Capsule (Apple), die ook voorzien is van een router, vanaf een andere huisadres te kunnen openen.

mvg
 
Lutz
Ik denk dat je dat niet wilt. Indien je de Huawei in Bridge mode zet, dan is de router van de Huawei uitgezet. Maar dan is de VoIP functie van de Huawei ook uit gezet. Dan kan je niet meer bellen!

Je kan alternatief proberen, op de Huawei WLAN uit te zetten, en van LAN port 1 van de Huawei met een LAN kabel met de WAN ingang van je AirPort te verbinden. Indien je dan nog ervoor zorgt, dat de Huawei op een ander range zit dan de AirPort dan zou het moeten werken.
Dus: zet de Huawei b.v. op 192.168.1.1 en de AirPort op 192.168.2.1.

Het een en ander is ook op dit forum uitgelegt, en wij hebben een zoekfunctie ervoor.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Batyka
Beste Lutz,

Je schrijft de WLAN uitzetten, maar waar vind ik die?
Of bedoel je WAN?
En moet dan LAN1 aangezet worden?
NAT kan dan geactiveerd blijven?
Evenals DCP, of moet dat dan statisch worden?

Sorry al voor deze vragen. Ik heb wel gezocht op het forum maar alles gaat over het in bridge mode zetten van het modem en dat wil ik niet i.v.m. Voip.
 
Tiger
Beste Batyka ik neem aan dat je ook een handleiding hebt van de router als je die door leest zie je dat de Wlan knop aan de zijkant v.d. router zit aan het lampje aan de voorzijde kan je dan zien of de Wlan in of uitgeschakeld is.
 
Lutz
LAN1 betekent port 1 op je Huawei modem. Indien je de Router in Bridge mode zet dan werkt NAT niet meer. Heb je al eens onze zoekfunctie gebruikt?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Bridge is onmogelijk, omdat er ook telefonie geleverd wordt.
Het enige wat je kan doen, is de TC in de DMZ Host zetten van de Huawei.
Dan kan alle verkeer ongefilterd door naar de TC.

Of dat voldoende is om de TC te benaderen via het internet, weet ik niet zeker.
Welke diensten wil je gebruiken op de TC?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router uitschakelen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie