Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Pagina 2 van 2: 12
|
Adsl Orange/wanadoo Livebox Zeer Traag
|
|
rrozema |
Geplaatst op 03 June 2009, 20:52
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Dick, wat doe je in deze oude thread? Het is de bedoeling dat je een eigen thread opent voor je vragen. Om je toch van dienst te zijn, wil ik graag nog wat toevoegen aan je verhaal over snelheden: Bij de hogere snelheden is het juist vaak het eigen netwerk waar de bottleneck zit. SOHO-apparatuur is meestal helemaal niet gemaakt voor hogere snelheden; de 20MBit die je met Online adsl kunt halen is voor veel apparatuur die we nu thuis hebben staan al te veel. Bijvoorbeeld jouw belkin router: die is 54Mbit/s. Dat is een theoretische maximum snelheid. Als je er in de praktijk 10Mbit sustained (continu dus) over kunt laten lopen, dan mag je je in je handen knijpen... En voor de mensen die denken dat ze een wireless N router hebben (300Mbps) en dat het dus wel goed zit met de snelheid? Kijk eens naar de utp poorten die op de meeste wireless N routers zitten? Die zijn meestal 100Mbps! Kortom, veel van de huis-tuin-en-keuken netwerk apparatuur is helemaal nog niet geschikt voor de hoge snelheden die steeds dichter bij komen. Veel klachten van teleurgestelde klanten otstaan juist doordat hun eigen apparatuur de snelheid niet aan kan; er is vaak helemaal niets mis met hun verbinding. Ik heb zelf ook een dergelijk probleem gehad: ik kreeg op mijn 10Mbps verbinding effectief niet meer dan 4,5 a 5 Mbps over de lijn. Dat bleek uiteindelijk gewoon aan mijn Draytek Vigor 2200E router te liggen die ik er tussen had zitten. Die router heeft wel poorten die op 100Mbps verbinding maken maar dat betekent nog niet dat hij dan ook 100Mbps door kan voeren. In mijn geval hield het al op bij minder dan 5 Mbps wat hij aan continu verkeer kon doorvoeren... Ik heb 'm vervangen door een nieuwere router (van Buffalo) en nu heb ik gewoon continu 10Mbps. |
|
|
Dick Stomp |
Geplaatst op 03 June 2009, 22:59
|
Activiteit Berichten: 32 Lid sinds: 29 May 2009 |
Excuses rrozema! Ik heb de gebruiksaanwijzing van deze site, voorzover aanwezig, niet gelezen. Ik heb een topic gezocht, waar ik me bij thuis voelde en niet direct een thread. Het leek mij ook zinloos een verhaal te beginnen, waar een andere 'lijder' ook al mee bezig is. Maar de oplossing voor "geen 20Mbits gehaald?" begint door de reacties vorm te krijgen! Met NetStumbler (TCP/IP dank je wel!!!) heb ik ontdekt, dat er nog twee sterke zenders op channel 11 staan. Reden dus om uit te wijken naar channel 5. In verband met 'harmonischen' moet er altijd 6 afstand genomen worden van een sterke zender, dus 11-6=5. Dat zal ik morgen gaan instellen. De Belkin54g draait als switch bedraad gewoon 100Mbits, uiteraard als WLAN maximaal 54Mbits. Op dit moment is volgens BBNed de snelheid circa 2Mbits. FireFox meldt circa 2.3Mbits. Het nu al weer duidelijk 'bakkersnachtarbeid', hetgeen bij wet verboden is. Ik ga er mee stoppen. Als ik voor dit probleem een eigen thread moet openen, hetgeen me zinloos lijkt (wat zou het topic zijn?), dan hoor ik dat wel. Groet, Dick Gewijzigd door Dick Stomp op 03 June 2009, 22:59 |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 03 June 2009, 23:06
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Graag gedaan. Nee het is prima zo, in de toekomst wel een eigen thread openen in ieder geval Aan een dergelijke topic/handleiding/leidraad word aan gewerkt en word binnenkort online gezet. Hierin staan o.a. welke dingen graag te vermelden in je topic en een aantal gedragsregels, ook m.b.t. het nieuwe Online Service Team. O.a. zal erin komen te staan dat er een eigen thread geopend moet worden en mocht er een bestaande thread erg veel op je probleem lijken dan kun je er een link naartoe plaatsen in je eigen topic. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
Dick Stomp |
Geplaatst op 04 June 2009, 21:07
|
Activiteit Berichten: 32 Lid sinds: 29 May 2009 |
TCP-IP bedankt voor de uitleg. Vanavond heb ik de Belkin54G van ch11 naar ch5 gezet. Het IP-adres heb ik op 192.168.2.1 gelaten. De download speed is nu rond de 4Mbits. Dat is voor de 2 laptops in de huiskamer vind ik dat acceptabel. Op de drie PC's in de werkkamer op 2e etage zit ik constant op 8Mbits! Ik ga nog wel zoeken naar verbetering! Dick |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Adsl Orange/wanadoo Livebox Zeer Traag', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) | Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur | : 1 | 19 Dec 2018 |
Webmail is heel erg traag | Algemeen | : 1 | 09 Dec 2018 |
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S | Algemeen | : 5 | 25 Aug 2017 |
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet | Snelheid | : 15 | 08 May 2017 |
Zyxel modem adsl lampje brandt niet | Algemeen | : 10 | 02 Feb 2017 |
Advertentie