obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Uitval van de verbinding
ptje
Ik heb sinds kort een laptop gekocht met daarin standaard draadloos internet. Nou heb ik een pcmcia kaart van het merk asus gekocht en deze in de livebox gestopt. Tot voor zover nog geen problemen. Met de laptop zoeken naar beschikbare netwerken en ook daar staat de livebox tussen. Maar dan verbinding maken wil niet lukken. Al een paar keer in geavanceerde instellingen gekeken en ook al een paar keer daar de netwerksleutel opnieuw ingevoerd. Soms doet het internet het even maar ook soms niet en vaak valt het na een tijdje uit. Doe ik wat verkeerd? Het lijkt net alsof de wepsleutel niet onthouden wordt. Tevens heb ik het geprobeerd met een ASUS Accesspoint geprobeerd met als gevolg dat zodra ik de stekker in het netwerk stak het hele internet weg was. Ook heb ik in het begin problemen gehad met het aansluiten van een switch. Ook vaak uitval van het internet. Wie kan mij helpen???? Ben eigenlijk een beetje ten einde raad..........
Werk met XP Home
Paul
 
Puma
geef je laptop is een statische IP adres. ben je van al dat gezeur af.
controleer ook of je in de livebox de mac filtiring uit hebt gezet.

als die namelijk aan staat, dan krijg je ook geen verbinding.
gebruik gewoon WPA en stel je eigen wachtwoord in.
echter is de verbinding met beveiliging een stuk langzamer. dus verbaas je niet als je niet boven de 700 KB/s komt!

verder kan het zijn dat je eerst op de livebox de REG knopje moet indrukken voordat jij met jouw laptop verbinding kan maken.

link over hoe je een extra pc/laptop toevoegd.

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=36&thread_id=130

edit; url aangepast
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:05
 
Jerooney
klinkt inderdaad als het nog niet indrukken van het REG knopje.
 
Puma
kan, ik denk persoonlijk dat het aan de mac filtiring ligt. die staat standaard ook aan. ik heb de REG knopje niet eens gebruikt.
 
trapm

Quote

Senoer schreef:
ik heb de REG knopje niet eens gebruikt.


Dat is knap. Ik kreeg mijn verbinding niet aan de praat voordat ik die REG knop wel had gebruikt. (het was in mijn leven z?ker niet de eerste draadloze verbinding die ik opzette trouwens. Ik denk eerder nr 500. Dus niet helemaal een nitwit Wink)
 
hevi
Sluit je laptop eens bedraad aan en kijk in het configuratiemenu of het MAC adres van je laptop voorkomt in de toegestane lijst met draadloze verbindingen.

Zonder het indrukken van de REG knop maakt de LB geen werkelijke verbinding met een draadloze laptop, tenzij je hebt gespeeld met de MAC adressen.

Heb je alleen problemen met Internet, of kun je de LB dan ook niet meer pingen?
 
ptje
ik heb hier wel wat aan denk ik. Ik ga het morgen proberen. Jullie horen nog...alvast bedankt
 
ptje
Mac filtering uitgezet en nou is het goed

bedankt!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitval van de verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie