Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Om de 10 minuten uitval van verbinding
|
|
citomaster |
Geplaatst op 15 June 2008, 12:37
|
Activiteit » Lobith Berichten: 25 Lid sinds: 14 Jan 2008 |
Ik heb altijd de livebox gebruikt en heb ondanks de naar mijn mening lage snelheid (3200kbit/s op 600m afstand van de centrale met een 8mb abonement.) redelijk storingsvrij gebruik kunnen maken van de diensten van Orange. Nou had ik wat problemen met de livebox, want ik kon niet genoeg poorten openen voor mijn programma's/computers. Ik had nog een Speedtouch 546(i?)v6 liggen en vond op dit forum de configuratie instellingen voor Orange ADSL Extra. Na wat klooien werkte alles perfect. Sinds kort heb ik alleen dit lastige probleem, op het moment dat ik gebruik maak van het internet (ventrilo, gamen) verdwijnt na ongeveer 10 minuten de verbinding. Dan kan ik niet meer het internet op enz. het modem daarentegen geeft wél aan dat er nog verbinding is. Weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen? Bij voorbaat dank, -Ik geef hieronder nog wat informatie over mijn configuratie- ISRA punt --> 5m draad --> Splitter --> Speedtouch 546(i?)v6 --> 10m UTP bekabeling -> PC met GB netwerkkaart. Gewijzigd door citomaster op 15 June 2008, 13:15 8mbit
|
|
|
citomaster |
Geplaatst op 15 June 2008, 15:27
|
Activiteit » Lobith Berichten: 25 Lid sinds: 14 Jan 2008 |
Het lijkt me niet dat het daar aan ligt, als de adapter te warm zou worden lijkt het mij dat de modem het dan ook (tijdelijk) niet meer doet?
8mbit
|
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 15 June 2008, 16:58
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
als adapter te warm word worden de voltages niet goed naar het modem toegestuurd als het ware... dan gaat het fluctueren en werkt het modem dus niet goed.. hoe warmer de adapter hoe slechter verbinding word... in veel gevallen bied een nieuwe adapter uitkomst |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Om de 10 minuten uitval van verbinding', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Wel verbinding, geen internet | Storing | : 1 | 30 Dec 2018 |
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 Dec 2018 |
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 Dec 2018 |
Advertentie